וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעלת הפחמן בבאר שבע: ההרוג הוא חיים אטיאס, בעל הפיצרייה

עודכן לאחרונה: 19.5.2023 / 13:34

בן ה-66, בעלי "פיצה מחמצת", נספה כתוצאה מפחמן חד חמצני שנפלט מהטאבון. הגז נטול הריח לא יצא מהארובה מסיבה שטרם התבררה, והתפשט בפיצרייה. 17 בני אדם נפגעו באירוע, בהם בנו של אטיאס שנפצע בינוני, וארבעה אנשי מד"א שהגיעו למקום. "אדם עם לב זהב"

בווידאו: זוג אותר ללא רוח חיים בדירתם בכרמיאל/מערכת וואלה! NEWS

חיים אטיאס בן ה-66, הבעלים של "פיצה מחמצת" שבבאר שבע, הוא הגבר שנספה אתמול מההרעלה שאירעה במקום. בנו מישה מאושפז במצב בינוני בבית החולים.

"הוא אדם מוכר בבאר שבע, אדם לב עם לב זהב, תמיד עזר לכולם. זה לא נקלט כי תמיד היה משתמש במוצרים הכי איכותיים, הוא מקפיד על בריאות הלקוחות. מדובר טרגדיה עצומה. אנחנו בהלם", ספדה לו שי אחיינתו, והוסיפה: "אנחנו נמצאים בבית חולים ליד המיטה של מישה ומטפלים בו".

17 בני אדם פונו לבית החולים בעקבות ההרעלה, שאירעה כתוצאה מפחמן חד חמצני שנפלט מהטאבון, שלא יצא מהארובה מסיבה שטרם התבררה, אלא התפשט בפיצרייה. מדובר בגז ללא ריח, מה שמקשה על זהותו. בשל כך, התמוטטו רבים מהנוכחים במקום.

כוחות משטרה, מד"א כיבוי והצלה הגיעו למקום והמשטרה הזהירה את הציבור שלא להגיע לאזור. בין הפצועים גם ארבעה כונני מד"א שהגיעו לזירה. "עמדתי בכניסה לחנות וראיתי פתאום אנשים רצים, שמעתי צעקות", סיפר בעל עסק סמוך לפיצרייה. "לא הבנתי מה קרה - חשבתי אולי זה פיגוע. פתאום ראיתי אנשים נופלים על הרצפה, אחד אחרי השני. זה היה מאוד מפחיד".

חיים אטיאס, בעלי הפיצרייה שנספה בבאר שבע כתוצאה מהרעלת פחמן חד חמצני. רשתות חברתיות, אתר רשמי
חיים אטיאס, בעלי הפיצרייה שנספה בבאר שבע כתוצאה מהרעלת פחמן חד חמצני/אתר רשמי, רשתות חברתיות

גז חד תחמוצת הפחמן - Carbon Monoxide - CO - הינו גז רעיל, חסר צבע וריח המיוצר מבעירה לא מושלמת. הרעלת גז CO הינה סיבת המוות מהרעלות המובילה בעולם המערבי. המוות עשוי להיות מהיר, או להתמשך על פני מספר שבועות.

גז CO נקשר בעוצמה חזקה של פי 200 לכדוריות הדם האדומות, מעוות את איזור קליטת החמצן והופך אותו מהמוגלובין לחומר הקרוי "קרבוקסיהמוגלובין". חומר זה מונע קשירה של חמצן, וגורם להרעלה הקשה.

תחילה חש החולה בכאב ראש, סחרחורת ובחילה. עם הגברת ריכוז ה-CO באוויר, מתרחשת פגיעה מוחית הגורמת לאיבוד הכרה ופרכוסים. במהלך ההרעלה נפגעים כלי הדם הלב והריאות. לאלו עשוי להתלוות התקף לב והפרעות בקצב הלב. מוות נגרם כשרמת הגז בחדר מגיע לכדי 60 אחוז.

  • עוד באותו נושא:
  • באר שבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully