וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה מאסרי עולם ועוד 20 שנים: הורשעו שני המחבלים מהפיגוע באלעד

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 18:40

בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע את המחבלים אסעד אלרפאעי וצבחי אבו שקיר, שביצעו את הפיגוע באלעד בצאת יום העצמאות בשנה שעברה, בו נרצחו ארבעה בני אדם. בעקבות מותו של קורבן הפיגוע הרביעי שמעון מעטוף בחודש פברואר, הוגש נגד השניים כתב אישום מתוקן וחמור יותר מהמקורי

בווידאו: תיעוד מעצר המחבלים שבצעו את הפיגוע באלעד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים, דוברות שב"כ והמשטרה וניב אהרונסון

בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע היום (שלישי) את המחבלים אסעד אלרפאעי (20) וצבחי אבו שקיר (21), שביצעו את הפיגוע באלעד בצאת יום העצמאות בשנה שעברה, בו נרצחו ארבעה בני אדם.

ההרשעה התקבלה לצד הגשת כתב אישום מתוקן לחומרה כנגד השניים, איתו הוגשו הסכמות משותפות לארבעה מאסרי עולם בגין עבירות רצח בנסיבות של מעשה טרור. זאת, לצד עונש של 20 שנות מאסר בגין יתר העבירות. כתב האישום תוקן בעקבות מותו של שמעון מעטוף, אחד מחמשת קורבנות הפיגוע, שמת מפצעיו בחודש פברואר האחרון.

לפני כשנה, בחודש יוני 2022, הפרקליטות הגישה כנגד השניים כתב אישום בגין ביצוע שלוש עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, מעשי טרור, מעשי טרור של ניסיון רצח, מעשי טרור של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, מעשי טרור של פציעה בנסיבות מחמירות וכניסה לשטחי מדינת ישראל שלא כדין. כתב האישום המתוקן, שהוגש באמצעות עורך הדין נתנאל בוג'ו, מייחס לשניים ארבע עבירות של רצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור, לצד עבירות של מעשה טרור שנותרו ללא שינוי.

זירת הפיגוע באלעד 5 במאי 2022. רויטרס
זירת הפיגוע באלעד. צאת יום העצמאות, מאי 2022/רויטרס

מכתב האישום המתוקן עולה כי אלרפאעי ואבו שקיר לא החזיקו בהיתרי כניסה לישראל ועבדו שלא כדין בעבודות חשמל באלעד. על רקע מות חברו בעימותים מול צה"ל, באוגוסט 2021 החליט אבו שקיר לבצע פיגוע טרור בישראל ולמות כ"שהיד". לטובת העניין, הוא פנה לאלרפאעי שבהתחלה סירב לשתף עמו פעולה, אם כי בהמשך, לאחר מותו של חבר נוסף של אבו שקיר, החליטו השניים לבצע פיגוע ולרצוח יהודים ישראלים באשר הם, ממניעים לאומניים ואידיאולוגיים.

השניים הצטיידו בסכינים ובגרזנים, וב-5 במאי, בצאת יום העצמאות 2022, הגיעו לאלעד שם רצחו בדקירות את אורן בן יפתח, הנהג שהסיע אותם, ולאחר מכן - השליכו אותו מהרכב.

מיד לאחר מכן יצאו למסע הרג רגלי ברחובות העיר במהלכו רצחו באמצעות גרזן שני אזרחים נוספים, יונתן חבקוק ובועז גול, וניסו לרצוח חמישה אזרחים שנפצעו באורח קשה, לעתים לנגד עיני ילדיהם. לאחר מכן השניים נמלטו מהמקום והמשיכו במנוסתם בשטחים פתוחים במשך שלושה ימים, עד שנלכדו לאחר מצוד של כוחות הביטחון.

עוד בוואלה!

מת מפצעיו שמעון מעטוף - הנרצח הרביעי בפיגוע באלעד ביום העצמאות

לכתבה המלאה
יונתן חבקוק, בועז גול ואורן בן יפתח הנרצחים בפיגוע באלעד. 6 במאי 2022. באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
יונתן חבקוק, בועז גול ואורן בן יפתח, הנרצחים בפיגוע באלעד/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחה

עו"ד ליקול טמסוט והדר עזרא וייזל, המייצגות את משפחות הנרצחים מטעם הסיוע המשפטי במשרד המשפטים מסרו: "ביום 5 במאי 2022 נרצחו באכזריות בועז גול ז"ל, יונתן חבקוק ז"ל ואורן בן יפתח ז"ל וכן שמעון מעטוף ז"ל אשר נפצע בפיגוע ומאוחר יותר מת מפצעיו וכן ונפצעו רבים נוספים. זאת, לאחר שמחבלים הגיעו לעיר אלעד למסע הרג של חפים מפשע באמצעות גרזנים שהכינו מבעוד מועד".

"היום, בית המשפט אמר את דברו עת הרשיע את המחבלים אסעד אלרפאעי וצבחי אבו שקיר, בעבירת רצח בנסיבות מחמירות", הוסיפו.

"ממועד הרצח שלושת המשפחות, אשר לוו ויוצגו לאורך ההליכים המשפטיים על ידי הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, התקשו לעבד את האובדן האכזרי ולהמשיך במסלול חייהם ללא יקירם. איש לא יוכל להחזיר את שאיבדו, ואולם, הם מקווים כי בסופו של יום בית המשפט יחזיר להם את תחושת השליטה ויקבע בצורה ברורה וחד משמעית שיש להוקיע את ההתנהגות הנלוזה והאכזרית של המחבלים ולהותירם מאחורי סורג ובריח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully