וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בלשכת רה"מ על דרישת גולדקנופף ובן גביר: "התקציב לא ייפתח"

עודכן לאחרונה: 19.5.2023 / 19:05

ברקע המשברים בקואליציה לקראת העברת התקציב, בכירים בלשכת רה"מ אמרו כי "התקציב לא ייפתח", כדי להיענות לדרישות של עוצמה יהודית ואגודת ישראל לתוספות לכספים הקואליציוניים עבור משרד הנגב והגליל והחינוך החרדי

בווידאו: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדיון הכנה לתקציב המדינה_13.02.23/לע"מ

ברקע המשברים בקואליציה לקראת העברת התקציב, בכירים בלשכת רה"מ אמרו הערב (שישי) כי "התקציב לא ייפתח", כדי להיענות לדרישות של עוצמה יהודית ואגודת ישראל לתוספות לכספים הקואליציוניים עבור משרד הנגב והגליל והחינוך החרדי.

יצוין כי תקציב המדינה מתוכנן לעלות להצבעה בקריאה שנייה ושלישית בשבוע הבא בכנסת, אך בשלב זה, עוצמה יהודית, אגודת ישראל ואבי מעוז ממפלגת נעם מאיימים שלא לתמוך בתקציב. יו"ר אגודת ישראל שר השיכון יצחק גולדקנופף, דורש תוספת של כחצי מיליארד שקלים לחינוך החרדי, ויו"ר עוצמה יהודית, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, דורש תוספת תקציבים למשרד הנגב והגליל.

איתמר בן גביר בצעדת ירושלים , שער שכם יום ירושלים. 18 במאי 2023. ינון שלום יתח
בכירים בלשכת רה"מ: "התקציב לא ייפתח". השר בן גביר/ינון שלום יתח

בלשכת נתניהו אומרים כי הדרישה של אגודת ישראל לגבי תקצוב מוסדות הפטור ללא לימודי ליבה, נוגעת לסעיף אחד בלבד בהסכמים הקואליציוניים. עוד טוענים בלשכת רה"מ כי בהמשך, התבצע תיקון לגבי אותו סעיף שביטל את תחולתו הרטרואקטיבית. בלשכת נתניהו הבהירו כי נאמר לסיעות החרדיות שהתיקון האחרון מחייב, וכי התקציב לא ייפתח.

באשר לחרם של עוצמה יהודית, והדרישה לקבל תקציבים נוספים למשרד הנגב והגליל, בסביבת נתניהו דוחים את הטרוניה ואומרים כי "בן גביר קיבל מספיק כספים בתקציבי המשרדים ובכספים הקואליציוניים, ועובדה שבצדק הוא הגדיל משמעותית את תקציב המשטרה. אם מסתכלים על מה כל משרד קיבל ומה כל מפלגה קיבלה בתקציב, והכספים הקואליציוניים יחד, זה ברור שאף אחד לא קופח". הבכירים הביעו ביטחון שלמרות האיומים והאולטימטומים, התקציב יעבור: "יהיה תקציב, הוא לא ייפתח".

במקביל, בלשכת נתניהו דחו את הביקורת על היקף הכספים הקואליציוניים שמגיע ללמעלה מ-14 מיליארד שקלים בשנה, וטענו כי "זה חלק קטן ממה שקיבל מנסור עבאס בממשלה הקודמת שחילקה גם היא סכומים גדולים".

עוד בוואלה!

אגודת ישראל לנתניהו: אם משבר התקציב לא ייפתר, נתפטר מהממשלה

לכתבה המלאה
אבי מעוז, השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
"משמעות הדבר היא שהקואליציה תצטמק ל-63 חברי כנסת". חה"כ מעוז/ראובן קסטרו

הבוקר, חבר הכנסת אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם, שלח מכתב למזכיר הממשלה יוסי פוקס בו איים כי אם הרשות לזהות לאומית יהודית לא תקבל את התקציב שנקבע לטענתו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, הוא יצביע נגד התקציב. "משמעות הדבר היא שהקואליציה תצטמק ל-63 חברי כנסת", כתב.

"בהמשך להודעתך מהבוקר כי לא תעלה לישיבת הממשלה הקרובה את ההחלטה על פירוט התקציב של הרשות לזהות לאומית יהודית, כמתחייב מהחלטת הממשלה מיום ראשון האחרון בדבר ההסכמים הקואליציוניים צר לי להודיעך כי אם לא תתקבל החלטת ממשלה המאשרת פירוט זה לפני אישור התקציב, לא אוכל לתמוך בתקציב ואף אתנגד לו", כתב מעוז למזכיר הממשלה.

"הפירוט הוא העתק זהה עם שינויים מתחייבים, מפירוט של סעיפים שאושרו על ידי הממשלה ביום ראשון האחרון ושמצויים ברובם במשרד למשימות לאומיות", הוסיף. "כיוון שהפירוט הוא העתק-הדבק, אינני רואה שיכולה להיות סיבה משפטית או הקשורה למשרד האוצר להתנגד לפירוט זה שנתתי. אשר על כן הנני חוזר על דרישתי להעביר החלטת ממשלה המאשרת את הפירוט עוד לפני אישור התקציב".

יצחק גולדקנופף, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
יצחק גולדקנופף, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

אתמול, נודע לוואלה כי יו"ר אגודת ישראל ושר השיכון גולדקנופף מאיים להתפטר מתפקידו ביום ראשון הקרוב, כחלק ממאבק הסיעה לתוספת של כחצי מיליארד שקלים בתקציב המדינה.

לפי גורמים בקואליציה, באגודת ישראל הבהירו לראש הממשלה בנימין נתניהו כי אם בסוף השבוע לא יימצא פתרון לדרישת הסיעה לקבל תוספת תקציבית עבור מוסדות ללא לימודי ליבה, אחד משרי המפלגה - גולדקנופף או השר לענייני ירושלים ומסורת מאיר פרוש - יתפטר מהממשלה, במטרה לחזור לכנסת ולהצביע נגד התקציב בקריאה שנייה ושלישית בשבוע הבא.

גולדקנופף ופרוש התפטרו מהכנסת אחרי הקמת הממשלה במסגרת החוק הנורבגי, ואם אחד מהם יממש את האיום ויחזור לכנסת - תוך 48 שעות תחודש חברותו בכנסת והוא יחליף את ח"כ אליהו ברוכי, נציג דגל התורה, שלא מאיימת בפומבי להצביע נגד התקציב. כך, לאגודת ישראל יהיו ארבע אצבעות שיצביעו נגד התקציב אם המשבר לא ייפתר. לקואליציה יש עד סוף החודש הנוכחי לאשר את התקציב בכנסת בשלוש קריאות, אחרת הכנסת תתפזר וישראל תלך לבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully