וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאריך המשפט של טראמפ עלול להפריע לקמפיין הבחירות שלו

עודכן לאחרונה: 24.5.2023 / 13:29

המשפט ייערך ב-25 במרץ 2024, ומשמעות הדבר היא שטראמפ ייאלץ להופיע בבית המשפט בניו יורק במשך שבועות בעיצומן של הבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית, וחודשים ספורים לפני הבחירות לנשיאות בנובמבר 2024

בית המשפט במנהטן קבע אתמול (שלישי) כי המשפט הפלילי של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בנוגע לדמי השתיקה לשחקנית פורנו ייערך ב-25 במרץ 2024. משמעות הדבר היא שטראמפ ייאלץ להופיע בבית המשפט בניו יורק במשך שבועות בעיצומן של הבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית, וחודשים ספורים לפני הבחירות לנשיאות בנובמבר 2024.

המשפט יתחיל כמה שבועות לאחר הפריימריז של "יום שלישי הגדול" ב-5 מרץ, וימים ספורים לאחר הבחירות המקדימות ב-19 במרץ בפלורידה.

טראמפ בן ה-76 הופיע בזום בזמן שהשופט חואן מרשן אמר לו לבטל את כל ההתחייבויות שלו במהלך המשפט והורה על צו שאוסר עליו לחלוק ראיות עם הציבור. הנשיא לשעבר, לבוש חליפה כחול ומאחוריו דגלי ארצות הברית, היה באחוזתו בפלורידה בעת שיחת הזום. הוא נראה כעוס ונופף באגרופיו בזעם למשמע הדברים. עורך דינו טוד בלנש אמר כי "הנשיא טראמפ מתמודד לנשיאות ארצות הברית, והוא המועמד המוביל. הוא מודאג שזכויותיו במסגרת התיקון הראשון לחוקה מופרות".

הפוסט של דונלד טראמפ ברשת טרות סושיאל. אתר רשמי, צילום מסך
הפוסט של דונלד טראמפ ברשת החברתית שלו/צילום מסך, אתר רשמי
דונלד טראמפ ועורך דין בשיחת זום עם בית המשפט הפלילי במנהטן. רויטרס
דונלד טראמפ בזום, אתמול/רויטרס

התיקון הראשון אוסר על חקיקת חוקים שעוברים על אחת מהמגבלות הבאות: הופכים דת כלשהי לדת המדינה או מעדיפים דת אחת על פני אחרת; מונעים את חופש הדת; מפרים את חופש הדיבור; מפרים את חופש העיתונות; מגבילים את חופש ההתארגנות; מגבילים את הזכות לבקר את השלטון. התיקון הראשון קבע גם שעל הקונגרס אסור להפר את שש הזכויות הללו.

האישומים קשורים לתשלום בסך 30 אלף דולר למאבטח בניין שניסה למכור מידע לגבי ילד מחוץ לנישואים, שככל הנראה טראמפ הוא אביו; 150 אלף דולר לדוגמנית "פלייבוי" לשעבר קארן מקדוגל, ו-130 אלף דולר לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס. טראמפ כפר באפריל באשמה ב-34 סעיפים פליליים לגבי זיוף מסמכים עסקיים בחברה שלו, טראמפ אורגניזיישן.

"הרגע הייתי בשימוע של בית המשפט העליון בניו יורק ואני סבור שזכויות התיקון הראשון שלי לגבי חופש הדיבור הופרו. הם כפו עלינו תאריך משפט ב-25 במרץ, בעיצומה של עונת הפריימריז", כתב טראמפ ברשת שלו, טרות סושיאל. "מאוד לא הוגן, אך זה בדיוק מה שהשמאל הדמוקרטי הקיצוני רצה. זה נקרא התערבות בבחירות, ודבר כזה מעולם לא קרה במדינה שלנו לפני כן!".

עוד בוואלה!

דוגמנית הפלייבוי שניהלה רומן עם דונלד טראמפ הנשוי חושפת את הכל

לכתבה המלאה
צוותי ההגנה והתביעה של דונלד טראמפ בבית המשפט הפלילי במנהטן. רויטרס
צוותי התביעה וההגנה בבית המשפט במנהטן, אתמול/רויטרס
סטורמי דניאלס, כוכבת הפורנו שקיבלה דמי שתיקה מנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ. 31 במרץ 2023. רויטרס
סטורמי דניאלס/רויטרס

השופט אתמול הורה גם על צו האוסר על טראמפ מחשיפה של ראיות מסוימות שהועברו אליו מהתביעה. "זה אינו צו איסור פרסום", אמר מרשן. "הכוונה שלי היא לא להפריע לטראמפ לערוך קמפיין לנשיאות. הוא חופשי לעשות זאת. הוא חופשי לעשות כמעט כל דבר שאינו מהווה הפרה של תנאי הצו הזה".

הצו מונע מטראמפ לפרסם ראיות שצוות ההגנה שלו קיבל במהלך ההליכים המשפטיים, בפומבי. הנשיא לשעבר יכול לדבר בפומבי על התיק הפלילי, על פי הצו, אך הוא מסתכן בביזיון בית המשפט אם ישתמש בראיות שהעבירו התובעים בתהליך החשיפה שלפני המשפט כדי לאיים על עדי ראייה או אנשים אחרים המעורבים בתיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully