וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביזת הקופה לטובת השלטון": תוך מתן דגש על התקציב, השבוע ה-20 למחאות נגד הממשלה

רבבות מחו ב-150 מוקדים ברחבי הארץ, שמרכזם כמדי שבוע בקפלן. לפיד נאם בהרצליה, "אנחנו לא חיים במדינה רק כדי לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא", וראש אגף התקציבים לשעבר בת"א, "הם אומרים 'תסמכו עלינו', ומכוונים את הספינה לקרחון". בכרכור, רכב דרס מפגין

הפגנות נגד המהפכה המשפטית במסגרת השבוע ה-23 למחאה/מחאת הסטודנטים, רובי יהב

רבבות הפגינו הערב (שבת) נגד הממשלה בכ-150 מוקדים ברחבי הארץ. מדובר בשבוע ה-20 להפגנות, שהתקיימו השבוע תוך מתן דגש על התקציב והמחלוקות בעניינו, ומרכזן בעצרת המרכזית בצומת קפלן בתל אביב. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד נאם בהפגנה בהרצליה, "אנחנו לא חיים במדינה רק כדי לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא", ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בפתח תקווה. בכרכור, נדרס מפגין.

הצעדה השבועית לקפלן יצאה מכיכר דיזינגוף, בה על השלט הרחב שאוחזים המפגינים בקדמתה נכתב "חופשי בארצנו". המוחים הניפו שלטים נוספים ברוח הנושא המרכזי של ההפגנה השבוע, חלוקת הכספים הקואליציוניים, בין השאר עם הסיסמאות "ממשלת הביזה" ו"Not at our expense". מאוחר יותר החלה העצרת בקפלן, שם נאמו בין היתר שאול מרידור, יזם הייטק ולשעבר ראש אגף התקציבים באוצר, ספי רכלבסקי, מחבר 'חמורו של משיח', וסגנית ראש עיריית תל אביב מיטל להבי.

"ביזת הקופה הציבורית לטובת מקורבים לשלטון, במקום השקעה באזרחים, היא עוד שלב בהפיכת ישראל לדיקטטורה", נמסר טרם ההפגנה מטעם מארגני המחאה. "כמו בהונגריה ופולין, כמו בדיקטטורות מעולם שלישי - במקום להשקיע את כספי הציבור בשיפור המדינה - בוזזים לטובת השלטון. נתניהו מורח את הזמן בשיחות סרק בבית הנשיא, ובינתיים בוזז 14 מיליארד שקלים מכספי משלמי המיסים לחבריו, כסף מושחת שנועד לאפשר לו להעביר את חוקי הדיקטטורה. על לפיד וגנץ לצאת מיד משיחות ההונאה", הוסיפו.

צעדה במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית, דיזנגוף ת"א, 20 במאי 2023. ראובן קסטרו
דיזינגוף, הערב/ראובן קסטרו
צעדה במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית, דיזנגוף ת"א, 20 במאי 2023. ראובן קסטרו
דיזינגוף, הערב/ראובן קסטרו
צעדה במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית, דיזנגוף ת"א, 20 במאי 2023. ראובן קסטרו
דיזינגוף, הערב/ראובן קסטרו

"הם אומרים 'תסמכו עלינו', ומכוונים את הספינה היישר אל הקרחון"

"הדגל שאנו מחזיקים הוא דגל של מדינה יהודית ודמוקרטית, של ליברליות, של פטריוטים שלא מוכנים לוותר על המדינה שלהם", נאם בהרצליה יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. "אנו מניפים את הדגל הזה למול הממשלה הקיצונית והכושלת בתולדות המדינה, מול הניסיון לפרק את הדמוקרטיה שלנו, ואנחנו מניפים את הדגל הזה כי המדינה הזו שייכת קודם כל למי שעובד בשבילה ונלחם בשבילה", הוסיף.

"אנחנו אומרים לממשלה, אנחנו גמרנו להיות פראיירים - אנחנו לא חיים במדינה הזו רק כדי לשלם מיסים, ולשלוח את הילדים שלנו לצבא", אמר.

"הממשלה מקדמת אג'נדה משיחית קיצונית וממאנת להסתכל אל האופק", נאם בקפלן שאול מרידור, יזם הייטק ולשעבר ראש אגף התקציבים באוצר. "היא לא מקשיבה לאנשי מקצוע ומתעלמת מאזהרות. בתקציב שהיא מעבירה היא מסבירה את ההעדפות שלה - ישיבות עדיפות על עבודה, בורות ותשלומים של תלושי מזון עדיפים על פני השכלה, סבסוד דלק במקום טיפול ביוקר המחיה. 'תסמכו עלינו', הם אומרים לנו, ומכוונים את הספינה הישר אל הקרחון", הוסיף.

צעדה במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית, דיזנגוף ת"א, 20 במאי 2023. ראובן קסטרו
דיזינגוף, הערב/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן ת"א, 20 במאי 2023. ראובן קסטרו
קפלן, הערב/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן ת"א, 20 במאי 2023. ראובן קסטרו
קפלן, הערב/ראובן קסטרו

"הפוליטיקאים, החרדים, והחרדלים הם הג'יהאד היהודי"

אלפי בני אדם הפגינו בצומת כרכור, שם נדרס אחד המוחים על ידי רכב שעבר במקום. בחיפה, אלפים הפגינו במחאה שנפתחה בצעדה ממרכז הכרמל לצומת חורב. בזכרון יעקב כאלף בני אדם הפגינו בצומת הכניסה ליישוב, שם התקיימה ההפגנה השבועית אליה הצטרפו השבוע בני נוער שמחו בתהלוכת לפידים.

"הפוליטיקאים, החרדים, והחרדלים הם הג'יהאד היהודי", נאם בצומת כרכור ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון. "הם יהיו איומים ודאיים על מדינת ישראל. מאז שקם אדם שהרגיש שהוא עם ויצא לרחובות, אנו ניצבים כחומה בצורה כנגד אלה שתלותם הבטחונית והכלכלית בנו נסמכת. ראו למשל מה עשתה תוך שעות גזילה חרדית של קיצוני הימין של כספינו. לפני 20 שבועות, איש לא היה שם לב. היום, מסר חד וברור יוצא לחלק הטפילי של החברה החרדית: תהנו מסיר הבשר שלנו בשקט. אם תירקו לסיר הבשר על ידי פגיעה בחופש הביטוי שלנו בצורת שוד לאור יום, חרמות ואיומים, אתם הטפילים החרדים תישארו רעבים. כך פשוט", הוסיף.

"אנחנו עומדים שבועיים לפני פתיחת אירועי הגאווה, ואני אומרת בקול ברור לכל המאיימים על החופש והבטחון שלנו כקהילה: אנחנו לא מפחדות ומפחדים, אנחנו נצעד ונחגוג את החיים שלנו", נאמה בחיפה יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר. "לא נפסיק לדרוש את השוויון שמגיע לנו כבני ובנות אדם, לא נחיה בדיקטטורה וגם לא בחצי דמוקרטיה או באיזושהי פשרה על החיים שלנו. נעמוד ונתנגד, עד שהחקיקה הזו תגנז", הוסיפה.

מחאת הסטודנטים בצומת גומא, 20 במאי 2023. מחאת הסטודנטים, אתר רשמי
מחאת הסטודנטים בצומת גומא, הערב/אתר רשמי, מחאת הסטודנטים
מפגינים נגד המהפכה המשפטית חוסמים את צומת נהלל, 20 במאי 2023. צביקה גולן, אתר רשמי
מפגינים בצומת נהלל, הערב/אתר רשמי, צביקה גולן
אזרחים ותיקים מפגינים נגד המהפכה המשפטית בדיור מוגן בתל אביב, 20 במאי 2023. אודי סלמנוביץ', אתר רשמי
אזרחים ותיקים מפגינים בדיור מוגן בת"א, הערב/אתר רשמי, אודי סלמנוביץ'

חסימות בתל אביב, החל מ16:30

  • רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים.
  • צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום (התנועה תופנה לשיקועים).
  • רמפות גשר השלום לצפון ולדרום (לא תהיה אפשרות לרדת לכביש 20).
  • יגאל אלון - השלום למערב.
  • יגאל אלון תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו לרחוב תוצרת הארץ).
  • השלום תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו מזרחה).
  • השלום עליית הנוער לכיוון למזרח.
  • יגאל אלון - השלום לדרום.
  • יגאל אלון - יצחק שדה לצפון.
  • יצחק שדה - המסגר לצפון.
  • בן אביגדור - מניעת יציאה למסגר.
  • הרחובות מיגאל אלון: עמינדב, קרמניצקי, תובל, ויקי שירן והיציאה מתחנת הדלק - התנועה תתאפשר מרחוב הסוללים.
  • עקב החסימות הצפויות ייתכנו עומסי תנועה גדולים באזורי מוקדי המחאה המרכזיים. מהמשטרה נמסר כי יש להישמע להוראות השוטרים המוצבים במחסומים, ולנסוע בדרכים חלופיות.
הפגנה של מחאת הנשים בהוד השרון, 20 במאי 2023. בונות אלטרנטיבה, איתי אלרון, אתר רשמי
הוד השרון, הערב/אתר רשמי, בונות אלטרנטיבה, איתי אלרון
צעדה במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית, דיזנגוף ת"א, 20 במאי 2023. ראובן קסטרו
דיזינגוף, הערב/ראובן קסטרו
הפגנות בצומת חורב בחיפה נגד המהפכה המשפטית, 20 במאי 2023. עומרי רוזנברג, יואב איתיאל
צומת חורב בחיפה, הערב/יואב איתיאל, עומרי רוזנברג

המחאות התקיימו ברקע המשברים בקואליציה לקראת העברת התקציב. אתמול, בכירים בלשכת רה"מ אמרו כי "התקציב לא ייפתח", כדי להיענות לדרישות של עוצמה יהודית ואגודת ישראל לתוספות לכספים הקואליציוניים עבור משרד הנגב והגליל והחינוך החרדי. במקביל, בלשכת נתניהו דחו את הביקורת על היקף הכספים הקואליציוניים שמגיע ללמעלה מ-14 מיליארד שקלים בשנה, וטענו כי "זה חלק קטן ממה שקיבל מנסור עבאס בממשלה הקודמת שחילקה גם היא סכומים גדולים". אתמול, נודע לוואלה כי יו"ר אגודת ישראל ושר השיכון גולדקנופף מאיים להתפטר מתפקידו ביום ראשון הקרוב, כחלק ממאבק הסיעה לתוספת של כחצי מיליארד שקלים בתקציב המדינה.

מוקדם יותר השבוע, אלפים צעדו בבני ברק במחאה על העברת הכספים לציבור החרדי במסגרת ההסכמים הקואליציוניים. כוחות משטרה רבים ליוו את המפגינים, אך מלבד עימותים קלים לא נרשמו אירועים חריגים. במהלך המחאה ובשעות שלפניה רחובות מרכזיים בעיר נחסמו לתנועה. "אנחנו רוצים לעורר מודעות לנושא טעון - היחסים בין קבוצות האזרחים במדינה", אמר אחד המפגינים. "ההפגנה היא לא נגד הציבור החרדי, אלא נגד ההנהגה. אחרי 19 שבועות ברחובות, אחרי שנעצרתי יותר מפעם אחת, מבינים שההפיכה המשטרית מטרתה לשרת גם סקטורים מסוימים. הממשלה מאפשרת את העוול הזה", הוסיף.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית ברחובות, 20 במאי 2023. גלעד פירסט, אתר רשמי
מפגינים ברחובות, הערב/אתר רשמי, גלעד פירסט
בני נוער בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בזכרון יעקב, 20 במאי 2023. יואב איתיאל
בני נוער שהצטרפו להפגנה בזכרון יעקב , הערב/יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully