וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איך מדברים בלשון עבר?": אלפים ליוו למנוחות את 3 הלוחמים שנהרגו בפיגוע בגבול מצרים

עודכן לאחרונה: 4.6.2023 / 18:26

אחותה של ליה בן נון נפרדה בדמעות: "תמיד דאגנו אחת לשנייה, עכשיו לא יהיה לי למי לדאוג". מפקד פארן אמר על אוהד דהן: "היית לי כבן", בת זוגו ספדה לו: "הבטחת לי שאנחנו לתמיד, עכשיו אני לבד". אחותו של אורי סיפרה: "תמיד כשהגעת הביתה הכול היה רגוע ושקט"

בוידאו: הלווית שלושת החיילים ההרוגים בתקרית הקשה בגבול מצרים/יותם רונן, TPS יוסי זליגר

שלושת הלוחמים שנהרגו אמש בפיגוע בגבול מצרים, ליה בן נון, אוהד דהן ואורי אילוז, הובאו היום (ראשון) למנוחות.

ליה בן נון בת ה-19 נקברה בבית העלמין הצבאי בראשון לציון. אחותה הגדולה ספדה לה בדמעות, "היית קרן שמש, היית לב, היית השמחה, את היית הכול. כמה יפה מבחוץ זה לא מתקרב לבפנים. היית הצמד שלי, הדם שלי, תמיד הצחקת אותי, תמיד דאגנו אחת לשנייה, עכשיו לא יהיה לי למי לדאוג". היא הודתה לאלפים שהגיעו והוסיפה, "אני מבטיחה לזכור אותך, מבטיחה לשמור על כולם. את החצי השני שלי".

דודתה סיפרה על רצונה של ליה להיות לוחמת ועל כך שהתמודדה עם כל הקשיים. "אני מבקשת ממך סליחה שלא הייתי איתך ברגעייך האחרונים, שלא נישקתי את היד שלך ולחשתי לך באוזן שאת אלופה".

הלווית ליה בן נון, בית עלמין צבאי ראשון לציון. 4 ביוני 2023. יותם רונן
הלוויית ליה בן נון/יותם רונן
הוריה של ליה בן נון בהלוויתה, בית עלמין צבאי ראשון לציון. 4 ביוני 2023. יותם רונן
הוריה של ליה בן נון/יותם רונן
אחותה של ליה בן נון בהלוויתה , בית עלמין צבאי ראשון לציון. 4 ביוני 2023. יותם רונן
אחותה של ליה בן נון/יותם רונן

מפקד גדוד ברדלס סא"ל איוון קון ספד לליה וסיפר כי כבר מתחילת ההכשרה, הייתה דמות בולטת. "צלחת בזכותך בלבד את המסע שלך, בזכות השאיפה למקצועיות והחתירה למגע", המשיך וציין כי היא הייתה אמורה לצאת לקורס מפקדים. "דמותך התאפיינה בנתינה אינסופית, היית עוגן, תמיד נכונה לעזור ולתרום, עם חיוך על הפנים וחדוות עשייה. השארת חותם בגדוד".

ראש העיר רז קינסטליך פנה למשפחתה של ליה והשתתף בכאבם: "מדינה שלמה עצרה את נשימתה, אבל זה לא משתווה לכאב ולסבל שאתם חווים". הוא ציין כי רק לפני שבועיים ליה חגגה את יום הולדתה ה-19, וסיפר כי "על אף שחגגה בצבא, כל כך התגאתה לספר שזה לא היה כל כך נורא לחגוג בבסיס, כי יש איתה חברים שכבר הפכו עבורה למשפחה".

בן נון שהועלתה לדרגת סמל לאחר מותה, נהרגה על פי ההערכה בשעה 6:30 בבוקר, אחרי לילה שבו סוכלה באזור הברחת סמים ממצרים. המחבל, שוטר מצרי שייתכן שחדר לישראל בזמן סיכול ההברחה, הגיע לעמדה שבה הייתה בן נון יחד עם אילוז - וירה בהם למוות.

סבתה של ליה בן נון בהלוויתה, בית עלמין צבאי ראשון לציון. 4 ביוני 2023. יוסי זליגר, TPS
סבתה של ליה בן נון בהלוויתה, בית עלמין צבאי ראשון לציון. 4 ביוני 2023/TPS, יוסי זליגר

אורי יצחק אילוז, תושב צפת, השאיר אחריו הורים, שתי אחיות ואח. אביו שי הוא איש קבע שיצא לפנסיה לפני כשנה וחצי. בשבוע שעבר השתתף אורי באזכרה של סבא שלו, שעל שמו הוא קרוי. הלווייתו התקיימה בבית העלמין הצבאי בצפת בהשתתפות יותר מאלפיים בני אדם.

אחותו של אורי, גל, סיפרה כי היה לו קשה בצבא, אבל שהוא "אכל אבק בשביל כולם, היה אכפת מכולם". היא נזכרה כי בחג האחרון הם רבו בפעם הראשונה בחייהם. "אף פעם לא רבנו והוא בא לבקש סליחה", סיפרה, "חיים שלי, אני רוצה שתהיה פה. לא חשבתי שאפסיד אותך. יש פה כמות מטורפת של אנשים מה שמראה כמה אתה גיבור ואהוב, כשאתה מגיע הביתה הכול רגוע, הכול שקט".

הלווית אורי יצחק אילוז , בית עלמין צבאי צפת. 4 ביוני 2023. אלי אשכנזי
הלוויית אורי יצחק אילוז/אלי אשכנזי

סגן מפקד חטיבת פארן בה שירת אורי סיפר כי הוא היה לוחם ומפקד מצטיין, וציין כי היה עתיד לצאת לקורס הקצינים הקרוב. "העמקת בדרכך ובתפיסת הפיקוד שלך, ראית את המשימה עם ניצוץ בעיניים. ביצעת את כל המטלות במחויבות אין קץ וירידה לפרטים. ראית כל אדם ואדם וידעת שעל לבו". הוא נזכר כי כשהיה בקורס מפקדים, עזר לגשש שהיה עמו והתקשה בעברית. "היית דמות פיקודית מובילה, הבאת אנרגיות טובות, יכולת לצחוק בכל מצב".

חברו של אורי ניסה לשתף בתחושותיו הקשות. "לא מאמין שאני סופד לך, לא מאמין שצריך לדבר עלייך בלשון עבר, לא נתפס, לא מתעכל. לא סתם קראו לך אורי, היית נקודת אור לכולנו, למשפחה, לחברים, לגדוד. אתה הכי טוב שיש. תמיד ראינו אותך עם החיוך הגדול שלך. שידרת אופטימיות מדהימה. ידענו תמיד שאתה הכתובת לכל דבר. שאתה היחיד שתמצא את הצד הטוב בכל דבר. אורי, היית איתי מההתחלה, בהכל היינו ביחד תמיד ידעתי שיש על מי לסמוך שאתה פה".

אביו של אורי יצחק אילוז בהלוויתו , בית עלמין צבאי צפת. 4 ביוני 2023. אלי אשכנזי
אביו של אורי יצחק אילוז/אלי אשכנזי

בשעות הצהריים זוהה המחבל על ידי כוח של צה"ל, והתפתח במקום קרב יריות, שבמהלכו נהרג הלוחם אוהד דהן, בן 20 מאופקים. דהן הועלה לדרגת סמל ראשון לאחר מותו. הלווייתו התקיימה בבית העלמין הצבאי באופקים.

דנה, בת זוגו של אוהד, ספדה לו בדמעות. "הבטחת לי כל כך הרבה פעמים שתשמור על עצמך, הבטחת לי שאנחנו לתמיד ועכשיו אני לבד. אתה הגיבור שלי, אהבה שלי, אני כלום בלעדייך. תמיד הזכרת לי שהמדים שלנו הם הכי חשובים. אני אוהבת אותך. אתה אהבת חיי".

אחיו הצעירים להב ושהם סיפרו כי כששמעו - לא הצליחו לנשום. "היית עולם ומלואו אח בכור, היית בלתי שביר. תישאר ככה בלבנו תמיד. החופשים איתך היו הכי טובים בעולם. אהבת את הצבא והשירות. הורג לדבר עלייך בלשון עבר, חושבים על החיבוק האחרון. יש הרבה דברים שלא הספקנו להגיד לך, נתגעגע לחיוך שלך".

מפקד חטיבת פארן אמר כי הוא רואה את אוהד כבנו. "היית דמות משמעותית עבורי, מופת ודוגמה לכל החטיבה, לוחם מהשורה הראשונה, גילית אומץ ותעוזה", סיפר. "חתרת למגע מול המחבל, לכתך היא אבידה בלתי נתפסת".

הלווית אוהד דהן, בית העלמין הצבאי אופקים. 4 ביוני 2023. יניר יגנה
הלווית אוהד דהן, בית העלמין הצבאי אופקים. 4 ביוני 2023/יניר יגנה

הרמטכ"ל הרצי הלוי הורה היום על הקמת צוות תחקור מערכתי שייבחן את התפיסה המבצעית והמערכתית להכנת גבולות שלום. בנוסף הנחה הרמטכ"ל שהתחקיר אודות הפיגוע בגבול מצרים יוצג בעוד שבוע. גורמים בצה"ל מעריכים כי בעקבות התחקיר יודחו קצינים בפיקוד הדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully