וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוליטיקאים לא ינאמו במצעד הגאווה בתל אביב, מלבד אחד: רון חולדאי

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 14:58

עיריית תל אביב החליטה באופן חריג לא לאפשר נאומי פוליטיקאים באירוע השנתי, למרות שבשנים האחרונות ראשי מפלגות המרכז-שמאל נהגו לנאום באופן קבוע. גורמים פוליטיים מתחו ביקורת על ההחלטה וטענו שמדובר בניצול האירוע לצרכי הקמפיין של חולדאי בשנת בחירות

בווידא: מצעד הגאווה בתל אביב/צילום: רוני כנפו

באופן חריג, בעיריית תל אביב החליטו השנה שלא לאפשר נאומי פוליטיקאים במצעד הגאווה שיתקיים בעיר בימים חמישי ושישי הקרובים, כך נודע לוואלה. זאת, למרות שבכל מצעדי הגאווה בתל אביב בשנים האחרונות נאמו בכירים במערכת הפוליטית. הפוליטיקאי היחיד שדווקא כן ינאם במצעד הוא ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שמתמודד לכהונה שישית בתפקיד בבחירות שיתקיימו בסוף אוקטובר.

מצעד הגאווה בתל אביב הוא האירוע המרכזי של הקהילה הגאה לציון חודש הגאווה בישראל בהשתתפות מאות אלפי אנשים, ומ-2007 הוא מופק וממומן ברובו על ידי העירייה. באופן מסורתי פוליטיקאים ואישי ציבור השתתפו ונאמו באירוע ההזנקה של המצעד: ראשי מפלגות המרכז-שמאל נאמו בשנים האחרונות בפתיחת המצעד - בעוד ראש עיריית תל אביב נואם באופן מסורתי גם בבמה המרכזית במסיבת הסיום לצד מחזיקת תיק הקהילה הגאה בעירייה מיטל להבי.

מצעד הגאווה, תל אביב 9 ביוני 2017. ראובן קסטרו
נאום של רון חולדאי במצעד הגאווה. ארכיון/ראובן קסטרו

בשנה שעברה, למשל, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי והשרה לשוויון חברתי מירב כהן נאמו בפתיחת המצעד. מיכאלי נאמה גם במצעד הגאווה ב-2021 לצד יו"ר מרצ דאז ניצן הורוביץ. בשנים קודמות נאמו יו"ר מרצ לשעבר תמר זנדברג, יו"ר מפלגת העבודה לשעבר שלי יחימוביץ', וחברי כנסת מהקהילה הגאה כמו איציק שמולי, איתן גינזבורג עידן רול ויוראי להב הרצנו. בנוסף, ראשי מפלגות המרכז-שמאל נאמו בשבוע שעבר במצעד הגאווה בירושלים.

השנה שינו בעיריית תל אביב את הפורמט של מצעד הגאווה - הוא פוצל לשני חלקים ויתקיים במשך יומיים, מעמד ההזנקה ייערך ללא נאומי פוליטיקאים. גורמים במערכת הפוליטית מתחו ביקורת על ההחלטה וטענו שמדובר ב"החלטה פוליטית לא עניינית וניצול המצעד לצרכי הקמפיין המוניצפלי של חולדאי".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "על פי הוראות המשטרה, מטעמי בטיחות לא תוקם השנה עמדת הזנקה במצעד הגאווה ולכן, בניגוד לשנים קודמות, לא יתקיימו כלל נאומים במסגרתו, לא של ראש העירייה ולא של נואמים אחרים. יובהר כי מעל במת המסיבה, עליה מוצג התוכן האמנותי, מעולם לא התקיימו נאומים. יצוין כי אל אירועי הגאווה השנה, בראשם מצעד הגאווה ומסיבת הגאווה, שמתקיימים בהשקעה עירונית אדירה, צפוי להגיע מספר חסר תקדים של משתתפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully