וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאלף טייסי עבר הביעו תמיכה בטייסי המילואים שהודיעו שלא יתייצבו בשל המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 25.3.2023 / 14:13

במכתב ששלחו נציגי הטייסים בדימוס הביעו את תמיכתם בטייסי המילואים, כמו בכלל משרתי המילואים, שהודיעו שלא ימשיכו להתנדב אם הממשלה תמשיך לקדם את החקיקה להחלשת המערכת המשפטית. "הערכים עליהם חונכו הטייסים לאורך הדורות לא מאפשרים להם להמשיך ולשרת את המדינה"

בווידאו: מאות מילואימניקים פורצים להרמת כוסית של הציונות הדתית בפתח תקווה/צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק

קרוב לאלף טייסי עבר בחיל האוויר הביעו היום (שבת) תמיכה בטייסי המילואים, שהודיעו כי יקפיאו את ההתנדבות בחיל בתגובה למהלכי הממשלה. "למילואים מתנדבים רק בדמוקרטיה", מסרו במכתב שהעבירו נציגיהם.

"החוזה הבלתי כתוב בין הטייסים וכלל משרתי המילואים בשאר זרועות צה"ל לבין המדינה מיום הקמתה היה חד וברור; אנחנו נסכן את חיינו בשמירה על ביטחון המדינה, והמדינה תשמור על נשמתה כמדינה דמוקרטית לפי עקרונות מגילת העצמאות ורוח צה"ל", נכתב.

עוד מסרו, כי "הערכים עליהם חונכו הטייסים לאורך דורות לא מאפשרים להם להמשיך ולשרת את המדינה שמשנה פניה מדמוקרטיה לדיקטטורה. למילואים מתנדבים רק בדמוקרטיה.

"אנו, טייסי העבר, עומדים מאחורי הטייסים הפעילים בהחלטתם. אנו קוראים לממשלה: עצרו את רכבת החקיקה, אל תדחפו את הטייסים ושאר משרתי המילואים אל מחוץ למעגל ההתנדבות".

מטס חיל האוויר לרגל יום העצמאות 05 במאי 2022. ראובן קסטרו
"הערכים עליהם חונכו הטייסים לא מאפשרים לשרת את המדינה". מטס יום העצמאות, שנה שעברה/ראובן קסטרו

מחאת המילואימניקים התרחבה השבוע נוכח אי-עצירת החקיקה של המהפכה המשפטית שמקדמת הקואליציה. בעקבות הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו בערב חמישי, בה הודיע כי החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים יאושר, הודיעו טייסי המילואים וכן מאות חיילי מילואים מיחידת 8200 באגף המודיעין, שבכוונתם לסרב להמשיך להתנדב לשירות כל עוד חקיקת המהפכה המשפטית נמשכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully