וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן אחרי המבצע בעזה: "צמרת הליכוד צריכה לעשות חשבון נפש על דבריה נגד הטייסים"

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 9:08

יו"ר ישראל ביתנו תקף בריאיון בוואלה! את חברי הליכוד שהכפישו טייסים שמחו נגד המהפכה המשפטית, וטען כי "האנשים שהכי קרובים לנתניהו השתלחו בהם". בנוסף, מתח ביקורת על מדיניות רה"מ ברצועה, ואמר כי "חמאס הופך לחיזבאללה של הדרום באין מפריע"

בווידאו:תיעוד ירי רקטות, שדרות, 11 במאי 2023/מערכת וואלה!

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תוקף בריאיון לוואלה! את מדיניותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברצועת עזה וטוען כי למרות התמקדות מבצע "מגן וחץ" בג'יהאד האסלאמי, "החמאס הוא שקובע את כללי המשחק ואף אחד לא גובה ממנו מחיר. הסבב הזה כמה שהיה מוצלח הוא היה זמני". לדברי ליברמן, "האיום של הג'יהאד האסלאמי הוא משני. החמאס עובר תהליך התעצמות מדאיג, באין מפריע, ובעוד שלוש שנים - חמאס יהיה החיזבאללה של הדרום. הם עובדים על הדיוק, עובדים על הרקטות שמגיעות לחדרה, יש להם נשק הרבה יותר קטלני מהג'יהאד האסלאמי ואף אחד לא גובה מהם שום מחיר".

ליברמן גם מתח ביקורת חריפה על נתניהו ובכירים בליכוד בשל התבטאויותיהם על טייסי צה"ל בצל המחאה נגד המהפכה המשפטית. "כל צמרת הליכוד צריכה לעשות חשבון נפש אחרי המבצע הזה", אמר. "מבחינה צבאית היה כאן ביצוע מושלם, מדויק ואחראי, ושאפו לצה"ל ושב"כ על עבודה יוצאת מהכלל, אבל השפיץ במבצע זה הטייסים וחיל האוויר שיצאו לפגוע ויודעים לקחת מידע מודיעיני וליישם אותו בפגיעות מדויקות. רק לא מזמן האנשים הכי מקורבים לנתניהו בממשלה, כמו שלמה קרעי שאמר 'לכו לעזאזל' ושרת ההסברה הדגולה עם ה'נמושות', השתלחו בהם. גם נתניהו בעצמו, שפיטר את גלנט, אמר שאין לו בו אמון, השתלח במטה הכללי לפני פסח ואמר שהם עולים למדינה מיליארד שקל ולא נלחמים בסרבנות. כל צמרת הליכוד צריכה לעשות חשבון נפש אחרי המבצע הזה".

אביגדור ליברמן בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י. ראובן קסטרו
"חמאס מתעצם באין מפריע"/ראובן קסטרו

את עיקר הביקורת על המדיניות בעזה ליברמן ממקד בראש הממשלה ש"עשה קריירה על ההבטחה שלו למגר את שלטון החמאס כמו שהבטיח ב-2009 אבל מה שקרה מאז, זה שהוא רק מחזק את החמאס". עם זאת, דבריו של ליברמן תקפים על המדיניות של כל ממשלות ישראל, כולל ממשלת בנט-לפיד שבה היה חבר, שהתמקדה גם היא בפעילות מול הג'יהאד האסלאמי במבצע "עלות השחר" בעזה בשנה שעברה.

"הג'יהאד זה אויב חלש אי אפשר להשוות אותו לחיזבאללה או חמאס. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו עוד חיזבאללה באגף הדרומי שלנו. נבנה לנו מול עינינו עוד חיזבאללה וכולם רוצים לעבור את המשמרת בשקט", טען שר הביטחון לשעבר. בעוד הדרג המדיני והביטחוני ניסו למנוע מהחמאס להיכנס למבצע "מגן וחץ", ליברמן טוען כי "החמאס יושבים באותו חמ"ל עם הג'יהאד האסלאמי וברור שאם חמאס היה רוצה להפסיק, הירי היה מפסיק".

עוד בוואלה!

הרוגים ופגיעה כלכלית והומניטרית: ביקורת על הג'יהאד האסלאמי בעזה

לכתבה המלאה
ירי רקטות אל עבר ישראל ותקיפות צה"ל ברצועת עזה, מגן וחץ היום החמישי למבצע 13 במאי 2023. רויטרס
שיגורי רקטות מעזה במהלך מבצע "מגן וחץ"/רויטרס

עוד אומר ליברמן כי "אי אפשר להסתפק בזה שחיים מסבב לסבב. צריך לעשות הערכת מצב וחשיבה אם ניתן להסיר את איום הטרור מדרום הארץ ומיגור שלטון החמאס בלי שניקח אחריות על מה שקורה בעזה". הוא סירב לפרט כיצד ימוגר שלטון החמאס מבלי שישראל תיקח אחריות על המתרחש ברצועה ורק אמר "זה אפשרי, מבלי להיכנס לפתרונות. אבל הבעיה היא שהדיון הזה מעולם לא התקיים. אי אפשר שהאסטרטגיה תהיה סבב מסבב בלי 'אנד-גיים'. לא הצלחתי לגרום לנתניהו לקיים דיון מעולם אם אפשר למגר את השלטון מעזה, אם יש מישהו שייקח את השלטון, וכמה זה עולה למדינת ישראל בכסף וחיי אדם".

לדברי ליברמן, "לאור המבצע הזה כל חבר קבינט חייב לשאול מה היקף החימושים של החמאס, איזה נשק עומד לרשותם, מה סדר כוח האדם שיש להם, מה קצב הייצור שלהם, ומה התחזית שלהם לעוד שלוש שנים. איפה הם יהיו". הוא הוסיף כי "מה שעוד יותר חמור זה שאנחנו מממנים את ההתעצמות של החמאס וההתחסנות שלו. הכסף הקטארי מחזק את החמאס כי מבחינת האוכלוסייה מי שסיפק לו את זה זה חמאס - וזה מפנה להם תקציבים אחרים להתעצמות. חמאס זה כבר לא ארגון טרור, אלא צבא טרור עם חטיבות וגדודים. יש פה התעצמות וכולם מתעלמים. בדיוק כמו עם חיזבאללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully