וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המטחים מלבנון ועזה: נסראללה נפגש עם הנייה בביירות

עודכן לאחרונה: 9.4.2023 / 12:05

מזכ"ל חיזבאללה אירח את מנהיג חמאס וסגנו ודן עמם בהתפתחויות באזור ובמוכנות "ציר ההתנגדות". ישראל נמנעה מפגיעה בארגון השיעי הנתמך על ידי איראן אחרי המטחים הכבדים בחג, והתמקדה במקום זאת ביעדים של חמאס בלבנון ובעזה

עשרות טילים שוגרו לגליל המערבי מלבנון. 6 באפריל 2023/לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נפגש היום (ראשון) עם מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה ביירות, על רקע המתיחות הגוברת בכל החזיתות ומטחי הרקטות ששוגרו מלבנון, מרצועת עזה ומסוריה לעבר ישראל בימים האחרונים.

לפי הודעת חיזבאללה, הם דנו על "ההתפתחויות החשובות בפלסטין הכבושה והאירועים במסגד אל-אקצא" וכן "בהסלמת ההתנגדות בגדה המערבית וברצועת עזה". בנוסף לכך, הם דנו ב"התפתחויות הפוליטיות באזור, ובמוכנות ציר ההתנגדות ושיתוף הפעולה של החברים בו להתמודד עם כל האירועים וההתפתחויות הללו". בפגישה נכח גם סגנו של הנייה, סלאח אל-ערורי.

ישראל נמנעה מלתקוף יעדים של חיזבאללה בלבנון אחרי המטחים הכבדים במהלך חג הפסח, ופגעה במקום זאת ביעדי חמאס במדינה וברצועת עזה. זאת אף שחיזבאללה, הנתמך על ידי איראן ומתואם עם טהראן, שולט בדרום לבנון וקשה להאמין שירי כה מאסיבי היה יכול להתבצע ללא ידיעתו ואישורו.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נפגש עם מנהיג חמאס אסמאעיל הניה בביירות, 9 באפריל 2023. טוויטר, צילום מסך
נסראללה בפגישה עם הנייה בביירות, היום/צילום מסך, טוויטר

סימן נוסף למעורבות אפשרית של איראן וחיזבאללה בהסלמה באזור הוא ירי הרקטות מסוריה לעבר רמת הגולן ביממה האחרונה. באזור יש נוכחות משמעותית של מיליציות שיעיות פרו-איראניות, ובשנים האחרונות נרשמו מולן שורת תקריות בגבול הגולן, במיוחד בעתות של מתיחות מול טהראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully