וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקביל לתקיפות צה"ל ברצועה: חודשו המטחים אל עבר עוטף עזה, אשדוד ואשקלון

עודכן לאחרונה: 13.5.2023 / 15:41

מטחי הרקטות חודשו בתגובה לתקיפות חיל האוויר ברצועה וחיסולו מפקד המערך הרקטי של ארגון הג'יהאד האיסלאמי. שניים נפצעו קל מרסיסי רקטה שנפלה בשטח פתוח סמוך למושב שוקדה. אתמול העבירה מצרים הצעה חדשה להפסקת אש הכוללת הפסקה הדדית של ההתקפות

השמדת משגר פצצות מרגמה/דובר צה"ל

הג'יהאד האסלאמי פתח היום (שבת) במטחי רקטות על יישובי עוטף עזה ואזור אשקלון, אשדוד, נתיבות ושדרות. מהשעה 5:00 החלו שיגורי רקטות אל עבר הדרום. זאת, לאחר חיסול בכיר בארגון הטרור, איאד אל-חסני, ובתגובה לתקיפות צה"ל ברצועה במהלך היום. כתוצאה מאחד השיגורים, שני בני אדם נפצעו קל מרסיסי רקטה שנפלה בשטח פתוח סמוך למושב שוקדה.

מוקדם יותר היום, צה"ל תקף מפקדות מבצעיות של פעילי היחידה הרקטית של הג'יהאד. מטוסי קרב תקפו בצפון הרצועה שתי מפקדות מבצעיות של ארגון הטרור. המפקדות שימשו פעילים ביחידה הרקטית של ארגון הטרור ובאחת מהן נוהלה לחימה במבצעים קודמים.

במהלך הלילה, תקף צה"ל שתי מפקדות מבצעיות של בכירים בארגון, המשמשות להכוונת ירי ותכנון פעולות טרור נגד ישראל. כמו כן, במהלך התקיפה פוצצו כוחות צה"ל שבעה משגרי רקטות ומרגמות מוטמנים.

אחת המפקדות שימשה את בכיר יחידת הרקטות של הג'יהאד, מחמד אבו אלעטא. מדובר באותה יחידה שעליה פיקד אחיו, בהא אבו עלעטא, שסוכל במבצע "חגורה שחורה". כמו כן, צה"ל תקף אתמול עמדת שיגור מרגמות נוספת. מתחילת המבצע צה"ל תקף יותר מ-20 בתים ודירות של מפקדי ופעילים בכירים בג'יהאד האיסלאמי.

השמדת משגר פצצות מרגמה, מבצע מגן וחץ. 13 במאי 2023. דובר צה"ל
השמדת משגר פצצות מרגמה, מבצע מגן וחץ. 13 במאי 2023/דובר צה"ל

אתמול, חיסל צה"ל בכיר נוסף בשורות הג'יהאד האסלאמי, איאד אל-חסני, מפקד המערך הרקטי של הארגון. מדובר בחיסול השישי בסך הכול מאז החל המבצע, ובמחליפו של מי שחוסל ביומו הראשון של "מגן וחץ".

מוקדם יותר אתמול ולראשונה מאז החל המבצע, אזעקות נשמעו גם באזור ירושלים. בין היתר ההתרעות נשמעו באפרת, ביתר עילית ובית שמש. מעל הרי יהודה זוהו שני שיגורים שיורטו - אחד יורט על ידי מערכת קלע דוד והשני על ידי כיפת ברזל.

לאחר מכן, ישראל הודיעה למצרים כי היא מפסיקה את המגעים להפסקת אש. גורם ביטחוני אמר כי ההנחייה שצה"ל קיבל מהדרג המדיני היא להכין תגובה רחבה למטחי הרקטות ששוגרו לישראל. "הוחלט לעצור את כל המגעים להפסקת אש עד להודעה חדשה", אמר.

בשעות הערב דווח בוואלה! כי מצרים העבירה לישראל ולג'יהאד האיסלאמי הצעה חדשה להפסקת אש, שכוללת הפסקה הדדית של ההתקפות והתחייבות להימנע מפגיעה באזרחים ובכוחות ביטחון. בכירים ישראלים אמרו שההצעה המצרית החדשה קרובה יותר לעמדה הישראלית מההצעות קודמות, והיא נבחנת כעת בלשכת ראש הממשלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
יירוטים של כיפת ברזל באשקלון, 11 במאי 2023. רויטרס
יירוטים של כיפת ברזל באשקלון, 11 במאי 2023/רויטרס

מבצע "מגן וחץ" - דקה אחר דקה

שבת:

14:05 | צבע אדום בעוטף עזה

התרעה הופעלה ביישובים בארי, שוקדה, עלומים, נירים ונחל עוז. כתוצאה מאחד השיגורים, שני בני אדם נפצעו קל מרסיסי רקטה שנפלה בשטח פתוח סמוך למושב שוקדה.

13:03 | ירי לעוטף עזה, שדרות ונתיבות

דיווח על נפילה בשטח פתוח באזור נתיבות. לא דווח על נפגעים.

12:43 | מטח רקטות לאזור הדרום

התרעות צבע אדום נשמעו ביישובי עוטף עזה, באשקלון, נתיבות, אשדוד וגן יבנה. באחד מהיישובים במרחב אשכול התקבל דיווח על נפילת רקטה בכניסה ליישוב. לא דווח על נפגעים

10:33 | צבע אדום בנירים

9:43 | צבע אדום בניר עוז

9:23 | צבע אדום בעוטף עזה ובשדרות

התרעה נשמעה ביישובי העוטף: מפלסים, ניר עם, גבים, איבים ובמכללת ספיר.

6:58 | רקטות נורו אל עבר עין השלושה ונירים

6:12 | מטח רקטות נוסף לכיוון היישובים ניר עם ומפלסים

5:44 | צבע אדום בעוטף עזה

מטח רקטות נוסף שוגר אל עבר נתיב העשרה שבעוטף עזה

5:11 | מטח רקטות נורה אל עבר עוטף עזה

אזעקות צבע אדום נשמעו בשעות 5:11 ו-5:05 בעוטף. ירי בוצע אל עבר הישובים ירי רקטות בוצע אל עבר הישובים נחל עוז, עלומים, סעד וכפר עזה

5:01 | צבע אדום באזור עוטף עזה ואשקלון

ירי רקטות בוצע אל עבר אזור אשקלון ואל הישובים נתיב העשרה, כרמיה וזיקים שבעוטף

שישי:

22:40 | דיווח ערבי: מצרים הציעה הפסקת אש הומניטרית זמנית החל מחצות

ערוץ הטלוויזיה הקטרי "אל-ערבי" דיווח הערב כי ההצעה המצרית החדשה להפסקת אש מתייחסת להפסקת אש זמנית והומניטרית, במסגרתה ייפתחו לתנועה מעברי ארז וכרם שלום, כשבמקביל - ציוד רפואי יוכנס לרצועת עזה. דובר הג'יהאד האיסלאמי התייחס לדיווח בערוץ והבהיר כי הפסקת אש טרם הושגה, אם כי לדבריו - השיחות נמשכות. לדבריו, "אנחנו עדיין עומדים בדרישה שישראל תפסיק בסיכולים הממוקדים".

22:12 | צה"ל תוקף מפקדות של הג'יהאד האיסלאמי ברצועה

צה"ל ממשיך לתקוף מפקדות מבצעיות של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי בצועת עזה, כך מסר דובר צה"ל, שטען כי המפקדות שימשו כמה מפעילי הארגון לתכנון ושליטה על הירי הרקטי של הארגון ברצועה. צפו בתיעוד:

צה"ל תוקף מפקדות של הג'יהאד האיסלאמי ברצועה/דובר צה"ל

21:52 | דיווחים על ירי לעבר מחסום סאלם סמוך לג'נין, אין נפגעים

21:46 | דיווח פלסטיני: צה"ל תוקף באזור ח'אן יונס

21:21 | צבע אדום בעוטף עזה

אזעקות צבע אדום נשמעו ביישובים מגן, ניר עוז ועין הבשור במועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה. זאת, אחרי יותר משעה של שקט, במהלכה לא שוגרו רקטות.

21:15 | פיקוד העורף הודיע על הארכת התוכנית לפינוי אזרחים מעוטף עזה

פיקוד העורף הודיע הערב על הארכת תוכנית "משב רוח" לפינוי אזרחים מעוטף עזה, עד ליום ראשון הקרוב. בתוכנית כך יצוין כי בתוכנית משתתפים למעלה מ-10,000 אזרחים, בנוסף ל-10,000 נוספים שהתפנו עצמאית. מחר, לקראת צאת השבת, תתקיים הערכת מצב נוספת בנושא, בהתאם להתפתחויות הביטחוניות.

20:49 | צה"ל תקף כ-15 משגרי רקטות של הג'יהאד האיסלאמי

בשעות האחרונות, כך לפי הודעת דובר צה"ל, מטוסי חיל האוויר וכלי טיס של צה"ל תקפו כ-15 משגרי רקטות ומרגמות מוטמנים של הג'יהאד האיסלאמי ברחבי רצועת עזה.

20:09 | צבע אדום בעוטף עזה

אזעקות צבע אדום נשמעו ביישובים מגן ועין הבשור במועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה.

20:00 | מצרים העבירה הצעה חדשה להפסקת אש הכוללת עצירה של ההתקפות

מצרים העבירה הערב (שישי) לישראל ולג'יהאד האיסלאמי הצעה חדשה להפסקת אש, כך אמרו לוואלה! שני בכירים ישראלים.

הבכירים הישראלים אמרו כי ההצעה כוללת הפסקה הדדית של ההתקפות והתחייבות להימנע מפגיעה באזרחים ובכוחות ביטחון. בכירים ישראלים אמרו שההצעה המצרית החדשה קרובה יותר לעמדה הישראלית מההצעות קודמות, והיא נבחנת כעת בלשכת ראש הממשלה.

19:54 | חיל האוויר תקף דירה בדיר אל-בלאח במרכז הרצועה

תיעוד: ירי רקטות מעזה, 10 במאי 2023. רויטרס
תיעוד: ירי רקטות מעזה, 10 במאי 2023/רויטרס

19:53 | מארגני המחאה הודיעו: ההפגנות מחר מבוטלות

עקב ההסלמה ומחשש לשלום המפגינים, מארגני המחאה בקפלן הודיעו על דחיית ההפגנה שתוכננה למחר. ממארגני ההפגנה נמסר: "דאגתנו הראשונה תמיד היא לביטחון אנשינו המגנים על הדמוקרטיה. לכן, מתוך האחריות לשלום אנשינו, החלטנו לדחות בשבוע את ההפגנה".

אישה רצה באזעקת צבע אדום באשקלון. 12 במאי 2023. רויטרס
אישה רצה באזעקת צבע אדום באשקלון. 12 במאי 2023/רויטרס

19:50 | ההרוגה מפגיעת הרקטה ברחובות: אינגה אברמיאן, תושבת העיר בשנות ה-80 לחייה

אינגה אברמיאן, בשנות ה-80 לחייה, היא ההרוגה מפגיעת הרקטה ברחובות. הרקטה ששוגרה מהרצועה פגעה ישירות בבניין בן ארבע קומות ברחוב סמילנסקי בעיר. פרט לאברמיאן, נפצעו מהירי עוד 13 בני אדם בדרגות שונות. אברמיאן הותירה אחריה בעל ושני ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully