וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 שנות מאסר לגבר שהזמין שתי נשים לבוא איתו למסיבות - ואנס אותן

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 10:26

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר 11 שנות מאסר בפועל ו-27 חודשי מאסר על תנאי נגד בנימין ופניש, בן 59 מרמת גן, שהורשע בשני מעשי אונס. "בשלב מסויים של הביקור בביתו אבדה הכרתן, או שהפכה למעורפלת, באופן שנשללה מהן היכולת להסכים או להתנגד למעשים שעשה בהן", נכתב

אזיקים. ShutterStock
אזיקים, אילוסטרציה/ShutterStock

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) 11 שנות מאסר בפועל ו-27 חודשי מאסר על תנאי נגד בנימין ופניש, בן 59 מרמת גן, שהורשע בשני מעשי אונס במצב המונע התנגדות. כמו כן, ופניש נדרש לפצות את שתי המתלוננות בסכום המוערך ב-160 אלף שקלים.

בגזר הדין קבעה השופטת טלי חיימוביץ' כי "הנאשם ניצל לרעה את היכרותו עם הנפגעות שסמכו עליו והגיעו לביתו טרם יציאה למסיבה. בפרט ניצל לרעה את העובדה כי בשלב מסויים של הביקור בביתו אבדה הכרתן, או שהפכה למעורפלת, באופן שנשללה מהן היכולת להסכים או להתנגד למעשים שעשה בהן. בשלב זה, בהעדר אפשרות לתת הסכמה למעשים, אנס הנאשם את המתלוננות, ואף גרם להן לחבלות".

אילוסטרציה גבר אזוק. ShutterStock
"סיפק להן אלכוהול וסמים ואף גרם להן לחבלות"/ShutterStock

במסגרת הטיעונים לעונש, עו"ד יעל הראל מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) ציינה כי "מידת הפגיעה בערכים המוגנים בשני האישומים קשה ביותר". לדבריה, "העבירות בוצעו בבוטות ובאלימות, תוך גרימת חבלות למתלוננות, תוך ניצול חוסר האונים שלהן וביזויין הפיזי והנפשי. דגש מיוחד הושם על תחושת היעדר הידיעה על מה ארע באותו הלילה, ועל כך שפגיעה מינית המתרחשת במצב של ערפול חושים היא בעלת השלכות קשות".

יצוין כי בכתב האישום שהגישה הפרקליטות נגדו עולה כי ופניש הכיר את המתלוננות "בנסיבות חברתיות" וכי השתיים קיבלו ממנו הזמנה להגיע לביתו בטרם יציאתם למסיבה. "הנאשם אירח את המתלוננות בהזדמנויות שונות וסיפק להן אלכוהול וסמים", נכתב בהודעת הפרקליטות בעניין גזר דינו. "זמן קצר לאחר מכן, הרגישו המתלוננות חולשה וערפול חושים ובהיותן במצב המונע הסכמה, אנס אותן הנאשם. יום למחרת התעוררו המתלוננות כאשר גופן כואב והן כלל לא זוכרת את שאירע".

בהכרעת הדין שניתנה בחודש יוני בשנה שעברה, ופניש הורשע בשני אישומים בעבירות של אינוס. השופטת טלי חיימוביץ' ציינה אז בדיון כי למרות שהנאשם זכר כל פרט מביקורי המתלוננות - הוא לא הצליח להסביר כיצד שיחה סתמית "ללא אוריינטציה מינית" עברה ליחסי מין. ככתוב בגזר הדין, לאחר שזכרונן נקטע והן התעוררו, הקורבנות שאלו את ופניש האם קיימו יחסי מין, והוא השיב להן "כמה הן נהנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully