וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח בגליל: 5 נורו למוות בכפר יפיע, בת 3 במצב קשה מירי בכפר כנא

עודכן לאחרונה: 8.6.2023 / 21:36

החמישה נפצעו אנוש בעסק לשטיפת מכוניות ביישוב, ובביה"ח קבעו את מותם. בכך עלה מספר הנרצחים בחברה הערבית ל-97 מתחילת השנה. נתניהו: "נחוש להכניס את שב"כ כגורם מסייע". התושבים ביפיע זועמים על המשטרה ובן גביר. "הטבח הזה על הידיים של בן גביר", אמר אחד מהם

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בזירת הירי ביפיע/אלי אשכנזי

חמישה צעירים נורו היום (חמישי) למוות בכפר יפיע, הסמוך לנצרת, ושניים נוספים נפצעו באורח בינוני. אירוע הירי היה סמוך לעסק לשטיפת מכוניות, ובצמוד אליו עלה רכב באש, ולא דווח על נפגעים. חמישה מהפצועים נפצעו אנוש ופונו לבית החולים האנגלי בנצרת, שם קבעו את מותם. בין חמשת הנרצחים נעים מרג'יה, בעל העסק לשטיפת מכוניות בו התרחש הירי, ראמי מרג'יה, בן דודו של נעים, לואי אבו רג'אב, מוחמד כנאנה ואיברהים שחאדה.

באותו זמן, שני קרובי משפחה, פעוטה בת שלוש וגבר בן 30, נפצעו קשה בכפר כנא, ופונו לבית החולים פוריה סמוך לטבריה.

בתגובה לירי, ראש הממשלה בנימין נתניהו טען כי הוא "מזועזע מהרצח הנורא ליד נצרת. אנחנו נחושים להפסיק את שרשרת הרציחות הללו. נעשה זאת לא רק בתגבור המשטרה, אלא גם בסיוע השב"כ. אני נחוש להכניס את השב"כ כגורם מסייע למשטרת ישראל נגד הפושעים הללו, נגד ארגוני הפשע, נגד הרציחות הללו".

הרוגים באירוע הירי שאירע ביפיע. 8 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חמשת ההרוגים: נעים מרג'יה, ראמי מרג'יה, לואי אבו רג'אב, מוחמד כנאנה ואיברהים שחאדה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נתניהו הוסיף כי הוא קיים השבוע שורת ישיבות בנושא הכנסת שב"כ למאבק בפשיעה בחברה הערבית. "אני מתכוון להמשיך בשבוע הבא ולהגיע לתוצאה מהירה", אמר. דבריו נאמרים על רקע הצהרתו הבוקר של חבר הכנסת מהליכוד אליהו רביבו, שהודיע כי הוא רואה עצמו "חופשי ממחויבות קואליציונית" כל זמן שחוק השב"כ, שנועד לאפשר מעורבות של הארגון בטיפול בפשיעה הערבית לצד המשטרה, לא יקודם.

לזירה בכפר יפיע הגיע מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, ובהמשך גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. התושבים במקום זועמים על התנהלות המשטרה והשר. "המשטרה מגינה על הרוצחים. תגיד לי שהם לא יודעים מי רצח, הם יודעים מי זה", אמר אחד התושבים. "המשטרה אחראית, M16 זה תוצרת צה"ל, תוצרת ישראל. היה אפשר להגיע לרוצחים תוך דקות, אם היה מקרה בעיר יהודית היו מתייחסים אחרת". אזרח אחר תקף את בן גביר: "לא צריך להתייחס אליו, חתיכת סמרטוט. הוא חרא של בן אדם - לא צריך לדבר עליו. יש לו תיקים הוא היה מחבל".

"הטבח הזה על הידיים של בן גביר", אמרה רולא דאוד, מנהלת שותפה בתנועת עומדים ביחד, בתגובה להגעת השר לזירת הרצח. "כמעט 100 נרצחים ערבים מאז תחילת השנה ובן גביר לא עשה דבר, הוא הפקיר אותנו לדמם למוות. בן גביר נכשל, ואנחנו שילמנו על זה בחיינו. הגיע הזמן שהוא יתפטר".

עוד בוואלה!

עוד צרות בליכוד: חבר כנסת הצהיר שהוא "חופשי ממחויבות קואליציונית"

לכתבה המלאה
זירת אירוע הירי, יפיע. 8 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הזירה בכפר יפיע, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת אירוע הירי, יפיע. 8 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת הירי בכפר יפיע, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קרא לפיטורי השר בן גביר בתגובה לאירועי הירי בצפון. "הגיע הזמן שראש הממשלה יאמץ צעדים פרקטיים, 'ייכנס לאירוע' וישים את הנושא בראש סדר העדיפויות. הצעד הראשון צריך להיות פיטורי בן גביר שמתעסק במופעי רהב בבתי הכלא ובהדחת קצינים, במקום בצעדים בשטח. הוא לא יכול לטפל באירוע מורכב כזה, וספק אם הוא מעוניין לטפל בו. המחנה הממלכתי תגבה כל צעד נכון ואחראי - נדרשת תוכנית חירום".

בן גביר אמר כשהגיע לזירה כי "עשרות שנים של הזנחה וחוסר משילות מתפוצצות לנו בפנים. מערב פרוע בכל מה שקשור למגזר הערבי. אני והמפכ"ל עובדים קשה ומתמודדים מול גל גדול של התפטרויות שוטרים וצמיחת הפשיעה. הפתרון הראשון הוא הקמת המשמר לאומי שייתן מענה. הדבר השני, שאותו אמרתי גם במשא ומתן וגם השבוע לראש הממשלה - חייבים להכניס את השב"כ. מודה לרה"מ שמקשיב. אני דורש שכבר בישיבת הממשלה הקרובה נקבל את ההחלטה הזו. שני הדברים האלה יוביאו למיגור האלימות בחברה הערבית".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בזירת הירי ביפיע. אלי אשכנזי
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בזירת האירוע/אלי אשכנזי
מפכ״ל המשטרה קובי שבתאי בזירת הירי ביפיע. דוברות משטרת ישראל
מפכ"ל המשטרה בזירת האירוע/דוברות משטרת ישראל
רכב בוער ביפיע, 8 ביוני 2023. ללא קרדיט, אתר רשמי
רכב בוער ביפיע, היום/אתר רשמי, ללא קרדיט

מעט לפני האירוע הקשה בגליל, מרכז השלטון המקומי קיים ישיבת חירום בהשתתפות ראשי רשויות מהמגזר הערבי והיהודי, בנושא ריבוי מקרי הרצח והאלימות ההולכת וגוברת בחברה הערבית. בישיבה הוחלט כי יוקם צוות פעולה שיכלול את כל הגורמים המקצועיים, יו"ר מרכז השלטון המקומי, וראשי רשויות הן מהמגזר הערבי והן מהמגזר היהודי. הצוות יציג פתרונות אופרטיביים ברמת השלטון המקומי ויסייע לממשלה ולמשטרה להביא למיגור התופעה.

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי: "אנחנו עומדים יחד עם ראשי הרשויות בחברה הערבית וקוראים לממשלת ישראל, למשטרה ולכוחות הביטחון לפעול ביד קשה בשטח, להקצות משאבים גדולים שחסרים, ולערוך טיפול שורש בבעיית האלימות ובעיקר בארגוני הפשיעה בחברה הערבית, בשיתוף ראשי הרשויות, המנהיגים המקומיים. אנחנו מברכים על כל החלטה שתכליתה להיכנס לאירוע ולהקים ועדה מיוחדת. הדברים ייבחנו במעשים".

זירת אירוע הירי, יפיע. 8 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת אירוע הירי, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בעקבות מותם של להצעירים מכפר יפיע, עמותת "יוזמות אברהם" עדכנה כי 97 ערבים קיפחו את חייהם מתחילת השנה בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה. 86 מהקורבנות נורו למוות ו-42 מהם היו בני פחות מ-30. לשם השוואה, בתקופה המקבילה בשנה שעברה, לפי העמותה, היו 35 קורבנות.

מהעמותה נמסר: "אנחנו מזועזעים מהטבח של חמישה אנשים לאור יום ומאחלים החלמה שלמה ומהירה לפעוטה שנפצעה היום מירי. אנחנו קוראים לראש הממשלה - אין זמן! כנס את ועדת השרים לדיון חירום כבר היום, ותתחילו לעבוד. כל יום שבן גביר הוא השר לביטחון לאומי, הוא יום שבו מעגל הדמים מתרחב".

ראש המועצה המקומית יפיע מאהר חליליה אמר: "החברה שלנו מדממת. התרענו והזהרנו. אין אוזן קשבת.
הממשלה אחראית על שלום האזרחים. הגיע הזמן למעשים ולא לדיבורים". עוד הוא אמר כי השר לביטחון לאומי בן גביר "אחראי על ביטחון האזרחים, בהם גם אזרחים ערביים. די לדיבורים. כל יום סופרים עוד הקורבן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully