וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב אחר שלב: כך פיקוד הדרום מנע מהג'יהאד האיסלאמי את תמונת הניצחון

עודכן לאחרונה: 13.5.2023 / 16:53

עם פרוץ מבצע "מגן וחץ" ובמקביל לחיסול שלושת בכירי הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה, יצאו כוחות הביטחון לפגוע באתרי ייצור לחימה של ארגון הטרור. כך, הם הצליחו לסכל את יכולת הארגון לשגר טילי קורנט אל עבר כיוון יישובי הדרום

בווידאו:תיעוד ירי רקטות, שדרות, 11 במאי 2023/מערכת וואלה!

בליל שלישי האחרון, עם פרוץ מבצע "מגן וחץ" וחיסול שלושת בכירי הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני בשעה 02:00, יצאו כוחות הביטחון לסדרת פעולות באתרי ייצור אמצעי לחימה של הארגון, במטרה לשלול ממנו את האפשרות לירי מטחי רקטות. בשעות הבוקר המוקדמות, חשפו כוחות הביטחון התארגנות של מספר חוליות לביצוע פיגוע בקו הגדר עם ישראל.

האיום המוחשי ביותר מבין אלו הן חוליות משגרי טילי הקורנט, המשוגרים לטווח של 5 ק"מ בדיוק רב. אחת מהן, המונה שני אנשי צוות, החלה להתארגן בשעה 14:00 באותו היום, ועל כוחות הביטחון היה לבחור את העיתוי הנכון לתקוף אותה מבלי לפגוע באזרחים לא מעורבים. שלוש שעות לאחר מכן, ב-17:00, חוסלו שני המחבלים.

יירוטים של כיפת ברזל באשקלון, 11 במאי 2023. רויטרס
יירוטים של כיפת ברזל באשקלון, 11 במאי 2023/רויטרס

"הם הגיעו על גבי רכב למבנה בקו בתים ראשון במרחב חאן יונס. ושניות בודדות לפני שנכנסו לתוך המבנה ובו נמצא המשגר, בוצעה התקיפה", הסביר גורם שמצוי בפרטי התהליך המבצעי המורכב, והוסיף, "העיתוי נבחר כדי לצמצם עד אפס את הפגיעה בבלתי מעורבים ונזק סביבתי. אם הם היו מצליחים להיכנס לתוך המבנה זה כבר היה סיפור אחר, המצריך התנהלות שונה מבחינתנו".

התקיפה מסתיימת בהצלחה ושני המחבלים נהרגו. "הם התכוונו לכוון את טיל הנ"ט לעבר כלי רכב בעוטף עזה או לעבר עמדה צבאית. אם הם היו מתאמצים הם היו מצליחים כי צה"ל התחיל לבודד את המרחב בשלבים. לכן, פעולת הכוחות היתה מעולה", הוסיף.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ציר זמן סיכולי "מגן וחץ", 09-11 במאי 2023. דובר צה"ל
ציר זמן סיכולי "מגן וחץ", 09-11 במאי 2023/דובר צה"ל

לאחר מכן, הכוחות המשיכו להשמדת המבנה, ובו משגר הטילים. פעולה זו נמשכה שעתיים, זאת על מנת לפנות את האזרחים הלא מעורבים באזור, ובשעה 19:00 הושמד המבנה. "כדי לבצע את התקיפה היו צריכים אנשי מרכז האש של פיקוד דרום לפנות שלושים בתים מאזרחים", הסביר אותו הגורם, שמצוי היטב בפרטי האירוע. "אך לבסוף, עם תום פינוי האזרחים הלא מעורבים, בוצעה תקיפה והמשגר הושמד. זו מכה קשה לג'יהאד האיסלאמי. סיכלנו את היכולת שלהם לשגר טילי קורנט לטווח של 5 ק"מ. הם רצו תמונת ניצחון ואנחנו שללנו זאת מהם" הוסיף.

תוך פחות מ-24 לאחר מכן, הצליחה חופת אש לחסל חוליית מרגמות במרחב חאן יונס רגע לפני שיגור פצצות מרגמה לעבר ישראל. מתחילת המבצע, חוסלו שבע חוליות הג'יהאד האיסלאמי במתווה דומה. לצד זאת, חוסלו שלושה בכירים נוספים בארגון, האחרון הוא מפקד המערך הרקטי של הארגון איאד אל-חסני, שחוסל אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully