וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים ישראלים: מצרים העבירה הצעה חדשה להפסקת אש הכוללת עצירה הדדית של ההתקפות

עודכן לאחרונה: 13.5.2023 / 5:23

הבכירים אמרו כי ההצעה כוללת הפסקה הדדית של ההתקפות והתחייבות להימנע מפגיעה באזרחים ובכוחות ביטחון. בכירים ישראלים אמרו שההצעה המצרית החדשה קרובה יותר לעמדה הישראלית מההצעות קודמות והיא נבחנת כעת בלשכת ראש הממשלה

צה"ל תקף מפקדות מבצעיות של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה/דובר צה"ל

מצרים העבירה אמול בערב (שישי) לישראל ולג'יהאד האיסלאמי הצעה חדשה להפסקת אש, כך אמרו לוואלה שני בכירים ישראלים.

הבכירים הישראלים אמרו כי ההצעה כוללת הפסקה הדדית של ההתקפות והתחייבות להימנע מפגיעה באזרחים ובכוחות ביטחון. בכירים ישראלים אמרו שההצעה המצרית החדשה קרובה יותר לעמדה הישראלית מההצעות קודמות, והיא נבחנת כעת בלשכת ראש הממשלה.

יירוט רקטות מעל עוטף עזה. 12 במאי 2023. ללא, אתר רשמי
יירוט רקטות מעל עוטף עזה. 12 במאי 2023/אתר רשמי, ללא

בערוץ הטלוויזיה הקטארי "אל-ערבי" דווח כי כי ההצעה המצרית החדשה להפסקת אש בין ישראל והג'יהאד האיסלאמי מתייחסת להפסקת אש זמנית והומניטרית, במסגרתה ייפתחו לתנועה מעברי ארז וכרם שלום, כשבמקביל - ציוד רפואי יוכנס לרצועת עזה.

דובר הג'יהאד האיסלאמי, דרוש שהאב, התייחס לדיווח בערוץ והבהיר כי הפסקת אש טרם הושגה, אם כי לדבריו - השיחות נמשכות. שהאב הבהיר כי התנועה לא תסכים לקבל את התנאים שמציעה מצרים ללא התחייבות ישראלית לחדול בהתנקשויות."אנחנו רוצים התחייבות ישראלית למצרים ולאו"ם להפסיק את ההתנקשויות, להפסיק לכוון לבתים ולהפסיק להרוג אזרחים", אמר.

עוד בוואלה!

בכיר בג'יהאד האיסלאמי חוסל, מפקדות נוספות של היחידה הרקטית הופצצו

לכתבה המלאה
הריסות ביתו של אחמד אבו דקה, בכיר הג'יהאד האסלאמי, רצועת עזה, 11 במאי 2023. רויטרס
הריסת ביתו של בכיר ג'יהאד במהלך מבצע "מגן וחץ"/רויטרס

הבוקר דיווחנו כי ישראל הודיעה למצרים כי היא מפסיקה את המגעים להפסקת אש. גורם ביטחוני אמר כי ההנחייה שצה"ל קיבל מהדרג המדיני היא להכין תגובה רחבה למטחי הרקטות ששוגרו לישראל. "הוחלט לעצור את כל המגעים להפסקת אש עד להודעה חדשה", אמר. "אין כל כוונה לעצור - תהיה תגובה קשה".

מוקדם יותר היום, צה"ל חיסל בכיר נוסף בשורות הג'יהאד האיסלאמי, איאד אל-חסני, מפקד המערך הרקטי של הארגון. מדובר בחיסול השישי מאז החל המבצע, ובמחליפו של מי שחוסל ביומו הראשון של "מגן וחץ".

מוקדם יותר ולראשונה מאז החל המבצע, אזעקות נשמעו באזור ירושלים. בין היתר ההתרעות נשמעו באפרת, ביתר עילית ובית שמש. מעל הרי יהודה זוהו שני שיגורים שיורטו גם הם - אחד יורט על ידי מערכת קלע דוד והשני על ידי כיפת ברזל.

גורם ביטחוני בכיר אמר לוואלה! בהקשר זה: "פגענו ברוב יכולות הייצור של הגא"פ. הוא יורה פחות רקטות כי יש לו פחות מה לירות בגלל מבצע עלות השחר. אמש הוא ירה לעבר המרכז רקטה אחת. גם היום הוא ירה לעבר גוש עציון רק שתי רקטות. הוא שומר על מה שיש לו".

ירי רקטות מעזה, 10 במאי 2023. רויטרס
ירי רקטות מעזה, 10 במאי 2023/רויטרס

בשעות הבוקר, התחדש הירי לעבר יישובי העוטף לאחר 13 שעות בהן לא שוגרה רקטה. רוב הרקטות יורטו או נפלו בים. בשעות אחר הצהריים ולקראת הערב, מטח רקטות כבד שוגר מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף, ודווח על נפילות בנתיהות, במועצה האזורית אשכול ובמועצה האזורית אשקלון.

במהלך הלילה יצוין, צה"ל תקף 215 מטרות בשטח רצועת עזה, ביניהן: מפקדות מבצעיות, משגרי רקטות מוטמנים, עמדות צבאיות, שתי עמדות לשיגור מרגמה, ופעיל ששיגר מרגמות. בסך הכול, 973 שיגורים נורו מעזה מתחילת מבצע מגן וחץ, מתוכם 181 נפלו בשטח הרצועה. 296 רקטות יורטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully