וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת המפכ"ל: "מצב כוח האדם במשטרה - קטסטרופלי, לא נוכל להכיל אירוע רב-זירתי"

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 15:06

במהלך דיון על לקחי מבצע שומר החומות בכנסת, קרא שבתאי לתת משאבים נוספים למשטרה. "אם לא תשופר סוגיית השכר של השוטרים, אני לא רואה שיפור במצב", הסביר. בנוסף, טען כי התחקיר על שימוש בתוכנות הריגול "קשר לנו את הידיים", וגם בתחום זה נדרשים כלים נוספים

בווידאו: המפכ"ל קובי שבתאי מגיע להר הבית/ארנון סגל

המפכ"ל קובי שבתאי השתתף היום (שלישי) בישיבה על לקחי שומר החומות בוועדה לביקורת המדינה בכנסת, והעיד על מצב החמור במשטרה. "אם יהיה אירוע רב זירתי בכל המדינה - לא נדע להכיל אותו", אמר. לדבריו, יש מחסור קשה בכוח אדם, והוסיף: "אם לא תשופר סוגיית השכר של השוטרים, אני לא רואה שיפור במצב".

"סוגיית כוח האדם בתחנות המשטרה - קטסטרופלית. בכל התחנות אנחנו נמצאים במשבר כוח אדם", המשיך שבתאי. "במסגרת התקציב יש סכום שמוקצה לזה, מקווה שבימים הקרובים נדע יותר. אבל אנחנו לא נמצאים במצב המיטבי".

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בדיון הוועדה לביקורת המדינה על שיטור ואכיפת החוק בערים מעורבות באירועי "שומר החומות", כנסת, 6 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"צריך עוד כלים". שבתאי/פלאש 90, יונתן זינדל

המפכ"ל אף טען כי עבודת המשטרה נפגעה, בעקבות התחקיר על השימוש בתוכנות הריגול. "מאז אותה פרשה אומללה קשרו לנו את הידיים", הסביר שבתאי. "אם לא ייתנו לנו את הכלים האלה לא נוכל להגיב, בכדי שנוכל להיות צעד אחד קדימה בפני כל אותם אנשים".

באפריל האחרון השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הצהיר כי "משכורות חרפה לשוטרים לא יהיו במשמרת שלי". הוא חזר שוב על כך שהצליח להביא תוספת של 9 מיליארד שקל להקמת משמר לאומי, על אף שהתוספת הזו לא נכללה בתקציב המדינה. על רקע האלימות הגואה בחברה הערבית וכשיותר מ-90 ערבים נרצחו מתחילת השנה, בן גביר טען כי הוא "נותן למשטרה את הכלים כדי להילחם בפשיעה בחברה הערבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully