וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאלפיים אנשי חינוך במכתב לשר קיש: "מערכת החינוך נמצאת בשפל חסר תקדים"

עודכן לאחרונה: 19.5.2023 / 22:28

המכתב המיועד לשר החינוך מזהיר מפני שחיקת מערכת החינוך הציבורית-ממלכתית לאור דרישת המפלגות החרדיות להעביר למעלה מ-200 מיליון שקלים למוסדות החינוך החרדי. "העדר השכלה הוא מתכון להנצחת עוני, לאלימות ולהתפוררות חברתית"

בווידאו: מיליארד שקל לחינוך המיוחד ופתיחת אזורי הרישום: קיש מסמן מטרות/לע"מ

כ-2,000 אנשי חינוך חתמו היום (שישי) על מכתב המיועד לשר החינוך יואב קיש, המזהיר מפני שחיקת מערכת החינוך הציבורית-ממלכתית לאור דרישת המפלגות החרדיות להעביר למעלה מ-200 מיליון שקלים למוסדות החינוך החרדי.

"אנו פונים אליך כמי שמופקד על החינוך של הדור הצעיר במדינה, למנוע את האסון שיפקוד אותנו עם המעבר לחינוך פרטי. מערכת החינוך הציבורית-ממלכתית בישראל נמצאת בעת הזו בשפל חסר תקדים", כתבו אנשי החינוך.

אנשי החינוך הוסיפו לתאר את השחיקה העוברת על מערכת החינוך הציבורי, ולהזהיר מהשלכותיה: "מעונות לגיל הרך, גני הילדים וכיתות הלימוד עמוסים לעייפה וחסרים אלפי גננות ומורים. כתוצאה, מיומנויות יסוד אינן נלמדות כראוי. העדר השכלה הוא מתכון להנצחת עוני, לאלימות ולהתפוררות חברתית. אם חפצי חיים אנו, עלינו להילחם על הצבת החינוך הממלכתי בראש סדר העדיפות הלאומי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה כלכלית בהשתתפות שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, ושר החינוך יואב קיש , 30 באפריל 2023. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
"מערכת החינוך הציבורית-ממלכתית בישראל נמצאת בעת הזו בשפל חסר תקדים". שר החינוך קיש/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

ביום רביעי, חברי הכנסת של סיעת אגודת ישראל איימו להצביע נגד תקציב המדינה אם לא ייענו לדרישתם להוסיף כ-217 מיליון שקלים למוסדות הפטור. על כך מחו אנשי החינוך במכתבם: "התקציבים שמתוכננים לעבור למוסדות שלא בזרם הממלכתי ימנעו מדורות שלמים לימודי בסיס. הם ימנעו מדורות שלמים השכלה, ידע, ומיומנויות הדרושות לחיים בעולם מודרני, מבוסס טכנולוגיה ויערערו את הבסיס הערכי ההכרחי לערבות הדדית".

"אתה אמון על מתן חינוך מיטבי לכל ילדה וילד. אי לכך, עליך האחריות לקדם תיקון אמיתי, יסודי ומעמיק ולספק לאנשי החינוך את המשאבים הדרושים להחזיר עטרה לישנה. אנו קוראים לך להשמיע את קולך בצורה ברורה ובלתי משתמעת לשתי פנים", הפצירו חותמי המכתב בשר קיש.

עוד בוואלה!

חזרנו 20 שנה אחורה: ירידה חדה בכישורי הקריאה של ילדי ישראל

לכתבה המלאה
כיתה בתיכון עירוני ד' ת"א, 23 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
"עליך האחריות לקדם תיקון אמיתי, יסודי ומעמיק"/ראובן קסטרו

אתמול, נודע לוואלה כי יו"ר אגודת ישראל ושר השיכון גולדקנופף מאיים להתפטר מתפקידו ביום ראשון הקרוב, כחלק ממאבק הסיעה לתוספת של כחצי מיליארד שקלים בתקציב המדינה.

לפי גורמים בקואליציה, באגודת ישראל הבהירו לראש הממשלה בנימין נתניהו כי אם בסוף השבוע לא יימצא פתרון לדרישת הסיעה לקבל תוספת תקציבית עבור מוסדות ללא לימודי ליבה, אחד משרי המפלגה - גולדקנופף או השר לענייני ירושלים ומסורת מאיר פרוש - יתפטר מהממשלה, במטרה לחזור לכנסת ולהצביע נגד התקציב בקריאה שנייה ושלישית בשבוע הבא.

יצחק גולדקנופף, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
מאיים להתפטר אם לא יועברו הכספים. השר גולדקנופף/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

גולדקנופף ופרוש התפטרו מהכנסת אחרי הקמת הממשלה במסגרת החוק הנורבגי, ואם אחד מהם יממש את האיום ויחזור לכנסת - תוך 48 שעות תחודש חברותו בכנסת והוא יחליף את ח"כ אליהו ברוכי, נציג דגל התורה, שלא מאיימת בפומבי להצביע נגד התקציב. כך, לאגודת ישראל יהיו ארבע אצבעות שיצביעו נגד התקציב אם המשבר לא ייפתר. לקואליציה יש עד סוף החודש הנוכחי לאשר את התקציב בכנסת בשלוש קריאות, אחרת הכנסת תתפזר וישראל תלך לבחירות.

בלשכת נתניהו אומרים כי הדרישה של אגודת ישראל לגבי תקצוב מוסדות הפטור ללא לימודי ליבה, נוגעת לסעיף אחד בלבד בהסכמים הקואליציוניים. עוד טוענים בלשכת רה"מ כי בהמשך, התבצע תיקון לגבי אותו סעיף שביטל את תחולתו הרטרואקטיבית. בלשכת נתניהו הבהירו כי נאמר לסיעות החרדיות שהתיקון האחרון מחייב, וכי התקציב לא ייפתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully