וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי המשפט מאפשרים לעכל בתים של עברייני מין: "דורשים צדק"

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 20:41

לאחר שהתוקפים הורשעו, ש' ו-ד' פנו לתביעה אזרחית כדי לוודא שיקבלו את מלוא הפיצוי. עורכת הדין שמייצגת אותם מסבירה כי זה המהלך ההכרחי במקרים שהעונשים קלים מדי. ד' הסביר כי הוא מעוניין להשתקם, וש' סיפרה: "הוא הרס לי את הבית - מגיע לו שאני אקח את כל מה שיש לו"

בווידאו: אונס בת השנתיים: בן 17 מבית שמש הואשם במעשה סדום בפעוטה/רוני כנפו

ש' ובתה ח' הותקפו מינית על ידי "חבר קרוב של המשפחה", שהתגורר לידן. עבריין המין הודה בבית המשפט שתקף את ח', אך לגבי העבירות נגד ש' יש כבר התיישנות. ד' הותקף על ידי מורה שלו כשהיה בן 12. שניהם ניהלו תביעה כספית נגד התוקפים שלהם, כדי להבטיח את קבלת פיצוי. על מנת לעשות זאת, ש' ו-ד', שיוצגו על ידי עורכת הדין קרן ברק, ביקשו מבית המשפט לעכל את בתי העבריינים.

"עשיתי את זה כי אני דורשת צדק", אמרה ש'. "הוא הרס לי את הבית ומגיע לו שאני אקח את כל מה שיש לו. לא מגיע לבן אדם שחמש שנים לא מודה ורק בסוף ההליך הפלילי, כשהוא מבין שזה הסוף מודה באשמה. אני מכרתי את כל רכושי כדי לא לגור לידו, עצרתי את עצמי כדי לא לפגוע בו, והעדפתי לעזוב את מקום המגורים".

שופט בית משפט כסף. ShutterStock
בית משפט/ShutterStock

ברגע הזה השיחה נעצרת, ש' אומרת בקול שבור: "יכול להיות שאם הוא לא היה מושך את התביעה הפלילית כל כך הרבה שנים, אולי לא הייתי הולכת עד הסוף. הוא פגע בילדה שלי שנגררה לשתייה, היא הייתה ילדה שמחה, זה כואב לי. אני רוצה שהסיפור שלי יתפרסם, מפני שזו דוגמה להרבה אנשים, שנשים יקומו ויעזו".

השיחה עם ד' בן ה-24 הייתה קשה גם היא, הוא הסביר כי הוא מעוניין להשתקם אחרי הפגיעה שחווה. "אני אוסף כסף, אני רוצה לטפל בעצמי אחרי כל הסבל הזה", אמר. "אין לי דרך לתאר את הסבל שעברתי בכל השנים האלה. הייתי בטוח שהשבר יחלוף אבל שמתי לב שהכאב רק התעצם וגבר, זה פשוט לא יצא ממני".

עוד בוואלה!

זיכוי עבריין המין שנאשם באונס ניצולת שואה מוכיח: בית המשפט לא מבין את טבע האדם

לכתבה המלאה
המשטרה עצרה 4 חשודים במעורבות ברצח המנוחה ביאן עבאס בכפר כנ,א, 22 במאי 2023. דוברות משטרת ישראל
עצור באזיקים/דוברות משטרת ישראל

לדבריו, הניצחון בתביעה האזרחית נגד התוקף שלו מסייע בהרגשה כי נעשה צדק. "אפשר להגיד את זה, אני מנסה להיות אופטימי, אחרת אני לא יודע לאן זה יוביל אותי", סיפר. "היו לי כמה ניסיונות אובדניים. אני אשמח שייעשה פה צדק, אני מקווה שאת המשך החיים אוכל לחיות בצורה יותר טובה".

עורכת הדין קרן ברק, מומחית לייצוג נפגעות תקיפה מינית אמרה בשיחה עם וואלה: "הסכומים שנפסקים בתביעות אזרחיות לטובת קורבנות עבירות מין, הינם סכומי עתק. כדי להבטיח את גביית כספים אלו, אני מטילה עיקולים על נכסיהם של העבריינים עם דגש על דירות מגוריהם. ידע כל עבריין מין שאין בי שום רחמים כלפיו ולא אהסס להשליכו לרחוב. ענישה אזרחית ועיקול נכסים, הם לעתים ענישה קשה יותר מהפלילית כיוון שבישראל, בתי המשפט מטילים עונשים קלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully