וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתה של יעל גרימברג, קורבן האונס בשמרת: "עכשיו את חופשייה אמא"

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 23:29

עשרות בני אדם הגיעו לכיכר הבימה כדי לחלוק כבוד לגרימברג, שהלכה לעולמה לפני כשבוע, בטקס שנערך לזכרה. אחת מבנותיה שיתפה: "עצוב לי שרוב הזמן היא הייתה עצובה, ושהיא מתה מבדידות"

כשבוע לאחר מותה של יעל גרימברג, קורבן האונס הקבוצתי בשמרת, נערך הערב (ראשון) טקס לזכרה בכיכר הבימה בתל אביב. אחת מבנותיה, ועשרות נוספים שלא הכירה מקרוב, עמדו דקת דומייה, הקריאו דברים והדליקו נרות נשמה בצורת שמה. "היא הייתה האישה הכי טובה בעולם, לביאה", סיפרה הבת.

היא סיפרה כי גילתה על שקרה לאמה רק כשהייתה בת 13. עד אז, עשתה הכול כדי למדר אותה מהכאב. "אני לא כועסת על העולם, אבל אני מקווה שיהיו דרכים לטפל בדברים כאלה. מה שקרה לאימא שלי בלתי נסלח", אמרה בדמעות, בפני חצי מעגל של משתתפים. "אני לא סולחת למדינה ולא לאף אחד. כואב לי שהם עכשיו בבתים שלהם, בווילות, והיא מתחת לאדמה. זה לא יוצא לי מהראש. קראתי השבוע דברים שלא ידעתי בכלל על הסיפור".

יעל גרינברג, הנאנסת משמרת. באדיבות המצולמים
"היא הייתה האישה הכי טובה בעולם, לביאה", יעל גרימברג/באדיבות המצולמים

גרימברג הלכה לעולמה, ביום שבת שעברה, בגיל 49. מותה הציף מחדש את השיח על האונס שחוותה לפני 35 שנה, כשהייתה בת 14, על ידי חבורת נערים שתקפו אותה מינית במשך ימים ארוכים. במסגרת הפרשה, התנהל משפט נגד ארבעה מתוך 11 המעורבים - נדב ביטון, אריק חזון, אופיר בארי וצפריר צביסון. הארבעה זוכו תחילה בבית המשפט המחוזי והורשעו רק לאחר מכן בבית המשפט העליון שהפך את ההחלטה, הם השתחררו לאחר כשנה של מאסר.

"כואב לי שרק כשקורה משהו כזה כולם מתעוררים. אימא שלי הייתה צריכה חברה, היא רק רצתה שמישהי תשב איתה לקפה. רק אנחנו היינו חברות שלה", הוסיפה הבת. "עצוב לי שרוב הזמן הייתה עצובה ושמתה מבדידות. זה באמת לא הגיע לה. חשוב לי שדברים כאלה יטופלו בזמן".

מלבדה, הנוכחים האחרים, ובהם חברת הכנסת לשעבר גבי לסקי, לא היו בקשר עם גרימברג. התחושה שסופו של הסיפור היה צריך להיות אחר - הוציאה אותם מהבתים, כך סיפרו. אביה, תושבת תל אביב, נתקלה בפוסט באינסטגרם על הטקס כשחיפשה מידע על המקרה. "מרגיז אותי חוסר הצדק שהיה בסיפור הזה", אמרה לוואלה!. "האנסים שלה בחוץ חיים את חייהם, הכול ממשיך הלאה כאילו כלום לא קרה, והתיקון לא הגיע. מצד אחד יש פה סיפור שחולל שינוי, ומצד שני השינוי לא השפיע עליה. היא המשיכה להיות הקורבן והלקח לא הוטמע".

טקס לזכרה של יעל גרינברג קורבן האונס בשמרת, כיכר הבימה בתל אביב 14 במאי 2023. אורי סלע, אתר רשמי
עמדו דקת דומייה, הקריאו דברים והדליקו נרות נשמה בצורת שמה, המשתתפים בטקס/אתר רשמי, אורי סלע

מאחורי הטקס עמדה דנה גת, פעילה חברתית. "שמעתי את הידיעה והרגשתי שהלב שלי נקרע. רציתי לעשות משהו ולהביע תודה", סיפרה. היא החליטה לעשות מעשה, וביקשה בטוויטר סיוע בארגון האירוע. "הרגשתי שאכזבנו אותה כחברה, שהפקרנו את המשפחה והבנות. רציתי שגם הן ידעו שאנחנו איתן".

גת המשיכה והקריאה דברים בשמה של אוראל, בת נוספת של גרימברג. "אימא שלי, הלב שלי שפועם מחוץ לגוף, איך אפשר לדבר עליך כעבר? רק כמה שעות לפני שעזבת אותי ישבתי איתך ודיברנו וצחקנו. הם לא הכירו אותך כמונו. אנחנו הכרנו אימא מושלמת, שבתוך כל החמש בנות האלה היה לה זמן לכל אחת ואחת ובחיים לא החסירה מאיתנו", מסרה.

"אני אוהבת אותך אמא ואני מקווה שטוב לך. אני מחזיקה את השרביט שנתת לי ושומרת על אחיות שלי שנהיה מאוחדות וחזקות, והכי חשוב - שנאהב אחת את השנייה. אני יודעת שזה הדבר היחידי שהיית רוצה. נוחי על משכבך בשלום אימא, עכשיו את חופשיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully