וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 פעוטות נדקרו בעיירה באלפים בצרפת; התוקף - פליט סורי

אדם מבוגר נוסף נפצע אנושות בתקיפה, שאירעה בסמוך לאגם אנסי שבדרום-מזרח המדינה. המשטרה עצרה את הדוקר - אזרח סורי בעל מעמד חוקי - והמניע שלו עוד לא ברור. בפרלמנט עמדו דקת דומיה, מקרון: "האומה בהלם"

בווידאו: צרפת: ילדים נדקרו בפארק באנסי, התוקף נעצר/טוויטר

ארבעה ילדים קטנים ושני מבוגרים נפצעו היום (חמישי) במתקפת דקירות בעיירה אנסי שבדרום-מזרח צרפת. שניים מהפעוטות ואחד מהמבוגרים נמצאים בסכנת חיים, בעוד שמצבם של השאר קל יותר. המשטרה עצרה את הדוקר, פליט סורי, בתוך זמן קצר אולם התביעה אמרה כי אין אינדיקציה בשלב זה לכך שהיה זה פיגוע טרור. הדוקר, בן 31, חשוד בניסיון רצח.

המקרה המזעזע תועד על ידי עובר אורח, ובסרטון נראה הדוקר קופץ מעל גדר נמוכה לתוך משחק ילדים ומתנפל שוב ושוב על ילד בעגלה, כשהוא דוחף הצדה אישה שניסתה להדוף אותו. אחד מהנוכחים במקום תועד מנסה לעצור באמצעות תיק הגב שלו את התוקף, שלבש בנדנה כחולה עם משבצות והרכיב משקפי שמש.

פליט סורי דוקר ילדים בפארק בעיירה אנסי, צרפת, 8 ביוני 2023. רויטרס
נכנס באופן חוקי לצרפת. התוקף במהלך מסע הדקירות, היום/רויטרס

התוקף נעצר על ידי שוטרים שירו לעברו בזמן המרדף אחריו, אך הוא לא נפצע. "הוא תקף בבירור את התינוקות", סיפר עד ראיה, שהזדהה בתור פרננדו, לערוץ BFM. ג'ורג', בעלי מסעדה סמוכה, אמר כי "אימהות בכו, כולם ברחו".

ראש ממשלת צרפת, אליזבת בורן, אמרה במהלך ביקורה בעיירה הציורית שבהרי האלפים כי התוקף הוא אזרח סורי בן 31 שקיבל מקלט בשבדיה לפני עשור. לדבריה, הוא נכנס באופן חוקי לצרפת עם מסמכי זהות שבדיים ועם רשיון נהיגה שבדי. מקורות המעורים בחקירה אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי התוקף לא היה מוכר לשירותי הביטחון.

התובעת המקומית של אנסי, לין בונה-מאטיס, אמר כי הפעוטות היו בני 22 חודשים עד שלוש, ואחד מהם היה בריטי ואחר הולנדי.

כוחות משטרה בוחנים את זירת הדקירות בעיירה אנסי, צרפת, 9 ביוני 2023. רויטרס
כוחות משטרה בוחנים את זירת הדקירות בעיירה אנסי, צרפת, 9 ביוני 2023/רויטרס
מחוקקים עומדים דקת דומיה בעקבות תקיפת הילדים באנסי בפרלמנט בפריז, צרפת, 8 ביוני 2023. רויטרס
מחוקקים בפרלמנט בפריז עומדים דקת דומיה בעקבות האירוע, היום/רויטרס

בפריז, חברי האסיפה הלאומית עמדו דקת דומיה בעקבות האירוע. נשיא צרפת עמנואל מקרון כינה זאת תקיפה "פחדנית", ואמר כי "האומה בהלם".

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully