וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיכול ה-6 מתחילת המבצע: מפקד מערך המבצעים של הג'יהאד האיסלאמי חוסל בעזה

עודכן לאחרונה: 13.5.2023 / 16:55

צה"ל הפציץ את הדירה שבה היה איאד אלחסני, והוא נהרג במקום. אלחסני שימש כמפקד הלחימה ברצועת עזה לאחר חיסולו של ח'ליל בהיתיני ביום הראשון למבצע. במסגרת התקיפה בצפון הרצועה, נהרגו שניים נוספים ועוד עשרה נפצעו

בוידאו: צה"ל חיסל את סגן מפקד הכוח הרקטי בג'יהאד האסלאמי/דובר צהל

צה"ל סיכל לפני זמן קצר (שישי) את מפקד מערך המבצעים הבכיר בג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני, איאד אל-חסני, במסגרת תקיפה שביצע בשכונת אלנסר בצפון רצועת עזה. אלחסני הוא הבכיר השישי שמסוכל מתחילת מבצע "מגן וחץ". לפי דיווחים פלסטינים, בתקיפה נהרגו שני בני אדם ועוד 10 נפצעו.

איאד אלחסני, שימש כקצין המבצעים המרכזי של הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני וכיהן בצמרת הזרוע הצבאית של הארגון. הוא היה אחראי על מרחב העיר עזה, אבל בין מקבלי ההחלטות המרכזיים של הזרוע הצבאית. הסיכול שלו לפי הגדרת בכירים הוא טלטלה גדולה מאוד עבור הארגון ומכה מוראלית מאחר והוא היה מעורב בתוכנית האש.

מדובר צה"ל נמסר כי "איאד אלחסני החליף את ח'ליל בהיתיני שסוכל ביום הראשון למבצע "מגן וחץ", כמפקד הלחימה במרחב הרצועה בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה".

לטענת גורם ביטחוני ששוחח עם וואלה!, אל-חסני הוא המחליף של בהיתיני שסוכל בפתח מבצע "מגן וחץ". "חיסלנו את המחליף שלו תוך כלום זמן. המסר הוא ברור: גם המחליפים של הבכירים מסוכלים תוך 24 שעות אחר. ככל שהם ימנו מחליפים זמנם שאול", אמר.

הריסות ביתו של ג'האד גנאם, בכיר הג'יהאד האסלאמי שחוסל, רפיח, 9 במאי 2023. רויטרס
הריסות ביתו של ג'האד גנאם, בכיר הג'יהאד האסלאמי שחוסל ברפיח./רויטרס

בתוך כך, ישראל הודיעה מוקדם יותר למצרים כי היא מפסיקה את המגעים להפסקת אש. גורם ביטחוני אמר כי ההנחייה שצה"ל קיבל מהדרג המדיני היא להכין תגובה רחבה למטחי הרקטות ששוגרו לישראל. "הוחלט לעצור את כל המגעים להפסקת אש עד להודעה חדשה", אמר. "אין כל כוונה לעצור - תהיה תגובה קשה".

בשעות הבוקר, לראשונה מאז החל מבצע "מגן וחץ", אזעקות נשמעו בעוטף עזה ובאזור ירושלים. בין היתר ההתרעות נשמעו באפרת, ביתר עילית ובית שמש. מעל הרי יהודה זוהו שני שיגורים שיורטו גם הם - אחד יורט על ידי מערכת קלע דוד והשני על ידי כיפת ברזל.

במהלך הלילה, צה"ל תקף 215 מטרות בשטח רצועת עזה, ביניהן: מפקדות מבצעיות, משגרי רקטות מוטמנים, עמדות צבאיות, שתי עמדות לשיגור מרגמה, ופעיל ששיגר מרגמות. בסך הכול 866 שיגורים נורו מעזה מתחילת מבצע מגן וחץ, מתוכם 163 נפלו בשטח הרצועה. אחוזי היירוט עומדים על 91%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully