וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגוע בחרמש, בהתנחלויות דורשים מצה"ל איוש קבוע במחסומים: "לא נהיה ברווזים במטווח"

עודכן לאחרונה: 8.6.2023 / 9:02

כשבוע לאחר שנרצח בפיגוע מאיר תמרי מההתנחלות שבצפון השומרון, תושבי המקום ממשיכים לדרוש מצה"ל לאייש את המחסומים באזור בכל ימות השבוע ולאורך כל שעות היממה. כאות מחאה - הם מתכננים לחסום בעצמם את הצירים: "נמאס לנו מדיבורים והבטחות, אנחנו דורשים מעשים בשטח"

בעקבות הפיגוע בחרמש: המתנחלים דורשים לאייש את המחסומים/מטה המאבק "אפס אירועי טרור"

כשבוע לאחר פיגוע הירי בו נרצח מאיר תמרי מהיישוב חרמש שבצפון השומרון, תושבי המקום ממשיכים לדרוש מצה"ל לאייש את המחסומים באזור, וכאות מחאה - נערכים לאפשרות שיאלצו לחסום בעצמם את הצירים, כבר בימים הקרובים. לדברי התושבים הגרים ביישובים הסמוכים, המחסום דרכו חדרו המחבלים באין מפריע, שב ונפתח לתנועת כלי רכב פלסטינים. ביישובו של תמרי, חרמש, מאשימים את צה"ל בהפקרת חייהם - ומצהירים: "לא נהיה ברווזים במטווח, אם הצבא לא יחסום את הכביש - נחסום אותו בגופנו".

המחסום אליו מתכוונים תושבי היישובים הסמוכים נמצא עשרות מטרים בודדים ממקום הפיגוע בו נרצח תמרי. הוא היה נטוש בתקופה האחרונה, ונסגר על ידי צה"ל לאחר הרצח. הבוקר, עם תום השבעה, נפתח המחסום לתנועת כלי רכב פלסטינים. זאת, לצד הצבת כוחות צה''ל לסירוגין בסמוך אליו.

בנימין הורגן, חמו של הנרצח מאיר תמרי, שאשתו, אסתר הורגן, נרצחה בפיגוע מהקשים שידעה השומרון לפני כשלוש שנים, הגיע הבוקר למחסום הסמוך לחרמש ומחה על התנהלות הצבא, "בדיוק שבוע לאחר הירצחו של מאיר, אני כאן בזירת הרצח והנה המחסום פתוח, נוסעים פה חופשי, כאילו כלום לא קרה. אמנם יש פה חיילים ששומרים אבל הם מסתכלים על המכוניות שעוברות וזהו, לא ניתן שזה יעבור על סדר היום".

מחסום סמוך להתנחלות חרמש. מטה המאבק "אפס אירועי טרור", אתר רשמי
מחסום סמוך להתנחלות חרמש/אתר רשמי, מטה המאבק "אפס אירועי טרור"

"אני מאוכזבת מאוד מצה"ל והממשלה", תקפה הבוקר שקד לוי תושבת היישוב חרמש. "ההתנהלות שלהם מאז הפיגוע מראה שהחיים שלנו הפקר. בשבעה הבטיחו לנו שהמחסום דרכו הגיעו המחבלים יהיה סגור לפחות שבועיים, אך כבר אתמול הוא נפתח. גם ההבטחה שחיילים יוצבו במקום במשך כל שעות היממה הופרה עוד במהלך השבעה. תושבים שירדו לצומת בשעות הלילה, הבחינו לא פעם ולא פעמיים כי העמדות ריקות. כל זה קורה למרות שברור לכולנו שאם היו חיילים במחסום, מאיר לא היה נרצח".

"ההפקרות הזאת שנובעת מרצון נואל לרצות את ארצות הברית ואת כל המדינות בעולם על חשבון הביטחון שלנו - מבישה ומסוכנת. נמאס לנו כבר מדיבורים והבטחות, כבר עשרים שנה מוכרים לנו את זה. אנחנו דורשים מעשים בשטח", הוסיפה ותקפה לוי.

מיכאל אביטן, תושב היישוב שקד הצטרף אף הוא לדבריה של לוי, וסיפר על הביקורת בשטח שמגיעה גם מהלוחמים עצמם: "למרות ההבטחות המפורשות של הצבא, רכבים ערבים ממשיכים לעבור במחסום. גם הערבים שכן נבדקים מפעם לפעם על ידי צמד החיילים שמוצב שם, עוברים בקושי תשאול קצרצר ובידוק שטחי ביותר".

עוד בוואלה!

מאיר תמרי, שנרצח בפיגוע בצפון השומרון, הובא למנוחות: "אנחנו אמורים לחיות בארץ בביטחון"

לכתבה המלאה

מיקום המחסום ליד חרמש

שקד לוי. מטה המאבק "אפס אירועי טרור", אתר רשמי
שקד לוי/אתר רשמי, מטה המאבק "אפס אירועי טרור"
מיכאל אביטן. מטה המאבק "אפס אירועי טרור", אתר רשמי
מיכאל אביטן/אתר רשמי, מטה המאבק "אפס אירועי טרור"

אביטן הדגיש כי "אין לי שום טענות לגבי החיילים שעושים את מלאכתם במסירות עצומה. להיפך, גם הם הביעו בפניי תרעומת על ההנחיות שקיבלו, אך ההנחיות מהדרגים מלמעלה הם להשאיר את המחסום פתוח באופן אבסורדי".

לדבריו, "מדובר במחסום חיוני ממדרגה ראשונה שנמצא עשרות מטרים בודדים מהמקום בו נרצח מאיר תמרי הי"ד, ודרכו הגיעו המחבלים באין מפריע. להשאיר את המצב כמעט כשהיה, משמעותו הפקרת חייהם של תושבי צפון השומרון".

"מאז הפיגוע אנחנו לא נחים", הוסיף איליה שדרוב, תושב חרמש, "כל יום לפנות בוקר אנחנו יורדים למחסום הסמוך למקום הפיגוע כדי לוודא ולפעול שצה"ל יסגור את המחסום, אפילו ישנו בצומת כדי לוודא שהמחסום סגור. עברנו כאן בחרמש כבר הרבה פיגועים והחלטנו שזהו, לא עוברים יותר לסדר היום".

מאיר תמרי, הנרצח בפיגוע הירי ביישוב חרמש שבשומרון, יחד עם אשתו וילדיו. באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
מאיר תמרי, הנרצח בפיגוע הירי ביישוב חרמש שבשומרון, יחד עם אשתו וילדיו/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחה

שדרוב תיאר כי "ידענו מראש שכל הדיבורים של הצבא והאישור שנתן לשהייה שלנו בשטח בזמן השבעה, הם רק כדי ליצור אשליה ולשחרר לחץ ציבורי במטרה להחזיר את המצב לקדמותו מבלי לפתור את הבעיה משורשה".

"ואכן, עם תום השבעה הצבא פתח את המחסום, ורק כשהגענו בכל פעם לשטח, החיילים סגרו את השער והחלו לבצע בידוק. ממש כמו משחק חתול ועכבר: אנחנו הולכים, הם פותחים - אנחנו חוזרים המחסום חוזר. זה עצוב ומביש שכך צה"ל מתנהל, אבל אם זה מה שצריך אנחנו נמשיך לייצר את הלחץ הדרוש שיכריח את הצבא להשיב את המחסום ולבצע בידוק קפדני על כל רכב".

שדרוב המשיך וסיפר את התחושות הקשות בקרב התושבים: "מאז הפיגוע הקשה אנשים מרגישים שהחיים שלהם פה מופקרים. אי אפשר להמשיך ככה ואף אחד מאיתנו לא מתכנן לעבור הלאה לסדר היום. אם הצבא לא יחסום את הכביש - נחסום אותו בגופנו. אף אחד מתושבי צפון השומרון לא יהיה ברווז במטווח הזה של הרכב הבא שיעבור במחסום ויבצע את הפיגוע הבא".

פצוע קשה בפיגוע ירי בכניסה להתנחלות חרמש שבשומרון. 30 במאי 2023. מועצה אזורית שומרון, אתר רשמי
זירת הפיגוע בכניסה לחרמש/אתר רשמי, מועצה אזורית שומרון

ממטה המאבק "אפס אירועי טרור", שעומד מאחורי המחאות ביהודה ושומרון נגד הטרור, נמסר בתגובה: "פיגוע רודף פיגוע, תושבים נוספים נרצחים בדרכם לביתם, אך צה"ל מסרב לשנות דיסקט ומתעקש לחזור לשגרה מבלי לטפל באופן שורשי בטרור שהולך ומתעצם. פתיחת המחסום בחרמש שבוע לאחר פיגוע קשה שבוצע בחסות ההפקרות במחסום, היא שיא חדש של זלזול בחיי התושבים".

"תושבי היישובים ביהודה ושומרון בחרו בממשלת הימין כדי שתעצור את גל הפיגועים ותיישם מדיניות נחושה ותקיפה כנגד קיני הטרור. אנו קוראים לשרי הימין, בן גביר, סמוטריץ' וגלנט להתעשת ולהורות במיידי על הצבת מחסומים בכל היציאות מהכפרים והערים הערביות, ופתיחת מבצע מקיף ושורשי עד להשגת היעד של אפס אירועי טרור ביו"ש", הוסיפו במטה המאבק.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בהתאם להערכת מצב לאחר הפיגוע שאירע בצומת חרמש שבמרחב חטיבת מנשה, הוצבו חיילים בעמדה שבצומת לאורך כל שעות היממה. צה"ל מצר על מותו של מאיר תמרי ז"ל וימשיך במאמציו יום ולילה לשמירת ביטחון האזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully