וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגן מול הקריסה בסקרים, חץ לבלון הקואליציוני: התמונות שמספרות את ערכו של המבצע לנתניהו

עודכן לאחרונה: 12.5.2023 / 14:25

מאז תחילת המבצע בעזה, בליץ תמונות מתעד את ראש הממשלה בפוזות "מר ביטחון". הן לא מכוונות לעיני מתנגדיו, שגם כך ספקנים ומפקפקים, אלא ללבבות תומכיו, ובמיוחד לאלה שנטשו אותו מאז הבחירות. לכן; נתניהו נצמד לגלנט ב"הפסקת אש", וממדר בהנאה את בן גביר מהתמונה

נתניהו :" כל הסלמה מצד אויבנו תיענה בתגובה מוחצת"/לעמ

בשלוש היממות האחרונות לשכת ראש הממשלה הפיצה במצטבר כמעט 20 תמונות של ראש הממשלה בפוזות ביטחוניות מגוונות. מהרגע שהושק מבצע מגן וחץ, בכל כמה שעות נוספה לגלריה הביטחונית של נתניהו פוזה חדשה: בישיבה במטה שב"כ ביום שישי שעבר בה אושרה תוכנית המבצע, בהתייעצויות ביטחוניות תכופות בלשכתו בקריה, בהצהרות הפרים טיים עם שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש שב"כ ובעדכונים עתיים ליד השולחן מהמזכיר הצבאי, וכמובן גם הביקור המסורתי אצל החיילים בסוללת קלע דוד, שיירטו בהצלחה את אחד המטחים לגוש דן.

אחרי יותר מארבעה חודשים של כאוס ואנדרלמוסיה בחסות המהפכה המשפטית, המבצע בעזה סיפק לנתניהו רגעים נדירים של חסד והתנתקות מתחלואי ממשלתו השישית. ברשתות החברתיות שלו, בתגובה, הוצפו בתמונות 'שופוני' ביטחוניות, כדי שאף אחד חלילה לא יפספס שהוא חזר לאלמנט שלו.

בנימין נתניהו בהערכת מצב בטחונית. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"מר ביטחון". נתניהו בהערכת מצב/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

המבצע לחיסול צמרת הג'יהאד האיסלמי בעזה קיבל את השם "מגן וחץ", שמסמל היטב גם את ערכו הפוליטי עבור נתניהו: הוא סיפק לו מגן אל מול הקריסה שלו ושל ממשלתו בסקרים וירה חץ לתוך הבלון הקואליציוני שניפח השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והחרם שהכריז במחאה על מדיניות התגובה בעזה. נתניהו התעלם מהרעש ונתן לבן גביר לשחק עם עצמו במשך שבוע שלם בהחרמות המליאה והממשלה, ובינתיים, מידר אותו לחלוטין מהדיונים המקדימים למבצע, כמו גם מהפורומים המצומצמים במהלכו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
בנימין נתניהו בהערכת מצב בטחונית. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
חזר לאלמנט שלו. נתניהו בהערכת מצב/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

למרות התואר המפוצץ, השר לביטחון לאומי למד על חיסול בכירי הג'יהאד כאחד האדם, מהודעת דובר צה"ל באמצע הלילה בין שני לשלישי. "הגיע הזמן!", בן גביר צייץ כמה דקות לאחר מכן, בניסיון ראשון, ולא אחרון, לקחת קרדיט על חידוש הסיכולים הממוקדים ועל דחיפת הממשלה לנקוט ביד קשה נגד טרור; זאת הדרך שלו לרדת בכניעה מהסולם עליו טיפס ולהכריז על סוף המשבר הקואליציוני. עד הפעם הבאה.

בינתיים, משחקי החרם של יו"ר עוצמה יהודית רק שירתו את נתניהו ואת המאמץ המתמשך בו פתח מאז הקפאת הרפורמה המשפטית בניסיון לשקם את מעמדו ותדמיתו כמבוגר האחראי, שהגיע לשיאו בימים האחרונים. הם מבדלים אותו כמי שמנווט באחריות וקור רוח את הספינה ומנהל לבדו את הענינים החשובים, ולא נכנע לתכתיבים קיצוניים או ילדותיים.

איתמר בן גביר. ראובן קסטרו
ממודר. בן גביר/ראובן קסטרו

בן גביר, כמו גם רוב מוחלט של שרי הממשלה, לא הופיע באף אחת מהתמונות באלבום הביטחוני של נתניהו; בפריימים לצדו כיכבו רק מתי מעט - שר הביטחון יואב גלנט, השר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר, ראש המלל צחי הנגבי ובכירים אחרים בלשכתו. חודש וחצי אחרי שפיטר את שר הביטחון בגלל אזהרותיו מהמהפכה המשפטית, ראש הממשלה נצמד לגלנט, כפי שהעיד הצילום שהופץ במכוון של לחיצת ידיים מחויכת ולבבית בין השניים בסוף אחת מההצהרות הממלכתיות המשותפות לאומה.

הרנסנס המאוחר והמופגן מול גלנט לא מעיד על אחווה מחודשת או סיום המשבר ביחסים, אלא על הפסקת אש אינסטרומנטלית של לית ברירה; בצוק העתים; בעוד נתניהו ספג מכה קשה מהפיטורים החפוזים שהורידה אותו לשפל בסקרים, הפופולריות של שר הביטחון נוסקת לגבהים. כעת, הוא פשוט משתמש בו כדי להשיב לעצמו את התמיכה שאבדה.

בנימין נתניהו ויואב גלנט. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
הפסקת אש של לית ברירה. נתניהו וגלנט/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

התמונות שבאלבום נועדו לבשר בראש חוצות על שובו של "מר ביטחון", אחרי חודשים של שקיעה בבוץ בחדלונות של ממשלת ה"ימין-ימין". הן לא מכוונות לעיניהם של מתנגדיו, שגם ככה ספקנים לגבי כוונותיו וערבוב פוליטיקה בביטחון, אלא ללבבות תומכיו, ול-10-8 מנדטים שנטשו אותו מאז הבחירות, וביתר שאת אחרי הפיטורים של גלנט.

סקר מעריב מהבוקר מאשש שהמטרה הושגה, ושהליכוד מתאושש וסוגר את הפער מהמחנה הממלכתי - עם 27 מנדטים לשתי המפלגות. מכת הפתיחה החדה והמדויקת של המבצע וההצהרות הממלכתיות המצולמות עשו את שלהן; הן הורידו מסדר היום את הרפורמה, הגיוס והכספים הקואליציוניים, החזירו את נתניהו האסטרטג למרכז הבמה, ובלמו את הדימום בסקרים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, וראש המוסד דוד ברנע, 12 במאי 2023. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, וראש המוסד דוד ברנע, 12 במאי 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

אבל ההצלחה הפוליטית של המבצע עוד עומדת ותלויה בהפסקת האש - מתי היא תושג וכמה זמן היא תחזיק. ככל שהאירוע מתארך, כך גם הסיכון לפגיעות ותקלות שעלולות לגרום להישג להתהפך, וככל שיימשך ירי הטילים מעזה, בסבב הנוכחי או בטפטופים מתחדשים אחרי הפסקת אש, הקמפיין הביטחוני של נתניהו עשוי להישחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully