וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות הביטחונית, מארגני המחאה הודיעו: ההפגנה בקפלן מחר מבוטלת

עודכן לאחרונה: 12.5.2023 / 21:37

עקב המתיחות בדרום והירי הבלתי פוסק בשעות האחרונות, ועקב חשש לשלום המפגינים, מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית הודיעו על דחיית ההפגנה שתוכננה מחר בקפלן לשבוע הבא. "דאגתנו הראשונה תמיד היא לבטחון אנשינו המגנים על הדמוקרטיה"

בוידאו: המונים מפגינים ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית/satview

עקב המתיחות בדרום והירי הבלתי פוסק בשעות האחרונות, ועקב חשש אמיתי לשלום המפגינים, מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית הודיעו על דחיית ההפגנה שתוכננה מחר בקפלן לשבוע הבא. אחרי 18 שבועות רצופים בהם הפגינו ברחבי הארץ ובקפלן - המפגינים נגד המהפכה המשפטית התבקשו שלא להגיע מחר למקום.

"מארגני ההפגנות נמצאים בימים האחרונים בקשר הדוק עם משטרת ישראל וגורמי הביטחון, כאשר השיקול שעומד מול עינינו הוא שמירה על בטחונם של המפגינים והמפגינות", נמסר בהודעה הרשמית מטעם המארגנים.

"דאגתנו הראשונה תמיד היא לבטחון אנשינו המגנים על הדמוקרטיה. לכן, מתוך האחריות לשלום אנשינו, החלטנו לדחות בשבוע את ההפגנה. אנחנו ממשיכים להיות עם האצבע על הדופק, אם נראה שהממשלה מקדמת שינויים הקשורים להפיכה המשטרית יקודמו, נצא במלוא כוחנו לרחובות ישראל. אל לה לממשלת ישראל לטעות בכוונתנו - אנו על משמר הדמוקרטיה ונדאג שישראל תישאר דמוקרטית", הוסיפו.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן , תל אביב. 6 במאי 2023. גיתי פלטי, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית. רחוב קפלן, תל אביב. בשבוע שעבר/אתר רשמי, גיתי פלטי

מפגינים וחלק מקבוצות מחאה מתחו ביקורת על ההחלטה והודיעו כי יגיעו לקפלן בכל זאת. הצעה נוספת שעלתה היא לנתב כוחות להפגנות ביישובים אחרים ומרוחקים יותר מקו האש.

"תודה למארגני המחאה בקפלן על הדאגה לשלומנו. חשוב! חלק מאיתנו, אשר מבינים היטב מה מהות ומטרת מבצע 'שובו מנדטים' בתזמון הנוכחי, יגיעו לקפלן בכל מקרה כדי להמשיך להלחם ללא הפסק ולאות על הדמוקרטיה ולגרום לממשלה ולעומד בראשה להסתלק ומיד", כתב ישי הדס, ממובילי תנועת "קריים מיניסטר". "איך אומרים? במלחמה כמו במלחמה - תמיד יש סיכונים. נתראה מחר בקפלן. כרגיל - רק בלי במה ונאומים. מחאה 'פרי סטייל'. נתראה!".

אור-לי בר לב, ממובילת המחאות בקפלן, כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "מארגני הצעדה המוקדמת היוצאת מכיכר דיזינגוף לקפלן, הודיעו כי הצעדה תתקיים כמתוכנן. אם לסכם במילים פשוטות: חלק מקבוצות המאבק יערכו צעדה מדיזינגוף לקפלן כמתוכנן; בקפלן השבוע לא יהיו במה ונאומים". גם מפגינות החזית הוורודה הודיעו שיגיעו.

עוד בוואלה!

בכיר בג'יהאד האיסלאמי חוסל, מפקדות נוספות של היחידה הרקטית הופצצו

לכתבה המלאה
הזמנה המיועדת ל"מפוני קפלן" להגיע להפגנות באור עקיבא ובצומת כרכור. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הזמנה המיועדת ל"מפוני קפלן" להגיע להפגנות באור עקיבא ובצומת כרכור/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מנגד, מחאת המילואימניקים "אחים לנשק" הבהירו שלא יפגינו בסוף השבוע הקרוב בקפלן. "בסוף השבוע הזה אנחנו מחבקים את אחינו ואחיותינו שבקו החזית: אזרחי העוטף ומגני הדמוקרטיה בסדיר, בקבע ומילואים, ששוב עזבו הכל ויצאו להגן על תושבי מדינת ישראל".

"מתוך סולידריות עם תושבי העוטף ולוחמי צהל ומתוך ושיקולי בטחון הציבור, החלטנו בלב כבד ולאחר התלבטויות רבות שלא נפגין בסוף שבוע זה בקפלן. נכבד ונתייצב במוקדי הפגנות שכן יחליטו להפגין. הפעולות וההפגנות יימשכו כל עוד ההפיכה המשטרית מאיימת על הדמוקרטיה הישראלית בתקווה לימים שקטים יותר במהרה. אנו יוצאים בקריאה של תפילת שלום, של רעות וסולידריות על כל עם ישראל", הוסיפו.

מאוחר יותר הערב, גם בהרצליה הודיעו על דחיית ההפגנה שתוכננה למחר. "לצד מצב הלחימה, מטה הרצליה ימשיך ויפעל נגד ההפיכה המשטרתית. נשוב לצאת לרחוב כולנו יחד, מיד עם החזרה לשגרה ביטחונית", מסרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully