וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצב שאחראי על סיכול הפשיעה בחברה הערבית פורש - אגף סיף צפוי להיסגר

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 22:53

ברקע גל הרציחות, ראש האגף נתן בוזנה הודיע למפכ"ל על רצונו לצאת לגימלאות. פרישתו מתרחשת יממה בלבד לאחר הודעת בן גביר על מינוי פרויקטור מיוחד: "הקימו אגף בלי שיניים". המשטרה צפויה להודיע בקרוב על סגירת האגף, שנכשל בתפקידו, והפניית משאביו ליחידות הארציות

בווידאו:תיעוד רצח יוסף אבו גאנם, לוד, 17 במאי 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

ניצב נתן בוזנה, ראש אגף סיף במשטרה האחראי על סיכול הפשיעה בחברה הערבית, הודיע היום (שלישי) למפכ"ל קובי שבתאי על רצונו לפרוש מהארגון ולצאת לגמלאות. זאת, ברקע גל הרציחות בחברה הערבית, שהתגבר מאוד בשנה האחרונה. לאחר פרישתו, צפוי האגף להיסגר.

על פי חדשות 13, בוזנה מתח ביקורת חריפה על השר לביטחון הפנים איתמר בן גביר באוזני מקורביו: "הקימו אגף בלי שיניים או יכולת להשפיע, בן גביר לא ביקר בו אפילו פעם אחת". בן גביר עצמו הגיב לפרישה ואמר כי "לצערי הניצב הפורש לא הצליח במשימתו - עוד הרבה לפני שנכנסתי לתפקיד - ואף רצה להתקדם, כאשר ההמלצות המקצועיות, במיוחד נוכח המצב, לא הצדיקו קידום שכזה".

הטלטלה במשטרה מגיעה לאחר שאתמול הודיע בן גביר כי בכוונתו למנות פרויקטור מיוחד שתפקידו יהיה לטפל בפשיעה ובמקרי הרצח בחברה הערבית. אגף סיף, שהוקם בשנת 2021, היה אמור להוביל את המאבק בפשיעה בחברה, עם עשרות תקנים ותקציבי ענק ובראשות הניצב הערבי המוסלמי הראשון ג'מאל חכרוש. אולם, מהיום הראשון לפעילותו, נכשל האגף פעם אחר פעם במיגור הפשיעה בחברה הערבית, ולפי גורמים במשטרה, האגף הפך לסידור עבודה ונטל על הארגון.

ראש אגף סיף, ניצב נתן בוזנה. דוברות משטרת ישראל
"הקימו אגף בלי שיניים". נתן בוזנה/דוברות משטרת ישראל

פרישתו המאולצת של ניצב חכרוש, שתועד מדלג מעל קורבן רצח בזירה שבה נכח, הייתה אמורה לסיים את פארסת אגף סיף. אולם, שבתאי החליט להמשיך לתחזק את האגף, אולי בשל היעדר חלופות טובות יותר, ומינה את בוזנה לעמוד בראשו. במהלך כהונתו בשנה וחצי האחרונות, עלה דרמטית מספר הנרצחים בחברה הערבית. אחרי יותר מ-90 נרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה, הודיע בן גביר על מינוי פרויקטור למאבק בפשיעה הערבית ודחק את בוזנה לפינה, עד להודעת הפרישה המהדהדת.

פרישתו של בוזנה בטריקת דלת הקלה במשהו על ההחלטה העקרונית של המפכ"ל לסגור את אגף סיף, אחרי רצף כישלונות מהדהד. במשטרה צפויים להודיע בתקופה הקרובה על סגירת האגף לטובת הפניית המשאבים שהועמדו לרשותו ליחידות הארציות והמחוזיות שפועלות באופן שוטף במאבק בפשיעה בחברה הערבית.

מארגון "יוזמות אברהם" נמסר בעקבות הכוונה לסגור את אגף סיף כי "קיצו העגום של האגף אינו מפתיע. זה דינו של כל פלסטר שמנסים לשים על תופעת האלימות והפשיעה. זו תופעה שגורמי העומק שלה נובעים מהזנחה ואפליה ארוכות שנים, והטיפול בה מחייב התגייסות רב-מערכתית, רוחבית ומקיפה. אנחנו מציעים לראש הממשלה להקשיב טוב לדבריו של ניצב בוזנה הפורש בדבר פעולותיו של השר. כל יום שהסמכות בנושא נתונה לבן גביר הוא יום שבו מעגל האלימות מתרחב. על ראש הממשלה לכנס את ועדת השרים שהבטיח לדיון חירום כבר מחר, ולמנות פרויקטור מקצועי בהקדם. אפשר לעצור את הקטסטרופה".

עוד בוואלה!

אזהרת המפכ"ל: "מצב כוח האדם במשטרה - קטסטרופלי, לא נוכל להכיל אירוע רב-זירתי"

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר, הפגנת הימין בעד המהפכה המשפטית, רחבת מוזיאון ת"א,ת"א 1 ביוני 2023. ראובן קסטרו
"לא ביקר באגף פעם אחת". השר בן גביר/ראובן קסטרו

בוזנה בן ה-60, אב לשלושה מראשון לציון שכיהן בעבר כסגן מפקד מחוז ש"י ומפקד מרחבי נגב ואיילון, מצטרף לשורה ארוכה של ניצבים שעזבו את המשטרה מאז מונה שבתאי למפכ"ל. רק לפני שבועיים, הודיע על רצונו לפרוש מהארגון ראש אגף התכנון, ניצב דני קריבו. זאת, לאחר שהמפכ"ל החליט להפקיע מידיו את ניהול תקציב המשטרה. לפי גורמים במשטרה, הוא הודר מדיוני התקציב לשנים 2024-2023, לטובת השר לביטחון הפנים איתמר בן גביר, שהוביל אותם יחד עם שבתאי.

בין הפורשים הנוספים: דוד ביתן שכיהן כסמפכ"ל ומפקד מחוז צפון שמעון לביא שפרש בעקבות אסון מירון. חלק מהניצבים שפרשו, עשו זאת לאחר ביקורת חריפה שהפנו כלפי שבתאי. זאת, על היעדר מנהיגותו לכאורה, כמפכ"ל שמתמודד מאז כניסתו לתפקיד עם משבר אמון ציבורי, גל נטישות של שוטרים ועימותים בלתי פוסקים בינו לבין סגל הפיקוד הבכיר.

  • עוד באותו נושא:
  • משטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully