וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל: "חמאס לא מעורב בלחימה"; על ההפגנות מחר: "הרמטכ"ל יכריע בעניין"

עודכן לאחרונה: 12.5.2023 / 19:19

בצל המתיחות בדרום והמשך הלחימה, דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר: "ככל שהג'יהאד ימנו מחליפים, זמנם שאול". לדבריו, "אנחנו ערוכים לכל זמן שיידרש". עוד הגרי התייחס להפגנות המתוכננות מחר כנגד המהפכה המשפטית והדגיש כי הרמטכ"ל יהיה זה שיכריע בעניין

תיעוד חיסול הבכיר בג'יהאד האיסלאמי/דובר צה"ל

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, התייחס היום (שישי) לחיסול ראש מערך המבצעים של הג'יהאד האיסלאמי, איאד אלחסני, מוקדם יותר ואמר כי "חיסלנו את הבכיר בדירה שלו בעיר עזה, מדובר בתקיפה מדויקת שנשענה על מודיעין מדויק". על המשך מבצע "מגן וחץ" אמר: "אנחנו ערוכים לכל זמן שיידרש".

תא"ל הגרי סיפר על חיסול בכיר הג'יהאד כי "הרמטכ"ל נמצא בבסיס של אמ"ן בפיקוד הדרום ופיקד על הסיכול משם". לדבריו, "אלחסני נסע לפני כן במספר רכבים, אבל יכולת העבודה שלנו בכלי טיס ורחפנים אפשרה לנו לאתר אותו בין הדירות ולהבין את התנועה שלו". לדבריו, "הוא אכן אחראי על תיק המבצעים של ה'יהאד ועל המערכים בזרוע הצבאית. הוא בעצם קיבל מינוי לפני יומיים להחליף את בעטיני (הבכיר שסוכל בפתיחת המבצע) ואחרי יומיים הוא כבר לא אתנו".

איאד אלחסני, מפקד מערך המבצעים של הג'יהאד האיסלאמי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ראש מערך המבצעים של הג'יאהד האיסלאמי, איאד אלחסני, שחוסל מוקדם יותר היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"אנחנו נמשיך לתקוף את הדירות של הפיקוד והשליטה שמהוות חמ"לים של הג'יהאד", אמר תא"ל הגרי, והוסיף כי "נמשיך הכי חזק שאנחנו יכולים. חמאס לא מעורב בלחימה ולא מסייע לוגיסטית, אנחנו מתמקדים במי שיורה עלינו".

על המשך מבתע "מגן וחץ", אמר תא"ל הגרי כי "אנחנו מעריכים שנפגוש עוד ירי רקטי, נכון להגיד לציבור להקפיד על הוראות פיקוד העורף". לדבריו, "אנחנו ערוכים לכל זמן שיידרש. יושבים בכירים בג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני בביירות בבית מלון ונוסעים במרצדס, מקבלים משכורת מאיראן ורוצים שעזה תדמם".

הריסות ביתו של ג'האד גנאם, בכיר הג'יהאד האסלאמי שחוסל, רפיח, 9 במאי 2023. רויטרס
הריסות ביתו של ג'האד גנאם, בכיר הג'יהאד האסלאמי שחוסל ברפיח/רויטרס

תא"ל הגרי התייחס גם להחלטת פיקוד העורף לבטל את הופעת ה"בייקסטריט בויז" מחר בראשון לציון, כשרק אתמול אושרה הופעתו של אביב גפן בתל אביב, ואמר: "אנחנו עושים הערכת מצב, אלוף פיקוד העורף היה בעצמו במקום ודיבר עם האומנים". לדבריו, "בשורה התחתונה אנחנו מקבלים החלטות לפי נתונים. אסור לתת לטרור להשיג הישגים מוחשיים שהוא משתק את מדינת ישראל ולכן נתמקד רק באזורים המאוימים, לגבי ראשון לציון, זה עניין מקצועי, ראינו את האתר ואת הטווחים ולכן ההחלטה היתה לא לעשות את זה".

בהמשך לכך, התייחס תא"ל הגרי גם לקיום ההפגנות בקפלן ואמר כי "נבחן את המלצות פיקוד העורף ונעשה הערכת מצב. הרמטכ"ל יידרש לעבור על הנתונים. נפרסם ברגע שתהיה לנו תשובה".

בתוך כך, ישראל הודיעה מוקדם יותר היום למצרים כי היא מפסיקה את המגעים להפסקת אש. גורם ביטחוני אמר כי ההנחייה שצה"ל קיבל מהדרג המדיני היא להכין תגובה רחבה למטחי הרקטות ששוגרו לישראל. "הוחלט לעצור את כל המגעים להפסקת אש עד להודעה חדשה", אמר. "אין כל כוונה לעצור - תהיה תגובה קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully