וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הקהילה הגאה בכנסת - ומי לא מגיע? היו"ר אמיר אוחנה: "נפגש עם מקבילי מקזחסטן"

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 12:27

לקראת שבוע הגאווה, השדולה הגאה בכנסת, המורכבת מאנשי אופוזיציה קיימה יום דיונים מיוחד. לאירוע הסיום הוזמן לנאום גם היו"ר אוחנה, הח"כ הגאה היחיד בקואליציה שמחזיק בתפקיד הפוליטי הבכיר ביותר בקהילה, שבחר לא להגיע. לשכתו: "הוא מארח את יו"ר הסנאט של קזחסטן"

בווידאו:סיעת הליכוד בחרה באמיר אוחנה לתפקיד יו״ר הכנסת, 28 בדצמבר 2022/מערכת וואלה!

יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה החליט שלא להשתתף ביום הקהילה הגאה, שמתקיים היום (שלישי) במשכן הכנסת לרגל חודש הגאווה. השדולה הגאה בכנסת, המורכבת כולה מאנשי מפלגות האופוזיציה, אירגנה יום מיוחד בכנסת תחת הכותרת "הקהילה הגאה לא צועדת אחורה" בו משתתפים ארגוני להט"ב, ארגוני חברה אזרחית, מובילי דעת קהל מהקהילה ונציגי הרשויות המקומיות שייקחו חלק בדיונים המיוחדים שיוקדשו לקהילת הלהט"ב בוועדות הכנסת.

בשדולה ובארגוני הלהט"ב הזמינו את יו"ר הכנסת אוחנה, הח"כ הגאה המוצהר היחיד בקואליציה והפוליטיקאי שמחזיק בתפקיד הבכיר ביותר בהיסטוריה של הקהילה - להשתתף באירועי היום כאורח כבוד ולשאת דברי ברכה באירוע הסיכום. אך בלשכת יו"ר הכנסת סירבו להזמנה בנימוק של שיקולי לוחות זמנים: "אירוח יו"ר הסנאט מקזחסטן".

אמיר אוחנה, מליאת הכנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
"יארח באותה העת את יושב-ראש הסנאט של הרפובליקה של קזחסטן". יו"ר הכנסת אוחנה/ראובן קסטרו

את השדולה הגאה בכנסת מובילים חברי הכנסת יוראי להב הרצנו, מירב כהן, ועידן רול מיש עתיד, ונעמה לזימי ממפלגת העבודה. לרגל יום הקהילה הגאה, הם יזמו שורה של דיונים בוועדות הכנסת - שבראש רובם עומדים חברי אופוזיציה.

כך למשל הוועדה לחיזוק הנגב והגליל בראשות ח"כ מיכאל ביטון תקיים דיון בנושא מענים לאוכלוסיית הלהט"ב בנגב ובגליל; בוועדה לביקורת המדינה יערך דיון בנושא אימוץ על ידי זוגות חד-מיניים; ועדת הצעירים תדון בפעילות למניעת אפליית להטב"ק במקומות עבודה, והוועדה לקידום מעמד האישה תערוך דיון על פגיעה בנשים טרנסג'דריות.

הוועדה היחידה בראשות ח"כ מהקואליציה שקיימה דיון במסגרת היום במיוחד היא הוועדה לזכויות הילד בראשות ח"כ אלי דלל מהליכוד, בדיון משותף עם ועדת החינוך בנושא מניעת פגיעה בילדים על קשת הלהט"ב. דלל הוא גם הח"כ היחיד מהקואליציה שהשתתף בדיון.

יוראי להב הרצנו ומירב כהן במצעד הגאווה בירושלים. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
מובילי השדולה הגאה בכנסת, יוראי להב הרצנו ומירב כהן במצעד הגאווה בירושלים/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

בשדולה הגאה הזמינו את יו"ר הכנסת אוחנה לדבר בכינוס המרכזי שיסיים את היום, וייערך בשעה 14:00 בהשתתפות כל הח"כים ונציגי הארגונים. בשבוע שעבר, השרה לשוויון חברתי לשעבר מירב כהן, אחת מיושבות ראש השדולה, אף הזמינה פומבית בנאום במליאה את ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת להיות "אורחי הכבוד" ביום הקהילה הגאה.

"בואו ותוכיחו לנו שרשויות המדינה ימשיכו לתמוך בקהילה הגאה", אמרה. אולם, בסופו של דבר אוחנה בחר שלא להשתתף בנימוק של שיקולי לו"ז. בתגובה לפניית וואלה! נמסר מלשכת היו"ר כי "יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה יארח היום באותה העת את יושב-ראש הסנאט של הרפובליקה של קזחסטן המגיע לביקור מדיני ראשון בישראל בליווי שר המידע וחברי פרלמנט נוספים".

אבי מעוז, הכנסת, 13 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
יו"ר מפלגת נעם אבי מעוז/ראובן קסטרו

בסוף חודש אפריל, עוד בטרם חזר לשורות הממשלה, יו"ר מפלגת נעם חה"כ אבי מעוז פרסם אגרת לפעילי ותומכי המפלגה, שנחשפה לראשונה בוואלה! בה התייחס לנוכחותו של אוחנה בטקסים ממלכתיים יחד עם בן זוגו אלון חדד. "התמלאתי בושה וכאב, עד לעומק נשמתי, עת מדינת ישראל ונציגיה הרשמיים, בטקס רשמי לזכר קדושי השואה ובעוד אירועים וטקסים ממלכתיים ביום הזיכרון וביום העצמאות, מכריזים לעיני כל העולם על 'יו"ר הכנסת ובן זוגו' כאילו מדובר בנורמה יהודית אותנטית מקובלת", כתב מעוז.

"אומנם ההצבעה שלי בעד מינויו הייתה מתוך מילוי ההתחייבות הקואליציוניות לתמוך ביו"ר שיציג הליכוד, אך לא עלה על דעתי שייעשה במינוי זה סמל ומופת לתופעה זו", הוסיף יו"ר נעם. "זה קרה פעם ראשונה בעת כינונה של הממשלה הנוכחית. אכן, אז נכשלתי וטעיתי בכך שלא קמתי במחאה ויצאתי מהמליאה".

"אי אפשר להסכים, גם לא הסכמה שבשתיקה ובלא מחאה, להנדסת תודעה חריפה שיוצרת עמדה ציבורית חדשה המרימה על נס מודל משפחתי חדש ופוגעת בערכי היסוד שלנו כעם השם וכמדינה יהודית", חתם את האגרת. "לא נוכל לשאת זאת עוד בלא מחאה. האמת איננה ביישנית, איננה ותרנית ואיננה פחדנית, גם אם איננה פופולרית. טעינו שלא מחינו בראשונה אך לא עוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully