וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוין רמז שלא ימנה שופטים חדשים: "התהליך לא ראוי ופסול"

עודכן לאחרונה: 8.6.2023 / 8:46

שר המשפטים נאם במליאת הכנסת ורמז כי אינו מתכוון למנות שופטים חדשים לאחר שתוקם הוועדה. "לא ניתן לקבל את ההרכב והוא אינו מתאים במדינה דמוקרטית. בגלל זה אנחנו פועלים לשנות את זה", אמר לוין. עוד תקף את היועמ"שית: "כנראה שחשוב לה לסכל את הרפורמה המשפטית"

בווידאו: שר המשפטים יריב לוין במליאה: "תהליך בחירת השופטים נעשה בדרך לא ראויה ופסולה"/ערוץ הכנסת

שר המשפטים יריב לוין מהליכוד רמז היום (רביעי) בנאום במליאת הכנסת כי אינו מתכוון לכנס את הוועדה לבחירת שופטים לצורך מינוי של שופטים חדשים. לוין לא אמר את הדברים במפורש, אך טען: "תהליך בחירת השופטים נעשה בדרך לא ראויה ופסולה כפי שהדברים מתקיימים עכשיו בוועדה עם הרכב שלא ניתן לקבל אותו ואיננו מתאים או שאפשר לקבל אותו במדינה דמוקרטית ובדיוק בגלל זה - אנחנו פועלים לשנות את זה".

את הדברים אמר לוין במענה לשאלה של ח"כ אביחי בוארון מהליכוד, שתהה אם קיימת אכיפה בררנית מול מובילי המחאה נגד הממשלה וקידום הרפורמה המשפטית. לוין גם תקף את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה: "המציאות הזאת של אכיפה בררנית ואין דרך אחרת לקרוא לדברים היא מציאות מקוממת. הייתי אומר שזה בסדר גמור אם המדיניות היא שמותר לחסום כבישים ואין שום בעיה רק שלצערי זו מדיניות חדשה שנולדה לכבוד הפגנות מצד מסוים, כי כשהיו הפגנות מצד אחר באירוע הרבה יותר קשה וכואב של גירוש כעשרת אלפים יהודים מבתיהם ומסירת חלקי מולדת, הנתונים היו ששת אלפים עצורים ויותר מ-600 כתבי אישום".

שר המשפטים יריב לוין. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
"הרכב שלא מתאים במדינה דמוקרטית". השר לוין/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לוין המשיך ואמר: "אני לא זוכר אף מילה שנאמרה ע"י היועצת המשפטית לממשלה בעניין הזה מאז החלו הפרות הסדר האלה בהיקפים עצומים כאלה, מאז שהחלה ההתנכלות והחלו האיומים על אישי ציבור. הייתי אומר שאולי גם זו מדיניות חדשה של הייעוץ המשפטי לממשלה, שתיקה ואי התערבות ואי אמירת דבר, אלמלא לאחר שהצגתי את הרפורמה המשפטית היועצת מיהרה לנסוע עד חיפה כדי להשתתף שם בכנס ולתקוף במילים קשות את ההצעה שהצעתי. יש דברים שכנראה בעיניה חשובים, קרי לסכל את הרפורמה המשפטית, ויש דברים שאינם חשובים קרי להבטיח את הסדר הציבורי או להבטיח ולשמור על ביטחונם של נבחרי ציבור מצד מסוים של המפה הפוליטית. המצב הזה של אכיפה בררנית אי אפשר לקבל אותו".

עוד בוואלה!

גנץ ומיכאלי ויתרו על נציג - מועמדת יחידה לאופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים

לכתבה המלאה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
"מציאות מקוממת". היועמ"שית בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

הבוקר, ביום האחרון להגשת מועמדות, נקבע כי חברת הכנסת קארין אלהרר מיש עתיד תהיה הנציגה היחידה של האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים. תחילה, הודיע יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כי לא יציג מועמד מטעמו לוועדה, וקרא ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד וליו"ר העבודה מרב מיכאלי, שהציגו מועמדת מטעמם, להגיע ביניהם להסכמות. זמן קצר לאחר מכן, הודיעה מיכאלי על הסרת מועמדותה של מועמדותה ח"כ אפרת רייטן.

בצהריים הגישה רשמית אלהרר את מועמדותה. "אנו נמצאים בעיצומם של ימים קשים וסוערים בחברה הישראלית, במאבק על דמותה של החברה והמדינה. במיוחד בעת הזו חשוב להתייצב כחומת מגן למען מערכת משפט חזקה, עצמאית והוגנת שתאפשר לכל אדם בחברה מקום ודעה", אמרה אלהרר.

קארין אלהרר מגישה רשמית את מועמדותה לועדה לבחירת שופטים 07 ביוני 2023. ללא, אתר רשמי
קארין אלהרר מגישה רשמית את מועמדותה לועדה לבחירת שופטים 07 ביוני 2023/אתר רשמי, ללא
קארין אלהרר מגישה רשמית את מועמדותה לועדה לבחירת שופטים 07 ביוני 2023. ללא, אתר רשמי
קארין אלהרר מגישה רשמית את מועמדותה לועדה לבחירת שופטים 07 ביוני 2023/אתר רשמי, ללא

מדובר בהתפתחות שתקשה על הקואליציה לבחור שני מועמדים מטעמה ולשנות את כוחה בהרכב הוועדה לבחירת שופטים. הקואליציה הציגה שני מועמדים לוועדה כדי לשמור על האפשרות שייבחרו שניים מטעמה, אם לא יושגו הסכמות בשיחות על המהפכה המשפטית בבית הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully