וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מש"ס נכנס בטעות לדיון על הקהילה הגאה - וזכה לכפיים

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 18:39

יו"ר ועדת החינוך יוסי טייב הגיע לכנס של השדולה לקידום הקהילה הגאה בכנסת, התיישב לצד ח"כים מהאופוזיציה - וזכה לתשואות מהנוכחים. דקות לאחר מכן יצא החוצה, לאחר שעוזרו לחש דבר מה באוזנו. בהמשך, התברר כי חיפש בכלל כנס של השדולה להשכלה גבוהה

אופס: ח"כ מש"ס נכנס בטעות לדיון על הקהילה הגאה - וזכה לכפיים/ערוץ הכנסת

ח"כ יוסי טייב מש"ס נכנס היום (שלישי) בטעות לאולם במשכן הכנסת שבו נערך כנס של השדולה לקידום הקהילה הגאה. טייב התיישב בשולחן לצד חברי כנסת מהאופוזיציה וזכה למחיאות כפיים מהנוכחים. דקות לאחר מכן עוזרו לחש באוזנו, והוא יצא החוצה. מאוחר יותר התברר כי ח"כ טייב חיפש כנס אחר, של השדולה להשכלה גבוהה.

ח"כ יוראי להב הרצנו, מיוזמי השדולה יחד עם ח"כ מירב כהן, אמר עם כניסתו של טייב: "מכבד אותנו בנוכחותו יו"ר ועדת החינוך של הכנסת יוסי טייב. יוסי, תודה שאתה איתנו", וכל הנוכחים מחאו לו כפיים. להב הרצנו שאל: "האם תרצה לומר כמה דברים?". טייב השיב בשלילה, וח"כ נעמה לזימי הוסיפה: "תודה יוסי".

יוסי טייב בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
ח"כ יוסי טייב/ראובן קסטרו

ח"כ הרצנו מתח ביקורת עם סיום כינוס השדולה, על כך שחברי הקואליציה נעדרו ממנה, וכתב: "היום קיימנו את יום קהילת הלהט"ב בכנסת, על רקע סכנה לפגיעה בזכויות הקהילה על ידי הממשלה הכי להט"בופובית שהוקמה בתולדות המדינה". להב הרצנו אמר כי "בדיונים שהתקיימו לאורך היום השתתפו מאות פעילים ואזרחים, אך נעדרו מהם חברי מפלגת הליכוד (למעט שניים). כאילו זה לא נוגע אליהם, כאילו אין להט"בים בכל הקשת הפוליטית בישראל. איפה חברי הליכוד? מדוע הם נותנים לשוליים הסהרוריים בממשלה להשתלט עליהם?".

השדולה הגאה בכנסת, המורכבת כולה מאנשי מפלגות האופוזיציה, ארגנה יום מיוחד בכנסת תחת הכותרת "הקהילה הגאה לא צועדת אחורה" שבו משתתפים ארגוני להט"ב, ארגוני חברה אזרחית, מובילי דעת קהל מהקהילה ונציגי הרשויות המקומיות, שייקחו חלק בדיונים המיוחדים שיוקדשו לקהילת הלהט"ב בוועדות הכנסת. מוקדם יותר פורסם בוואלה כי יו"ר הכנסת אמיר אוחנה החליט שלא להשתתף ביום הקהילה הגאה, שהתקיים היום במשכן הכנסת לרגל חודש הגאווה.

בשדולה ובארגוני הלהט"ב הזמינו את אוחנה, הח"כ הגאה המוצהר היחיד בקואליציה והפוליטיקאי שמחזיק בתפקיד הבכיר ביותר בהיסטוריה של הקהילה - להשתתף באירועי היום כאורח כבוד ולשאת דברי ברכה באירוע הסיכום. אך בלשכת יו"ר הכנסת סירבו להזמנה בנימוק של שיקולי לוחות זמנים: "אירוח יו"ר הסנאט מקזחסטן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully