וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה של טרגדיות: מהו הגז הקטלני שגרם למוות בפיצרייה בבאר שבע?

עודכן לאחרונה: 19.5.2023 / 18:16

פחמן חד חמצני, שכתוצאה משאיפתו נספה חיים אטיאס בפיצרייה שבבעלותו, הוא גז נטול ריח, שעלול להתפשט במקומות סגורים אם הפתח ליציאתו נסתם. בשנת 2002 מתו שלושת בני משפחת אייל בתל אביב, לאחר שהגז דלף כתוצאה מתקלה במערכת החימום, וארובת הבית נסתמה על ידי ציפורים

הגז פחמן חד חמצני (CO), ששאיפתו גרמה אתמול למותו של חיים אטיאס, בעל פיצרייה בבאר שבע, הינו גז רעיל, חסר צבע וריח המיוצר מבעירה לא מושלמת. הרעלת גז CO הינה סיבת המוות מהרעלות המובילה בעולם המערבי. המוות עשוי להיות מהיר, או להתמשך על פני מספר שבועות.

גז CO נקשר בעוצמה חזקה של פי 200 לכדוריות הדם האדומות, מעוות את איזור קליטת החמצן והופך אותו מהמוגלובין לחומר הקרוי "קרבוקסיהמוגלובין". חומר זה מונע קשירה של חמצן, וגורם להרעלה הקשה.

תחילה חש החולה בכאב ראש, סחרחורת ובחילה. עם הגברת ריכוז ה-CO באוויר, מתרחשת פגיעה מוחית הגורמת לאיבוד הכרה ופרכוסים. במהלך ההרעלה נפגעים כלי הדם הלב והריאות. לאלו עשוי להתלוות התקף לב והפרעות בקצב הלב. מוות נגרם כשרמת הגז בחדר מגיע לכדי 60 אחוז.

חיים אטיאס, בעלי הפיצרייה שנספה בבאר שבע כתוצאה מהרעלת פחמן חד חמצני. רשתות חברתיות, אתר רשמי
לא המקרה הטרגי היחיד. חיים אטיאס, בעל הפיצרייה שנספה בבאר שבע/אתר רשמי, רשתות חברתיות

מותו של אטיאס אינו המקרה הטרגי הראשון שאירע כתוצאה מפחמן חד חמצני שלא יוצא מהארובה. בשנת 2002, מתו שלושת בני משפחת אייל בביתם שבשכונת רמת אביב שבתל אביב משאיפת הגז המסוכן.

תחילה, עלה החשד כי בני המשפחה, נמרוד אייל, ארכיטקט בן 56, ד"ר דליה אייל, בת 52, שעבדה בבית החולים "איכילוב" בתל אביב כמנהלת המוקד הרפואי של קופת חולים, ובנם אסף, סטודנט למשפטים בן 24, התאבדו מנטילת כדורים מורעלים. אולם, חבריהם של בני המשפחה טענו כי לא הייתה להם כל סיבה לעשות זאת.

רק בהמשך התברר כי בני המשפחה מתו כתוצאה מדליפת גז רעיל כתוצאה מתקלה במערכת החימום. צוות החוקרים ומומחים נוספים קבעו כי ארובת מערכת החימום בדירת משפחת אייל נסתמה על ידי קן ציפורים, ומכיוון שהדירה היתה סגורה לחלוטין, בני המשפחה מתו מהרעלת גז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully