וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בג'יהאד האיסלאמי חוסל, מטחים נוספים לעבר יישובי העוטף

עודכן לאחרונה: 12.5.2023 / 23:15

אחרי ירי הרקטות לאזור ירושלים, חוסל בעזה איאד אל-חסני, מפקד המערך הרקטי של הארגון. בשעות הערב, מטח כבד לעבר יישובי העוטף. במקביל, מצרים העבירה לישראל ולג'יהאד האיסלאמי הצעה חדשה להפסקת אש הכוללת הפסקה הדדית של ההתקפות והתחייבות להימנע מפגיעה באזרחים

בווידאו: מטח לעבר עוטף עזה, רקטה נפלה בחממה ליד אשכול/מערכת וואלה!

צה"ל חיסל היום (שישי) בכיר נוסף בשורות הג'יהאד האיסלאמי, איאד אל-חסני, מפקד המערך הרקטי של הארגון. מדובר בחיסול השישי בסך הכול מאז החל המבצע, ובמחליפו של מי שחוסל ביומו הראשון של "מגן וחץ".

מוקדם יותר ולראשונה מאז החל המבצע, אזעקות נשמעו גם באזור ירושלים. בין היתר ההתרעות נשמעו באפרת, ביתר עילית ובית שמש. מעל הרי יהודה זוהו שני שיגורים שיורטו - אחד יורט על ידי מערכת קלע דוד והשני על ידי כיפת ברזל.

לאחר מכן, ישראל הודיעה למצרים כי היא מפסיקה את המגעים להפסקת אש. גורם ביטחוני אמר כי ההנחייה שצה"ל קיבל מהדרג המדיני היא להכין תגובה רחבה למטחי הרקטות ששוגרו לישראל. "הוחלט לעצור את כל המגעים להפסקת אש עד להודעה חדשה", אמר.

בשעות הערב דיווחנו כי מצרים העבירה לישראל ולג'יהאד האיסלאמי הצעה חדשה להפסקת אש, שכוללת הפסקה הדדית של ההתקפות והתחייבות להימנע מפגיעה באזרחים ובכוחות ביטחון. בכירים ישראלים אמרו שההצעה המצרית החדשה קרובה יותר לעמדה הישראלית מההצעות קודמות, והיא נבחנת כעת בלשכת ראש הממשלה.

יירוטים של כיפת ברזל באשקלון, 11 במאי 2023. רויטרס
יירוטים של כיפת ברזל באשקלון, 11 במאי 2023/רויטרס

גורם ביטחוני בכיר ששוחח עם וואלה! התתיחס לנזק שספג הג'יהאד האיסלאמי במהלך "מגן וחץ". "פגענו ברוב יכולות הייצור של הגא"פ", אמר. "הוא יורה פחות רקטות כי יש לו פחות מה לירות בגלל מבצע עלות השחר. אמש הוא ירה לעבר המרכז רקטה אחת. גם היום הוא ירה לעבר גוש עציון רק שתי רקטות. הוא שומר על מה שיש לו", הוסיף הגורם.

מוקדם יותר היום, בשעות הבוקר, התחדש הירי לעבר יישובי העוטף לאחר כ-13 שעות בהן לא שוגרו רקטות לאזור. רוב הרקטות יורטו או נפלו בים. בשעות אחר הצהריים כמו גם בשעות הערב, מטח רקטות כבד שוגר מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף, ודווח על נפילות בנתיבות, במועצה האזורית אשכול ובמועצה האזורית אשקלון.

במהלך הלילה כך יצוין, צה"ל תקף 215 מטרות בשטח רצועת עזה, ביניהן: מפקדות מבצעיות, משגרי רקטות מוטמנים, עמדות צבאיות, שתי עמדות לשיגור מרגמה, ופעיל ששיגר מרגמות. בסך הכול, נכון לשעה 16:00, 973 שיגורים נורו מעזה מתחילת מבצע "מגן וחץ", מתוכם 181 נפלו בשטח הרצועה. 296 רקטות יורטו.

עוד בוואלה!

ישראל הודיעה למצרים: מפסיקים את המגעים להפסקת אש

לכתבה המלאה

מבצע "מגן וחץ" - דקה אחר דקה

22:40 | דיווח ערבי: מצרים הציעה הפסקת אש הומניטרית זמנית החל מחצות

ערוץ הטלוויזיה הקטרי "אל-ערבי" דיווח הערב כי ההצעה המצרית החדשה להפסקת אש מתייחסת להפסקת אש זמנית והומניטרית, במסגרתה ייפתחו לתנועה מעברי ארז וכרם שלום, כשבמקביל - ציוד רפואי יוכנס לרצועת עזה. דובר הג'יהאד האיסלאמי התייחס לדיווח בערוץ והבהיר כי הפסקת אש טרם הושגה, אם כי לדבריו - השיחות נמשכות. לדבריו, "אנחנו עדיין עומדים בדרישה שישראל תפסיק בסיכולים הממוקדים".

22:12 | צה"ל תוקף מפקדות של הג'יהאד האיסלאמי ברצועה

צה"ל ממשיך לתקוף מפקדות מבצעיות של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי בצועת עזה, כך מסר דובר צה"ל, שטען כי המפקדות שימשו כמה מפעילי הארגון לתכנון ושליטה על הירי הרקטי של הארגון ברצועה. צפו בתיעוד:

צה"ל תוקף מפקדות של הג'יהאד האיסלאמי ברצועה/דובר צה"ל

21:52 | דיווחים על ירי לעבר מחסום סאלם סמוך לג'נין, אין נפגעים

21:46 | דיווח פלסטיני: צה"ל תוקף באזור ח'אן יונס

21:21 | צבע אדום בעוטף עזה

אזעקות צבע אדום נשמעו ביישובים מגן, ניר עוז ועין הבשור במועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה. זאת, אחרי יותר משעה של שקט, במהלכה לא שוגרו רקטות.

21:15 | פיקוד העורף הודיע על הארכת התוכנית לפינוי אזרחים מעוטף עזה

פיקוד העורף הודיע הערב על הארכת תוכנית "משב רוח" לפינוי אזרחים מעוטף עזה, עד ליום ראשון הקרוב. בתוכנית כך יצוין כי בתוכנית משתתפים למעלה מ-10,000 אזרחים, בנוסף ל-10,000 נוספים שהתפנו עצמאית. מחר, לקראת צאת השבת, תתקיים הערכת מצב נוספת בנושא, בהתאם להתפתחויות הביטחוניות.

20:49 | צה"ל תקף כ-15 משגרי רקטות של הג'יהאד האיסלאמי

בשעות האחרונות, כך לפי הודעת דובר צה"ל, מטוסי חיל האוויר וכלי טיס של צה"ל תקפו כ-15 משגרי רקטות ומרגמות מוטמנים של הג'יהאד האיסלאמי ברחבי רצועת עזה.

20:09 | צבע אדום בעוטף עזה

אזעקות צבע אדום נשמעו ביישובים מגן ועין הבשור במועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה.

20:00 | מצרים העבירה הצעה חדשה להפסקת אש הכוללת עצירה של ההתקפות

מצרים העבירה הערב (שישי) לישראל ולג'יהאד האיסלאמי הצעה חדשה להפסקת אש, כך אמרו לוואלה! שני בכירים ישראלים.

הבכירים הישראלים אמרו כי ההצעה כוללת הפסקה הדדית של ההתקפות והתחייבות להימנע מפגיעה באזרחים ובכוחות ביטחון. בכירים ישראלים אמרו שההצעה המצרית החדשה קרובה יותר לעמדה הישראלית מההצעות קודמות, והיא נבחנת כעת בלשכת ראש הממשלה.

19:54 | חיל האוויר תקף דירה בדיר אל-בלאח במרכז הרצועה

תיעוד: ירי רקטות מעזה, 10 במאי 2023. רויטרס
תיעוד: ירי רקטות מעזה, 10 במאי 2023/רויטרס

19:53 | מארגני המחאה הודיעו: ההפגנות מחר מבוטלות

עקב ההסלמה ומחשש לשלום המפגינים, מארגני המחאה בקפלן הודיעו על דחיית ההפגנה שתוכננה למחר. ממארגני ההפגנה נמסר: "דאגתנו הראשונה תמיד היא לביטחון אנשינו המגנים על הדמוקרטיה. לכן, מתוך האחריות לשלום אנשינו, החלטנו לדחות בשבוע את ההפגנה".

19:50 | ההרוגה מפגיעת הרקטה ברחובות: אינגה אברמיאן, תושבת העיר בשנות ה-80 לחייה

אינגה אברמיאן, בשנות ה-80 לחייה, היא ההרוגה מפגיעת הרקטה ברחובות. הרקטה ששוגרה מהרצועה פגעה ישירות בבניין בן ארבע קומות ברחוב סמילנסקי בעיר. פרט לאברמיאן, נפצעו מהירי עוד 13 בני אדם בדרגות שונות. אברמיאן הותירה אחריה בעל ושני ילדים.

19:21 | רקטה נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון, אין נפגעים

19:20 | הערכה במערכת הביטחון: חמאס לא יעביר רקטות לג'יהאד

גורמים במערכת הביטחון העריכו שחמאס לא יעביר רקטות לידי הג'יהאד האיסלאמי, וגם אם זה יקרה - המודיעין הישראלי ידע לזהות את המהלך, כך לדבריהם.

19:14 | גורם ביטחוני בכיר טוען: ההישג הצבאי הוא "אדיר"

גורם ביטחוני בכיר שוחח הערב עם וואלה! והתייחס להישגים הצבאיים בחלוף ארבעת ימי המבצע. בתוך כך, הגורם טען כי "ההישג הוא אדיר". לדבריו, "באיזו מערכה הרגנו שישה בכירים תוך 96 שעות? לא היה כדבר הזה. עכשיו, בתוך זה צריך לנהל את ההישג. כרגע, צריך להדגיש את ההתנהגות הטובה של האזרחים ומיעוט נפגעים. יש להקפיד על זה. לשמוע על הנחיות פיקוד העורף. זה קשה לג'יהאד האסלאמי. גם יש עליהם ביקורת בתוך רצועת עזה. זה לא פשוט עבורם".

אותו גורם ביטחוני בכיר הוסיף: "פגענו ברוב יכולות הייצור של הגא"פ. הוא יורה פחות רקטות כי יש לו פחות מה לירות בגלל מבצע עלות השחר. בגלל זה הוא יורה פחות. אמש הוא ירה לעבר המרכז אחד. גם היום, הוא ירה לעבר גוש עציון רק שתי רקטות. הוא שומר על מה שיש לו".

אישה רצה באזעקת צבע אדום באשקלון. 12 במאי 2023. רויטרס
אישה רצה באזעקת צבע אדום באשקלון. 12 במאי 2023/רויטרס

19:09 | צבע אדום בעוטף עזה

אזעקות צבע אדום נשמעו ביישובים מבטחים, עמיעוז וישע ובקיבוץ ניר יצחק במועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה.

19:03 | צבע אדום באשקלון

אזעקות צבע אדום נשמעו באזור תעשייה דרומי אשקלון.

18:59 | צבע אדום באשקלון ובעוטף עזה

אזעקות צבע אדום נשמעו במשך כמה דקות ביישובים יתד, חולית, שדה אברהם, תלמי יוסף, אבשלום, דקל, פרי גן, בית חלקיה, בני ראם, גני טל, חפץ חיים, חצב, נתיב העשרה, שדרות, איבים, ניר עם, גביתף מכללת ספיר, בית שקמה, בת הדר, יבול ואור הנר.

19:14 | רקטה נפלה בשטח פתוח בנתיבות, אין נפגעים

18:56 | צבע אדום בנתיבות ועוטף עזה

אזעקות צבע אדום נשמעו ביישובים נתיבות, נחל עוז, עלומים, סעד, כפר עזה, זמרת, שובה ותקומה.

18:55 | שריפה פרצה בכפר עזה כתוצאה מנפילת רקטה

כתוצאה מרקטה שנפלה שטח כפר עזה במהלך מטח הרקטות האחרון, פרצה שריפה בתוך שטח קיבוץ כפר עזה. כוחות כיבוי במקום, אין חשש לבתי תושבים.

18:25 | רקטה נפלה במועצה האזורית אשכול, אין נפגעים

במועצה האזורית אשכול עדכנו כי במטח הרקטות האחרון, נרשמו כמה נפילות בסמיכות לבתי מגורים ומבני ציבור בתוך הקיבוץ כרם שלום. נגרם נזק לרכוש, אין נפגעים.

זירת נפילת הרקטה בכרם שלום. דוברות אשכול, אתר רשמי
זירת נפילת הרקטה בכרם שלום/אתר רשמי, דוברות אשכול
זירת נפילת הרקטה בכרם שלום. דוברות אשכול, אתר רשמי
זירת נפילת הרקטה בכרם שלום/אתר רשמי, דוברות אשכול

17:59 | נסראללה: "אם ייכפה עלינו לעשות צעד - לא נהסס לעשות זאת"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא היום נאום בו התייחס בין היתר למבצע "מגן וחץ". לדברי המזכ"ל, "המטרה של נתניהו בתקיפת עזה היא ניסיון לברוח מהפילוג הפנימי והטיפול בהתפרקות הקואליציה". בהמשך, נסראללה הדגיש כי "על כולם לעקוב אחר מה שקורה ברצועת עזה", שכן לדבריו, "זו מערכה חשובה בעלת השפעה על כל פלסטין ולבנון. אם ייכפה עלינו לעשות צעד - לא נהסס לעשות זאת".

17:30 | צבע אדום בעוטף עזה

אזעקות צבע אדום נשמעו ביישובים כפר עזה וסעד.

17:28 | דיווח: תקיפה מסיבית של צה"ל ברפיח

צה"ל תוקף בשעה זו במרחב רפיח שבדרום רצועת עזה. לפי הדיווחים הפלסטיניים, מדובר בתקיפה מסיבית של צה"ל באזור.

17:18 | 973 רקטות שוגרו לעבר ישראל מתחילת מבצע "מגן וחץ" - סיכום נתוני המבצע

נתוני מבצע "מגן וחץ", יום שישי 12 במאי, 16:00. דובר צה"ל
נתוני מבצע "מגן וחץ", יום שישי 12 במאי, 16:00/דובר צה"ל

17:02 | צבע אדום בעוטף עזה

אזעקות צבע אדום נשמעו ביישוב כרם שלום.

16:55 | בכיר בג'יהאד האיסלאמי חוסל בתקיפה בצפון הרצועה

בצה"ל מאשרים את הדיווחים לפיהם מפקד מערך המבצעים הבכיר של הג'יהאד האיסלאמי חוסל בתקיפה האחרונה של כוחות צה"ל בצפון הרצועה. זהו הבכיר השישי בשורות הארגון שחוסל ב-96 השעות האחרונות.

16:53 | צבע אדום בעוטף עזה

אזעקות צבע אדום נשמעו ביישובים מבטחים, עמיעוז וישע.

16:52 | לאחר התקיפה: צבע אדום בעוטף עזה

אזעקות צבע אדום נשמעו ביישובים נחל עוז, סעד וכפר עזה.

16:48 | בעקבות המצב, רה"מ נתניהו יקיים הערכת מצב בשעה 18:00

16:41 | בתום הערכת מצב: בוטלה ההופעה של ה"בקסטרז בויז" מחר בראשל"צ

בהתאם להערכת מצב ומדיניות התגוננות של פיקוד העורף, מפקד הפיקוד האלוף רפי מילוא החליט שלא לאשר את ההופעה של ה"בקסטרז בויז" מחר בלייב פארק בראשון לציון. זאת, ברקע האיומים השונים והמתגברים מרצועת עזה, ובשונה מההופעה של אביב גפן שאירעה אתמול.

16:35 | צה"ל תקף דירה בצפון הרצועה, הפלסטינים מדווחים על 12 נפגעים

צה"ל תקף דירה בבניין בן 7 קומות בשכונת בשכונת א-נאסר שבצפון הרצועה. הפלסטינים מדווחים על 12 נפגעים ביניהם לפחות שלושה הרוגים. גורם ביטחוני ששוחח עם וואלה! סיפר כי הפעולה היא סיכול ממוקד נגד בכיר בג'יהאד האיסלאמי.

16:17 | דובר חמאס: המערכה עם ישראל פתוחה, "ההתנגדות מאוחדת"

דובר חמאס עבד א-לטיף אל-קאנוע התראיין לערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, שם טען כי "ההתנגדות מאוחדת" וכי המערכה עם ישראל "פתוחה". לדבריו, "ישראל מודעת לאחדות שלנו בשטח". בהמשך הריאיון, אל-קאנוע קרא ל"כל הזירות" האחרות להצטרף למאבק ב"ממשלה שהכריזה מלחמה נגד העם הפלסטיני".

16:15 | בצה"ל מבהירים: בניגוד לפרסומים - לא אירעה פגיעה בבסיס בנחל עוז

דובר צה"ל פרסם הבהרה בנוגע לפרסומים בעזה לפיהם נגרם נזק לבסיס צבאי בנחל עוז, כתוצאה מפגיעת רקטה ששיגר הג'יהאד האיסלאמי. לטענת צה"ל, לא אירעה פגיעה בבסיס, וכמו כן - לא פרצה שריפה ביחידה.

16:12 | דיווח: צה"ל תוקף בצפון רצועת עזה

צה"ל תוקף בשעה זו מטרות של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. הפלסטינים מדווחים על הפצצות מהאוויר בצפון הרצועה.

15:58 | צה"ל פועל לשבש את יכולותיו של הג'יהאד האיסלאמי ברצועה

מרכז האש של פיקוד הדרום מפעיל בשעות האחרונות מאמץ על מנת לפגוע במרכזי הפיקוד והשליטה של הג'יהאד האסלאמי, כדי לשבש את היכולות של הארגון להוציא לפועל תוכניות מבצעיות הכוללות שיגורי רקטות ופצמ"רים. לדברי גורמי ביטחון, חלק מהתקיפות מוכוונות לבתי פעילים שמהווים גם מרכזי פו"ש (פיקוד ושליטה), חמ"לים ומפקדות צבאיות.

15:33 | תיעוד: צה"ל תקף מפקדות מבצעיות של היחידה הרקטית של הג'יהאד האסלאמי

צה"ל תקף מפקדות מבצעיות של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully