וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונות לוועדת האתיקה נגד ח"כ דוידסון בעקבות תחקיר וואלה!: "להעניש אותו בחומרה"

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 16:16

התנועה לאיכות השלטון וארגון "בצלמו" ביקשו מהוועדה לזמן את חבר הכנסת מיש עתיד "על מנת שייתן דין וחשבון בנוגע להתנהלותו". זאת, לאחר הפרסום על כך שפעל בניגוד עניינים כדי לקדם את העסק שבבעלות אשתו. "הפרה בוטה של חובת נאמנותו אל הציבור"

השבעת ממשלת נתניהו השישית - טל שלו ויקי אדמקר במשכן הכנסת 29.12.22/צילום: ניב אהרונסון

שתי תלונות הוגשו ביממה האחרונה לוועדת האתיקה של הכנסת נגד חבר הכנסת סימון דוידסון מיש עתיד על כך שפעל בניגוד עניינים כדי לקדם את העסק שבבעלות אשתו - זאת מבלי להצהיר על כך. זאת, בעקבות תחקיר וואלה בנושא.

התנועה לאיכות השלטון וארגון בצלמו ביקשו מהוועדה לזמן את חבר הכנסת "על מנת שייתן דין וחשבון בנוגע להתנהלותו". בפנייה של התנועה לאיכות השלטון נכתב כי "עולה חשש כבד כי מעורבותו של דוידסון בקידום תחום הספורט בכנסת נעשתה לכאורה על מנת לקדם את טובתו האישית וטובת העסק שבבעלותה של אשתו, באופן המנוגד לכלל האוסר על הימצאות במצב של ניגוד עניינים".

סימון דוידסון ואשתו בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"הפרה בוטה של חובת נאמנותו אל הציבור". ח"כ דוידסון ואשתו/ראובן קסטרו

עוד נכתב כי "מקום שבו חבר כנסת פועל בהימצאות בניגוד עניינים, מהווה הפרה בוטה של חובת נאמנותו אל הציבור וכן של חובתו לפעול בהתאם לעקרונות שלטון החוק המוכרים בשיטתנו".

בתלונה מטעם ארגון בצלמו נכתב כי "מדובר בעבירות חמורות ביותר של כללי האתיקה של חברי הכנסת, ביניהן פגיעה במעמדה של הכנסת. כאן הוא פעל לקידום טובת אשתו. מדובר בתופעה ארוכה ומתמשכת וחובה על הוועדה להעניש אותו בחומרה רבה".

עוד בוואלה!

לפיד על חשיפת וואלה!: "כל צעד של ח"כ דוידסון מלווה בייעוץ משפטי של הכנסת"

לכתבה המלאה
מספר 23 ברשימה של מפלגת יש עתיד לבחירות לכנסת ה25, 13 בספטמבר 2022. יש עתיד, אתר רשמי
"עבירות חמורות ביותר". דוידסון/אתר רשמי, יש עתיד

מאז התמנה לח"כ, דוידסון הקדיש תשומת לב רבה לחדרי כושר ובריכות. לפי תחקיר וואלה!, חבר הכנסת נמנע מלגלות כי הוא בניגוד עניינים בעייתי מפני שרעייתו היא בעלים של קאנטרי ומועדון ספורט. עם זאת, הדבר לא הפריע לדוידסון להמשיך לקדם תקנות וחקיקה בנושא.

ממסמכים שהגיעו לידי וואלה עולה כי אשתו של ח"כ דוידסון, נורית, היא בעלים של חברה המפעילה קאנטרי בעיר מגוריהם נתניה. החברה העונה לשם "פיטנס אנד פורס" מחזיקה תחתיה חברה נוספת בשם "קולג'ים" וזאת מפעילה מועדון ספורט ידוע בעיר שהוקם על ידי דוידסון עצמו ב-2006. לפי מסמך של רשות התאגידים מחודש אוקטובר 2022, עת כהונתו כחבר כנסת, דוידסון היה רשום כדריקטור בחברה שבבעלות אשתו.

הבוקר, הגיב דוידסון לתחקיר ואמר כי "אני נקי, מרגיש עם עצמי שלם לחלוטין. בשבוע הראשון שבו הגעתי לכנסת, נפגשתי עם הייעוץ המשפטי, ופעלתי להעביר את העסקים לשמה של אשתי, לעשות גילוי נאות במה שקשור לעסקים הללו. כך פעלתי וכך אני פועל, יש את כל העדויות מכל הפרוטוקולים. הכול על השולחן, אין לי שום דבר להסתיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully