וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר תמרי, שנרצח בפיגוע בצפון השומרון, הובא למנוחות: "אנחנו אמורים לחיות בארץ בביטחון"

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 21:35

מאות אנשים השתתפו בהלווייתו של תמרי, נשוי ואב לשני ילדים קטנים, בהתנחלות שקד. תמרי נרצח בידי שני מחבלים שירו מרכבם 7 כדורים לפחות, נמלטו מהזירה וטרם נתפסו. אשתו טל ספדה לו: "נשאר לי רק להנחיל לילדים את הערכים שלך"

הלווית הנרצח מאיר תמרי בפיגוע בחרמש, בית העלמין שקד. 31 במאי 2023/יואב איתיאל

מאות ליוו היום (רביעי) בדרכו האחרונה בבית העלמין בשקד את מאיר תמרי, שנרצח אתמול בפיגוע הירי בכניסה להתנחלות חרמש בצפון השומרון. בהלוויה השתתפו גם הרב שמואל אליהו, הרב של צפת, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ושרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק.

תמרי, שנולד וגדל בצפת ועבר לאחר נישואיו ליישוב חרמש, הותיר אחריו אישה ושני ילדים בני שנה ושלוש. הוא נישא לפני כארבע שנים לטל, בת היישוב חרמש, שם הם בנו את בתיהם במו ידיהם, כך לפי הודעת היישוב, וגידלו שם את הילדים שלהם.

אשתו טל ספדה לו: "נשאר לי רק להנחיל לילדים את הערכים שלך ואני מקווה שאני אצליח. כמה נתת, כמה היית נוכח וכמה היית טוב בשבילי. לא קיבלתי אותך למספיק זמן. אנחנו אמורים לחיות בארץ בבטחון לחזור הביתה למשפחה כל מציאות אחרת לא מתקבלת".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר כי תמרי נרצח "בתקופה של טלטלה ותסכול שאין כמותו. הפקרות בטחונית וחולשות פנימיות. אנחנו עומדים מול אויבים שפלים ולצערנו גם עם חולשות מבפנים" דגן פנה בדבריו לחברי הממשלה. "הרצח הזה היה יכול להימנע, למה לא סגרתם, למה לא אספתם את הנשק, למה לא יצאנו למערכה", שאל. "אנחנו תובעים תשובות - דם יהודי אינו הפקר", קרא. דגן הוסיף: "לעולם לא תנצחו אותנו. אנחנו בונים את ארץ ישראל בציוויו. אנחנו נתחזק בבנין הארץ ונבנה אותה עוד יותר".

בתו של הנרצח בפיגוע בחרמש, מאיר תמרי בהלוויתו , בית העלמין שקד. 31 במאי 2023. יואב איתיאל
ילדיו ואשתו של מאיר תמרי בהלוויתו/יואב איתיאל
הלווית הנרצח מאיר תמרי בפיגוע בחרמש, בית העלמין שקד. 31 במאי 2023. יואב איתיאל
"לא קיבלתי אותך למספיק זמן" אלמנתו וילדיו של מאיר תמרי בהלוויתו/יואב איתיאל

גם חברת הכנסת אורית סטרוק נשאה הספד: "אי אפשר לעבור ליד המחסומים הפתוחים לרווחה בצמוד לשלט האדום המזהיר מפני הסכנה, בלי להבין בשכל ישר שפתיחתם מאפשרת מסלול ירוק לטרור, שעצם פתיחתם - לא סגירה - לא אחראית ולא מוסרית. את האמת הפשוטה הזו חובה לומר שוב ושוב עד שהיא תשפיע".

הרב של צפת הרב שמואל אליהו, שם גדל תמרי, קרא: "אתם הרמתם יד על מאיר - הרמתם יד על דבר השם, על בנו האהוב של הקדוש ברוך הוא. מי שמרים יד לא יינקה. הוא חושב שהוא יעלה לגן עדן? הוא יורד לעמקי הגיהנום. כל ההבטחות שנתנו לך שקר".

בהלוויה נכח גם בנימין הורגן, ששכל את אשתו אסתר הטמונה כמה מטרים ממאיר תמרי, כשהוא עומד לצד קברה של אשתו המנוחה: "מצד אחד אני רוצה לחזק את טל והמשפחה, אבל הרגע הזה מחזיר אותי שנתיים וחצי אחורה, ואני יודע מה צפוי להם. אמרו שאפשר היה למנוע את הטרגדיה הזו, צריך לדרוש מהממשלה וכל מקבלי ההחלטות לפעול ביד קשה כנגד אויבינו".

הלווית הנרצח מאיר תמרי בפיגוע בחרמש, בית העלמין שקד. 31 במאי 2023. יואב איתיאל
עשרות ליוו אותו בדרכו האחרונה/יואב איתיאל
מאיר תמרי, הנרצח בפיגוע הירי ביישוב חרמש שבשומרון, יחד עם אשתו וילדיו. באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
מאיר תמרי ואלמנתו טל עם ילדיהם/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחה

המצוד אחר המחבלים נמשך

הפיגוע הקשה אירע אתמול, בכניסה להתנחלות חרמש בצפון השומרון, כאשר תמרי, תושב המקום, היה ברכבו כששני מחבלים ירו לעברו מתוך רכבם לפחות שבעה כדורים, ונמלטו מהזירה. לפי גורם צבאי, תמרי, על אף הפציעה הקשה, הצליח להגיע אל שער הכניסה של חרמש, וצוות רפואי הגיש לו במהירות עזרה. עם זאת, כעבור זמן מה, צוותי הרפואה נאלצו לקבוע את מותו.

ההערכה במערכת הביטחון היא שהמחבלים ברחו לאחד הכפרים במרחב. על כן, שב"כ וצה"ל הקימו חפ"ק מיוחד במסגרת המצוד אחר המחבלים, שנמשך גם בשעה זו.

אמש הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו כי האחראים לפיגוע ייתפסו בסופו של דבר. "אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של מאיר תמרי ז"ל, שנרצח היום בפיגוע ירי בסמוך ליישוב חרמש שבו התגורר. כוחותינו מנהלים כעת מרדף אחר המחבלים כדי לסגור איתם חשבון - והוא ייסגר בהקדם. כפי שהגענו עד היום לכל מחבל וסגרנו איתו חשבון - כך נעשה גם הפעם", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

בתוך כך, גורם ביטחוני התריע כי מפקדות חמאס והג'יהאד האסלאמי "דוחפות בכל הכוח" לבצע פיגועים ברחבי יהודה ושומרון אחרי מבצע מגן וחץ, "ניסיון לגבות מחיר מישראל ולנקום", הסביר. "רואים את זה בהיקף ההתרעות. המאמץ כרגע מתחלק לשני ערוצים: המצוד והניסיון למנוע תופעת חקיינות על ידי חוליות מקומיות חמושות לבצע פיגועי ירי נוספים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully