וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל הודיעה למצרים: מפסיקים את המגעים להפסקת אש

עודכן לאחרונה: 12.5.2023 / 15:47

לראשונה מתחילת המבצע, אזעקות הופעלו בגדה המערבית. כ-15 רקטות יורטו מעל מועצה אזורית אשכול, אחת מהן נפלה בחממה - אין נפגעים. בשעות הבוקר, הג'יהאד האסלאמי ביצע כמה שיגורים כושלים לעבר שטח ישראל. נתניהו מקיים הערכת מצב עם שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש שב"כ

בווידאו: מטח לעבר עוטף עזה, רקטה נפלה בחממה ליד אשכול/מערכת וואלה!

ישראל הודיעה היום (שישי) למצרים כי היא מפסיקה את המגעים להפסקת אש. גורם ביטחוני אמר כי ההנחייה שצה"ל קיבל מהדרג המדיני היא להכין תגובה רחבה למטחי הרקטות ששוגרו לישראל. "הוחלט לעצור את כל המגעים להפסקת אש עד להודעה חדשה", אמר. "אין כל כוונה לעצור - תהיה תגובה קשה".

אזעקות נשמעו מוקדם יותר בעוטף עזה ובאזור ירושלים. בין היתר ההתרעות נשמעו באפרת, ביתר עילית ובית שמש. מערכת כיפת ברזל יירטה חמש רקטות מעל שדרות. מעל הרי יהודה זוהו שני שיגורים שיורטו גם הם - אחד יורט על ידי מערכת קלע דוד והשני על ידי כיפת ברזל. המטח הקודם אירע כשעה לפני כן - לאחר 13 שעות של שקט, והוא כוון לעבר העוטף. מוקדם יותר הג'יהאד האסלאמי ביצע כמה שיגורים כושלים לעבר שטח ישראל.

בתגובה, צה"ל תקף מפקדות מבצעיות של הג'יהאד האסלאמי, ביניהן המפקדה ששימשה את אחראי הירי הרקטי בגזרת רפיח ושתי מפקדות מבצעיות של היחידה הרקטית בארגון.

צה"ל תקף במהלך הלילה 215 מטרות בשטח רצועת עזה, ביניהן: מפקדות מבצעיות, משגרי רקטות מוטמנים, עמדות צבאיות, שתי עמדות לשיגור מרגמה, ופעיל ששיגר מרגמות. בסך הכול 866 שיגורים נורו מעזה מתחילת מבצע מגן וחץ, מתוכם 163 נפלו בשטח הרצועה. אחוזי היירוט עומדים על 91%.

יירוטים של כיפת ברזל באשקלון, 11 במאי 2023. רויטרס
יירוטים של כיפת ברזל באשקלון, 11 במאי 2023/רויטרס

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר מוקדם יותר היום כי מערכת כיפת ברזל לא יירטה את הרקטה שפגעה בבית ברחובות בשל תקלה טכנית. "מתחקיר ראשוני שלנו בוצע מטח ירי, הרקטה לא יורטה על ידי כיפת ברזל ופגעה בבניין", אמר. "יש תקלה טכנית ובשל כך המיירט שוגר ולא פגע. מדובר ברקטה בייצור עצמי ל-70 ק"מ, עם 20 ק"ג חומר נפץ. היא פגעה בזווית מורכבת במבנה".

אדם נהרג בתקרית, לראשונה מאז החל מבצע "מגן וחץ". 13 בני אדם נוספים נפצעו קל, חמישה מהם נפגעי חרדה. במקביל באותה השעה, מטח רקטות כבד שוגר מרצועת עזה לעבר עשרות מוקדים בעוטף עזה ובאזור השפלה, וכתוצאה מכך נפצעו כמה בני אדם ונזק נגרם לכמה מבנים. ברחובות וביבנה הודיעו על ביטול הלימודים בשל המצב הביטחוני.

עוד בוואלה!

יירטה לראשונה רקטה מעל גוש דן ונמכרה במאות מיליונים: זו מערכת "קלע דוד"

לכתבה המלאה
זירת נפילת רקטה על בית, רחובות, 11 במאי 2023. אורי סלע
זירת נפילת הרקטה על בית ברחובות, אתמול/אורי סלע

ראש השב"כ רונן בר המליץ בהערכת המצב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט אתמול בלילה לחתור לסיום המבצע. זאת, לאור העובדה שרוב היעדים לסיכול ממוקד מוצו. לפי מקור שמעורה בפרטי הדיון, ראש השב"כ והרמטכ"ל הרצי הלוי המליצו כי במידה ולא יבוצע ירי מהרצועה, על ישראל להימנע מתקיפות מצידה למעט לצורך סיכול ירי לישראל.

עם זאת, צה"ל תקף אמש והלילה מטרות בעזה בכמה גלים, זמן לא רב אחרי תום הערכת מצב ביטחונית שבה הנחה ראש הממשלה "להמשיך ולגבות מחיר כבד מהג'יהאד האיסלאמי על תוקפנותו נגד אזרחי ישראל". בהודעה שפרסמו השניים נאמר: "המערכה תימשך ככל שיידרש". הפלסטינים דווחו בשעות הערב המאוחרות על פצועים במחנה נוסייראת. במהלך הלילה לא נורו רקטות מעזה לעבר ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully