וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוגים ופגיעה כלכלית והומניטרית: ביקורת על הג'יהאד האסלאמי בעזה

עודכן לאחרונה: 13.5.2023 / 21:30

ארגוני הסיוע ברצועה כבר העבירו מסרים לישראל, לפיהם תחנת הכוח עלולה להיכבות בעקבות מחסור בסולר. על פי הערכות, הנזק ברצועה נאמד ב-50 מיליון שקלים ליום. על כן, במערכת הביטחון טוענים כי המצב מפעיל לחץ גם על חמאס, לצד דאגות נוספות בשל מחסור בציוד הכרחי

השמדת משגר פצצות מרגמה/דובר צה"ל

במערכת הביטחון מספרים הערב (שבת) כי האזרחים ברצועת עזה מותחים ביקורת על הג'יהאד האסלאמי, בעקבות הפגיעה בתושבים בשיגורים כושלים, הפגיעה הכלכלית וההומניטרית והנזק שנגרם למבנים. על פי הערכות במערכת הביטחון, הנזק נאמד בכ-50 מיליון שקל ליום, ובג'יהאד האסלאמי יתקשו לממן את שיקום המבנים ההרוסים וגם במימון דמי שכירות לאזרחים.

ארגוני סיוע ברצועה העבירו מסרים לישראל כי אם לא תועבר אספקת סולר עד יום שני הם ייאלצו לכבות את תחנת הכוח ולצמצם חשמל באופן משמעותי. במערכת הביטחון טוענים שמדובר בנקודת לחץ משמעותית על הנהגת חמאס. בארגון הטרור עולות דאגות נוספות, בשל מחסור בציוד להתפלת מים, טיהור שפכים, וציוד שלא נכנסים בגלל סגירת מעבר כרם שלום עם תחילת המבצע.

ירי רקטות אל עבר ישראל ותקיפות צה"ל ברצועת עזה, מגן וחץ היום החמישי למבצע 13 במאי 2023. רויטרס
נזקים ברצועה מתקיפות צה"ל/רויטרס

בזמן שגרה נכנסים מדי יום בממוצע לרצועת עזה 400 משאיות עם סחורות וציוד ויוצאות כ-30 משאיות לייצוא הכולל בעיקר מאות טונות של תוצרת חקלאית, דגים, טקסטיל וריהוט לשיווק בישראל ויהודה ושומרון. לפי הערכות במערכת הביטחון, בתום "מגן וחץ" תהיה תוצרת שלא יהיה ניתן לשווק בישראל על רקע הזמן שחלף ובעיות קירור.

בתוך כך, גורם ביטחוני אמר הערב כי מסתמנת הפסקת אש בין הג'יהאד האסלאמי לישראל, שתחל בשעה 22:00. דיפלומט מערבי גם אישר את הדברים, וגורם המעורה בפרטים סיפר כי ההצעה להפסקת האש הובלה על ידי המתווכים המצרים. לדבריו, הצעה זו שונה משאר ההצעות שעלו עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully