וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטריית עשן הופיעה בשמי הדרום, וגרמה לבהלה: "לא הבנו מה קרה"

עודכן לאחרונה: 7.6.2023 / 22:13

הפטרייה הופיעה דרומית לקריית גת לאחר שפיצוץ נשמע באזור, זאת בעקבות פיצוץ תחמושת צה"לי מבוקר שבוצע במקום - ללא עדכון של התושבים. בהמשך, שלח ח"כ אלמוג כהן מכתב לשר הביטחון, בו טען: "לא אקבל מצב בו ניסוי יתרחש ללא התראה, ילדי הדרום לא שווים פחות מילדי ת"א"

צה"ל ביצע פיצוץ בדרום - והתנצל בפני התושבים/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פטריית עשן הופיעה היום (רביעי) דרומית לקריית גת, לאחר שקול פיצוץ חזק נשמע באזור. זאת, כך התברר בהמשך, בשל פיצוץ מבוקר של תחמושת צה"לית שהתרחש במקום. אולם, צה"ל לא עדכן את התושבים על קיום המאורע, ורבים מהם נבהלו ותהו על שהתרחש.

תושבים רבים דיווחו על שמיעת הפיצוץ, ומנתיבות היה ניתן לראותו. "היה פיצוץ, שמעתי אותו מהבית. פיצוץ חזק כזה, לא הבנו מה קרה", סיפרה אחת התושבות. "ראיתי פתאום פטריית עשן גדולה, לא הבנו מה זה", סיפר אחר.

פטריית עשן בשמי הדרום בעקבות אימון צה"ל/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פטריית עשן בשמי הדרום בעקבות אימון צה"ל. 7 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פטריית העשן בשמי הדרום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בהמשך, שלח ח"כ מטעם עוצמה יהודית אלמוג כהן מכתב למפקדים בצה"ל וכן לשר הביטחון, בו הביע העביר ביקורת על קיום התרגיל ללא עדכון התושבים. "ילדי הדרום אינם שווים פחות מילדי ת"א", טען, "רבים מהם מתמודדים יום יום עם פוסט טראומה שמשפיעה על חייהם והתפתחותם. לא אקבל מצב בו ניסוי שכזה יתבצע ללא התראה מוקדמת לתושבים, הסובלים שנים רבות מתקיפות טילים ואשר כל פיצוץ שכזה מרעיד את עולמם".

זמן קצר לאחר מכן, נמסרה תגובה מטעם צה"ל. "בהמשך לפיצוץ שהתרחש לפני כשעה באזור קריית גת, מדובר בפיצוץ תחמושת מבוקר שתוכנן מראש", כמה שעות לאחר מכן, נמסרה תגובה נוספת. "צה"ל מצר על כך שלא נמסרה הודעה מוקדמת לתושבי הדרום, הנושא יתוחקר", נכתב.

מכתב של חבר הכנסת אלמוג כהן למפקדי הצבא ושר הבטחון באשר לפיצוץ המסתורי שאירע בנגב. ללא, צילום מסך
"ילדי הדרום לא שווים פחות מילדי ת"א"/צילום מסך, ללא

לפני כמה חודשים, ענן ורוד דמוי אליפסה ריחף היום בשמי טורקיה, וגרם לרבים לתהות על מקורו. זאת, עקב העובדה כי היה הוא הענן היחיד שריחף בשמיים נטולי העננים, וכן כי צורתו דמתה לרגעים לחללית עגולה.

הענן תועד על ידי חלק מהתושבים, שתהו האם מדובר בתופעת טבע סטנדרטית - או שמא בפלישת עצמים בלתי מזוהים לכדור הארץ באופן הגלוי לעין האנושית. השירות המטאורולוגי של המדינה הגיב לתהיות, וטען כי הענן מזוהה כענן "עדשה". עננים אלו, הנוצרים לרוב בגובה רב על ידי אדים דחוסים, נוטים להיות בעלי צורות מעט סוריאליסטיות. על כן, פעמים רבות העלו אלו תהיות על פלישתם של חייזרים לכדור הארץ. עם זאת, עד כמה שידוע למדע - לא מדובר ביותר מתהיה בדיונית משעשעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully