וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו לרשתות החברתיות: הסירו תכנים עם המונח "הווריאנט ההודי"

הממשלה של מודי מנסה להדוף את הביקורת על טיפולה במגיפה, וטוענת שהכינוי שניתן למוטציה שהתפתחה במדינה הוא מטעה. בשבועות האחרונים דרשו הרשויות להסיר גם פוסטים ביקורתיים כלפי ראש הממשלה, כשבינתיים מספר המתים ממשיך לטפס עם יותר מ-4,000 ביום

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בכינוס בעיר אחמדאבאד, 12 במרץ 2021. רויטרס
סובל מירידה חדה בפופולריות. מודי/רויטרס

ממשלת הודו הורתה לרשתות החברתיות להסיר תכנים הכוללים את המינוח "הווריאנט ההודי" של נגיף הקורונה. הווריאנט B.1.617 זוהה לראשונה בהודו בשנה שעברה, והופעתו נקשרת לגל הקשה המכה את המדינה בחודשים האחרונים. הוא התפשט ליותר מ-40 מדינות נוספות, אך הממשלה בניו דלהי רגישה להאשמותיה בדבר ניהול כושל של ההתפרצות החדשה.

"נודע לנו שטענת שווא מופצת ברשת ומרמזת על כך ש'וריאנט הודי' של הקורונה מתפשט בעולם. זה לחלוטין לא נכון", נכתב במכתב ששלח ביום שישי משרד האלקטרוניקה והמידע הטכנולוגי לרשתות החברתיות. המשרד ציין קריאות קודמות לצמצום "חדשות כזב ומידע שגוי" על המגיפה ברשתות החברתיות כבסיס להוראה.

המשרד טוען שארגון הבריאות העולמי לא קשר את הווריאנט הספציפי לשום מדינה. בשבוע שעבר הוא הכריז כי הווריאנט הוא מקור ל"דאגה עולמית" וכמה מדינות הטילו הגבלות חמורות על הגעת נוסעים מהודו מאז הופעתו הראשונה של הווריאנט.

וריאנטים שונים של נגיף הקורונה זכו לשמות על בסיס המדינות שבהן התגלו לראשונה, כמו אלו שהופיעו בבריטניה, ברזיל ודרום אפריקה. ממשלת הודו עצמה משתמשת באופן קבוע במינוח "הווריאנט הבריטי" לתיאור המוטציה שהתפשטה מבריטניה להודו.

הממשלה ההינדית הלאומנית של נרנדרה מודי ספגה ביקורת על דרך ניהול הגל האחרון של המגיפה, לאור המחסור החמור בחמצן, חיסונים, מיטות בבתי חולים ותרופות מצילות חיים. בחודש שעבר, הממשלה הורתה לטוויטר ולפייסבוק להסיר עשרות פוסטים שמתחו ביקורת על מודי, שהפופולריות שלו נמצאת בשפל החמור ביותר שלה מאז עלה לשלטון ב-2014.

ביום שבת דיווחה הודו על 257 אלף מקרים חדשים ו-4,194 מתים מהנגיף ב-24 שעות, נתונים שהעלו את המניין הכללי ל-26.2 מיליון מקרים ו-295,525 מתים מאז פרוץ המגיפה. כמחצית ממספר הקורבנות נרשמו מאז סוף מרץ, כשהתפרצויות חדשות החלו להכות במדינה שבה חיים כ-1.4 מיליארד איש. במקביל, ניו דלהי הבירה הפסיקה לתת חיסוני קורונה לבני 45 ומטה בשל מחסור במנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully