וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל אביו, "אבי האסירים": אסיר הועבר למחלקה לאסירים מסוכנים

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 10:53

ההחלטה התקבלה בעיצומו של תהליך שיקומי בו שרוי האסיר, המרצה עונש מאסר של שנתיים על עבירות סמים. זאת, כך לפי סנגורו, בהסתמך על "שיקולים פסולים" הקשורים בפעילותו של אביו מול שב"ס לשיפור תנאי השוהים במתקן. "דרכו לחיים נורמטיביים נקטעה באחת, וללא כל סיבה"

ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחת האסירים הביטחוניים מבית הסוהר גלבוע/יותם רונן

ליאל שיינר, אסיר המרצה עונש מאסר של שנתיים בכלא חרמון, עותר לבית המשפט המחוזי בנצרת על ההחלטה הפתאומית להעבירו לאגף אסירים מסוכנים בכלא שיטה. ההחלטה, כך לטענתו, התקבלה בשל שיקולים זרים בלבד הקשורים באביו - הידוע בפעילותו מול שירות בתי הסוהר למען שיפור תנאי אסירים בכלא.

שיינר בן ה-34 המרצה עונש מאסר של 54 חודשים על עבירות סמים, הוא בנו של איש העסקים יואב שיינר, "מוחק החובות הלאומי", בעל חברה למחיקת חובות ושיקום כלכלי למשפחות ועסקים. לפני כשנה, נקלט ליאל כעציר בבית הסוהר צלמון, ובמהלך שהותו הוחלט על הכנסתו לפרויקט הכנה לטיפול, על מנת לקדם את הליך שיקומו. לפי סנגורו, עו"ד אליעד שרגא, במהלך 13 החודשים בהם ריצה מאסר בצלמון, השתתף באופן קבוע בקבוצות תמיכה וקורסים במטרה להכינו לכלא חרמון. בין היתר סיים בהצלחה קורס מד"א, קורס חובשים, וכן השתלב במדרשה.

כלא שיטה. ויקיפדיה, צילום מסך
"החלטה שהתקבלה תחת שיקולים זרים ופסולים". כלא שיטה/צילום מסך, ויקיפדיה
ליאל שיינר, שהועבר לאגף 5 לאסירים מסוכנים בכלא שיטה. ללא קרדיט, אתר רשמי
עותר במטרה לשוב לאגף השיקומי. ליאל שיינר/אתר רשמי, ללא קרדיט

לדבריו, בחודש ינואר השנה נחתם תסקיר חיובי לגביו עם המלצה להמשיך בהליך הטיפול, ובאפריל נגזר דינו, ולאחר שנכתב כי להליך הטיפול יש סיכוי גבוה להוביל לשיקומו - שיינר הועבר לבית סוהר חרמון ושולב במחלקה לטיפול בהתמכרויות. אולם, בחודש שעבר, הועבר במפתיע לכלא שיטה, לאגף ענישה סגור לאסירים מסוכנים.

"ההחלטה התקבלה תחת שיקולים זרים ופסולים ובניגוד לפקודה, ונעוצה בעובדה כי אביו פועל למען אסירים ושיפור תנאיהם אל מול שירות בתי הסוהר, עד כדי כך שמכונה בקרב ציבור זה כ'אבי האסירים'", טען עו"ד שרגא, שמשמש גם כיו"ר התנועה לאיכות השלטון בישראל. ההחלטה, לדבריו, אינה מבוססת על שיקולים מקצועיים, "מתעלמת באופן מוחלט מהתהליך הטיפולי שיקומי בו הוא מצוי ומהשלכות הפסקת התהליך על חייו האישיים בפרט, ועל השתלבותו חזרה בחברה הישראלית".

יואב שיינר, "אבי האסירים". ללא קרדיט, אתר רשמי
יואב שיינר, "אבי האסירים"/אתר רשמי, ללא קרדיט
כלא חרמון, הבוקר. 16 בינואר 2013. דרור עינב
כלא חרמון/דרור עינב

"דרכו לחיים נורמטיביים וחיוביים נקטעה באחת וללא כל סיבה ידועה", הוסיף עו"ד שרגא. "סוהר ניגש אליו במפתיע ואמר לו לגשת לקצין תורן. אז, לתדהמתו המוחלטת, הורה לו הקצין התורן להכין את כל הציוד האישי שלו לקראת מעבר לבית סוהר אחר. שיינר עשה כדבריו וניגש אל קצין המבצעים עם הציוד - וזה הודיע לו כי הוא עובר לבית הסוהר שיטה. ובכך, ללא שום הסבר או סיבה הגיונית, נקטע הליך שיקומו, וזאת חרף חוות הדעת המקצועיות החיוביות שניתנו בעניינו ועל אף שבמהלך הטיפול לא נרשמו לו כל הערות חריגות", הוסיף.

"ההחלטה נפלה עליו באבחת חרב כרעם ביום בהיר", נכתב בעתירה שהוגשה לבית המשפט, להורות לשב"ס להשיב את שיינר לאגף השיקום של כלא חרמון. "חלה התדרדרות במצב רוחו והוא חושש שמא קשריו המשפחתיים עם ילדיו ואשתו וכן יתר בני המשפחה המורחבת, אותם חיזק במהלך התקופה השיקומית, ירדו לטמיון". משב"ס נמסר בתגובה כי "מענה יינתן כמקובל בבית המשפט במסגרת דיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully