וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בצה"ל על גניבת הענק מצאלים: "האירוע הזה הוא כישלון, יטופל בהתאם"

עודכן לאחרונה: 7.6.2023 / 20:23

בדבריו, הקצין הודה שהגנבים הצליחו במשימתם לאחר שחתכו את גדרות הבסיס, עברו כמה מכשולים, נכנסו למחסנים, חתכו דלת בבונקר של הבסיס והעבירו ארגזים של כדורים: "הם עשו את זה בכמה נגלות". לדבריו, יש כוונה בצה"ל "לממש את המשילות בשטחי האש, כסף רב מושקע בעניין"

בווידאו: כך נלכדו החשודים בגין גניבת התחמושת מבסיס צאלים/דוברות משטרת ישראל

קצין בכיר בצה"ל התייחס הערב (רביעי) לגניבת התחמושת מבסיס צאלים שאירעה לפני יומיים. "האירוע הזה הוא כישלון והוא עדיין נמציא בתחקיר. אני נכשלתי, אנחנו נכשלנו. בהתאם לחומרת הטעות ובוודאי אם נמצא שהייתה התרשלות - זה יטופל", אמר הבכיר. במקביל, חקירת המשטרה הצבאית החוקרת ושב"כ בנושא - נמשכת.

בדבריו, הקצין הבכיר הודה שהגנבים הצליחו במשימתם לאחר שחתכו את גדרות הבסיס, עברו כמה מכשולים, נכנסו למחסנים, חתכו דלת בבונקר של הבסיס והעבירו ארגזים של כדורי M-16. "הם עשו את זה בכמה נגלות", הדגיש והבהיר: "זו הייתה חדירה פלילית. נגנבו 25 ארגזי פעולה והוחזרו 25 ארגזי פעולה".

"מדובר ברצף בעייתי מאוד של מקרים שחוזרים על עצמם, בכל מיני קצוות שבחלקם אנחנו נכשלים. התחמושת הזו מגיעה לידיים פליליות והאתגר ברור. בלי סיפורים ובלי תירוצים, הציפייה היא שזה יעמוד על אפס", הוסיף. "עזבתי את התרגילים היבשתיים הגדולים שאני מנהל בשבועיים האחרונים כדי לתחקר את האירוע. היום בוצע תחקיר בשטח של הרמטכ"ל וסגנו. דיברנו על חיזוק המשילות ועל מימוש האחריות בדרום הארץ ובנגב".

שב״כ עצר את החשודים בגניבת התחמושת מבסיס צאלים אמש; כלל התחמושת שנגנבה הוסגרה במסגרת חקירת החשודים בשב"כ 07 ביוני 2023. דוברות שב"כ, אתר רשמי
התחמושת שנתפסה אצל החשודים/אתר רשמי, דוברות שב"כ

על השאלה מה יעשו ומה עושים בזרוע היבשה ובפיקוד הדרום בנושא המשילות סביב מל"י (המרכז הלאומי לאימונים ביבשה - א"ב), השיב הבכיר: "700 אלף דונם של שטחי אש שבהם אנחנו מתכוונים לממש משילות, חוק וסדר. המטרה הראשונה היא הגנה על מחסנים, בונקרים ונשקיות, ולא עוד חממות סמים. אנחנו משקיעים בזה כסף רב. בתוך כך, הוקמה פלגת ימ"ס דרום, ובשיתוף פעולה מרשים היא פעולת ללא הרף בשטח. יש לנו עשרות סיכולים של חשודים שניסו להתקרב לבסיסים. עשרות רבות בשנתיים האחרונות".

עוד ציין הבכיר בהקשר זה כי צה"ל החל באחרונה להשמיד חממות סמים בשטחי אש בנגב, ורק בסוף השבוע האחרון "הושמדו 30 חממות סמים, ולפני שבועיים 40 חממות". עוד הוא סיפר כי בתגובה לגניבת התחמושת, ישנה כוונה בצה"ל ובמשטרה להגביר את כמות ותכיפות הסיורים, וייתכן גם שתוקם נקודה משטרתית בבסיס.

"הקמנו יחידת מילואים שכל סוף שבוע משמידה חממות סמים. מדובר באירוע גדול, שהוא למעשה תוסף לסגירה של הגבול באמצעות גדר 'שעון חול' בתוך שטחי אש. בשטח אש יש לנו סמכות ואחריות למשימה הזו. עם כל כוח שכזה מתלווה שוטר", אמר הקצין הבכיר. "בחודשים האחרונים הייתה ירידה בהיקף הפריצות", הוסיף. הדבר עשוי לרמז על כך שלאחרונה, ישנה עלייה בביקושים לתחמושת.

עוד בוואלה!

יממה לאחר הפריצה הגדולה: נתפסו החשודים שגנבו תחמושת מבסיס צאלים

לכתבה המלאה
שב״כ עצר את החשודים בגניבת התחמושת מבסיס צאלים אמש; כלל התחמושת שנגנבה הוסגרה במסגרת חקירת החשודים בשב"כ 07 ביוני 2023. דוברות שב"כ, אתר רשמי
"האירוע הזה הוא כישלון. אם נמצא שהייתה התרשלות - זה יטופל"/אתר רשמי, דוברות שב"כ

הבוקר, שב"כ יחד עם המשטרה, מג"ב וצה"ל עצרו שני חשודים מאזור הנגב בחשד לביצוע גניבת התחמושת מבסיס צאלים אתמול. 26 אלף כדורים שנגנבו מהבסיס אותרו במהלך המעצר. החשודים הם קרובי משפחה מהכפר הבדואי ביר הדאג'. הכוחות שפשטו על המתחם הם יס"מ נגב יחד עם תחנת שגב שלום. יחידת הכלבנים של המחוז הדרומי ולוחמי מג"ב ועצרו את השניים ותפסו את כל הברוסים שנגנבו.

זו לא הפעם הראשונה שבה נגנבת תחמושת בכמויות כה גדולות, כך לדוגמא בחודש נובמבר האחרון נפרץ בסיס צנובר שבגולן ולא רק תחמושת נגנבה, אלא גם נשק. חודש קודם לכן נגנבו כ-30 אלף קליעים ממחסני תחמושת של חטיבת גבעתי באזור שדה תימן.

בנוסף, לא מדובר בפעם הראשונה שבסיס צאלים נפרץ ונגנבה ממנו תחמושת רבה. בנובמבר 2021 נלקחו עשרות אלפי כדורי רובים מבונקר בבסיס. הצבא מסר אז כי נבדקת אפשרות שחיילים מתוך הבסיס סייעו לפריצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully