וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ הודו רוצה למחוק את זכר הקולוניאליזם: חנך פרלמנט חדש בדלהי

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 13:26

המתחם החדש בצורת משולש נבנה מול הבניין הישן והעגול שנבנה על ידי האדריכלים הבריטים אדווין לאצ'נס והרברט בייקר ב-1927, עשרים שנה לפני שהודו קיבלה עצמאות מבריטניה. בניין הפרלמנט הישן ייהפך למוזיאון

בוידאו: ראש ממשלת הודו חנך את בניין הפרלמנט החדש בדלהי/רויטרס

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי חנך אתמול (ראשון) את בניין הפרלמנט החדש בניו בדלהי ביום ראשון. המתחם המודרני מהווה חלק מרכזי בתוכנית של הממשלה הלאומנית ההינדואיסטית לעיצוב מחדש של מבנים אדריכליים מהתקופה של השלטון הקולוניאליסטי הבריטי בבירה ההודית.

השיפוץ המתמשך של מרכז דלהי מתבסס על תרבות, מסורות וסמלים הודיים. הוא נערך שנה לפני הבחירות הפרלמנטריות שבהן מפלגתו של מודי, BJP, תנסה להשיג כהונה שלישית בשלטון באמצעות שימת דגש על המדיניות הלאומנית ההינדואיסטית שלה וביצועיה בעשור האחרון.

מודי ערך אתמול תפילות מסורתיות מחוץ למתחם בטקס שבו נכחו שרי קבינט בכירים. לאחר מכן הדליק מנורה מסורתית בתוך הפרלמנט.

האירוע הוחרם על ידי 20 מפלגות אופוזיציה שטענו כי מודי הפר את הפרוטוקול בחניכת המבנה החדש והשתלט על הכותרות במה שהיה אמור להיות תפקיד של הנשיא. "לפתוח את בניין הפרלמנט החדש בלי האופוזיציה. זה אירוע לא מושלם", אמרה מנהיגת אופוזיציה סופרייה סולה לסוכנות הידיעות ANI.

ממשלת מודי פטרה את הביקורת בטענה כי הפרוטוקול לא הופר וכי ראש הממשלה מכבד את נשיא המדינה.

הפרלמנט החדש של הודו. רויטרס
הפרלמנט החדש/רויטרס
הפרלמנט החדש של הודו. רויטרס
הפרלמנט החדש/רויטרס
בניין הפרלמנט הישן בדלהי, הודו. ויקיפדיה, צילום מסך
בניין הפרלמנט הישן בדלהי/צילום מסך, ויקיפדיה

המתחם החדש הוא הקישוט המרכזי של פרויקט בשווי 2.4 מיליארד דולר שמטרתו לטשטש את המאפיינים האדריכליים של המבנים מהתקופה הקולוניאליסטית שנבנו במרכז דלהי כדי לסלול את הדרך למבנים מודרניים בעלי מאפיינים הודיים ייחודיים. "הפרלמנט שלנו הוא המגדלור של הדמוקרטיה שלנו הוא משקף את המסורת העשירה של המדינה ואת השאיפות שלה בעתיד", צייץ מודי בשבת.

ראש הממשלה ההודי חנך את הפרלמנט החדש של הודו. רויטרס
ראש הממשלה חונך את הפרלמנט החדש/רויטרס
הפרלמנט החדש של הודו. רויטרס
ראש הממשלה חונך את הפרלמנט החדש/רויטרס

המתחם החדש בצורת משולש נבנה מול הבניין הישן והעגול שנבנה על ידי האדריכלים הבריטים אדווין לאצ'נס והרברט בייקר ב-1927, עשרים שנה לפני שהודו קיבלה עצמאות מבריטניה. בניין הפרלמנט הישן ייהפך למוזיאון.

בפרלמנט החדש יש 1,272 מושבים בשני אולמות, כ-500 יותר מהבניין הישן, וחלל הגדול פי שלושה בשביל המחוקקים במדינה המאוכלסת ביותר בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully