וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד צרות בליכוד: חבר כנסת הצהיר שהוא "חופשי ממחויבות קואליציונית"

עודכן לאחרונה: 8.6.2023 / 13:05

ח"כ אליהו רביבו דרש לקדם את חוק השב"כ, שנועד לאפשר מעורבות של הארגון בטיפול בפשיעה הערבית לצד המשטרה, לאחר שאחיו, ראש עיריית לוד, הביע תמיכה בהצעה. יו"ר הקואליציה השיב: "מי שחושב שהוא משוחרר ממחויבות קואליציונית, שיראה עצמו כמשוחרר מתפקידיו"

בווידאו: שר המשפטים יריב לוין במליאה: "תהליך בחירת השופטים נעשה בדרך לא ראויה ופסולה"/ערוץ הכנסת

חבר הכנסת אליהו רביבו (הליכוד) הודיע הבוקר (חמישי) כי הוא רואה עצמו "חופשי ממחויבות קואליציונית" כל זמן שחוק השב"כ, שנועד לאפשר מעורבות של הארגון בטיפול בפשיעה הערבית לצד המשטרה, לא יקודם. בתגובה כתב לו יו"ר הקואליציה אופיר כץ כי "מי שחושב שהוא משוחרר ממחויבות קואליציונית, שיראה עצמו כמשוחרר מתפקידיו בקואליציה", בהתייחסו לכך שרביבו הוא מרכז הקואליציה בוועדת הכספים ויו"ר הוועדה לעובדים זרים.

רביבו השיב לכץ: "מי שחושב שנבחר ציבור מגיע לכנסת על מנת לחמם כיסא ולא לממש את חזון בוחריו, שיראה עצמו כמשוחרר מכל חובה מוסרית וחברתית שחלה עליו. אם ראש הממשלה מעוניין להדיח אותי מתפקידי שיתכבד".

ח"כ אליהו רביבו. דני שם טוב, דוברות הכנסת
חבר הכנסת אליהו רביבו/דוברות הכנסת, דני שם טוב

רביבו, אחיו של ראש עיריית לוד יאיר רביבו, כתב הבוקר בטוויטר: "הגעתי לכנסת במטרה להחזיר את הביטחון האישי לאזרחי מדינת ישראל, לצורך כך העלתי הצעת חוק כחלק משלל הצעות בנושאי משילות למעורבות השב"כ בפשיעה פלילית חמורה שלצערי הממשלה אינה מקדמת, חרף ניסיונותיי להידבר עם כל מקבלי ההחלטות. הגיע העת להחזיר את הביטחון האישי לאזרחי מדינת ישראל שחיים תחת אש יום-יום בלב ליבה של המדינה".

חבר הכנסת כתב את הדברים נגד הקואליציה ברקע המחלוקת בקואליציה סביב מספר המועמדים לוועדה למינוי שופטים, ובהמשך לציוץ של אחיו, ראש העיר לוד, שכתב אמש: "תתחילו להתרגל שהקואליציה כבר מונה 63 חברים. גייסתי אחד בקרוב אגייס עוד ארבעה".

הצעת החוק של חבר הכנסת רביבו נדחתה לאחרונה בוועדת שרים לחקיקה להצבעה במועד אחר בשל התנגדות של היועמ"שית גלי בהרב מיארה ושל שב"כ עצמו. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "הפשיעה הפלילית החמורה, בייחוד בחברה הערבית, הפכה למכת מדינה ועלתה לסדר היום הציבורי בשנים האחרונות. משטרת ישראל פועלת ללא לאות, אך נתקלת בחוסר משאבים, בריבוי עבירות ובשיטת הפעלה אשר לא מותאמת לחברה הערבית. זאת ועוד, למשטרה חסר את המודיעין האיכותי והמדויק על מנת לאתר את מחוללי הפשע ובפרט את סוחרי הנשק, המבריחים, ארגוני הפשיעה ועוד. שירות הביטחון הכללי מצויד בכלים ובידע על מנת לסייע ככל שיידרש כדי לגדוע את הפשיעה הפלילית החמורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully