וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצב בדרום מסלים - וחתונות מתבטלות: "תכננו את האירוע חצי שנה"

עודכן לאחרונה: 10.5.2023 / 17:57

אירועים רבים שהיו אמורים להיערך הערב ביישובי הדרום מבוטלים בעקבות מבצע "מגן וחץ" שהחל הלילה. לדברי מנהל אולם אירועים, תאריכים אלו בסיום ספירת העומר מבוקשים מאוד. זוגות אחרים ביקשו עזרה במציאת מקומות חלופיים: "חתונה תתקיים בכל מקרה"

"לא הפותענו, רוצים שקט": תושבי הדרום מגיבים לתקיפה בעזה/יניר ינגה

בעקבות ההסלמה בדרום והנחיות פיקוד העורף, מבוטלים חתונות ואירועי חינה שהיו אמורים להיערך הערב (שלישי) ביישובי עוטף עזה. הזוגות נותרו כעת חסרי אונים, ומחפשים פתרונות שיאפשרו להם לקיים את האירוע שחיכו לו כל כך הרבה זמן. "החינה שלנו תוכננה כבר לפני חצי שנה, והבוקר הבנו שהוא לא התקיים בנתיבות כמו שתכננו", סיפרה כלה לעתיד. "זה לא הכי נעים, אבל אנחנו נמצא פתרון".

אביטל ויאיר אמורים היו להתחתן הערב באולם "ארבע העונות" בקיבוץ ברור חיל, ולאחר לבטים והתייעצויות הוחלט להשאיר את האירוע כמו שהוא במתכונות מצומצמת. אבי הכלה, יאיר שוען, אמר בשיחה עם וואלה! כי לא ציפה להתעורר לבוקר כזה. "היינו באירועים בתקופת הקורונה ואז אתה מתכונן לאירוע מצומצם", אמר. "להתעורר לבוקר כזה היה לא פשוט, ברוך השם הכול נרגע, הודענו לכולם שהאירוע נשאר באותו מקום, ירדה לנו אבן מהלב, מקווה שהכול יעבור בשלום ויהיו להם חיים מאושרים".

אביטל שוען ויאיר גבאי, זוג שאמור להתחתן בקיבוץ ברור חיל לאחר חיסול 3 בכירי הג'יהאד האסלאמי. באדיבות המשפחה
אביטל שוען ויאיר גבאי שיתחתנו הערב/באדיבות המשפחה

דניאל יפרח סיפר בשיחה עם וואלה! כי אחיו, ליאור, היה אמור להתחתן היום עם רעות באולם אירועים סמוך לאשקלון. "בגלל המבצע ביטלו את האירוע", הסביר. "הקמנו חמ"ל - עם ישראל מדהים, קיבלנו עשרות הצעות למקומות חלופיים. אנחנו מקווים שמצאנו משהו בירושלים, חתונה תתקיים בכל מקרה".

מנהל אולם האירועים "אחוזת דניאל" בנתיבות סיפר על האירועים שבוטלו בעקבות ההנחיות. "זה תאריך מבוקש אחרי ספירת העומר, ונאלצנו לבטל את האירועים - היו אמורים להיות היום שלושה אירועים, שתי חתונות וחינה", אמר. "כרגע אין אולמות באזור שיכולים לקבל אורחים, רק מחוץ לאזור".

עוד בוואלה!

דוד חטואל מברך על חיסול המחבל שאחראי לרצח אשתו ובנותיו: "תמיד נגיע למי שפוגע בנו"

לכתבה המלאה
חתן וכלה. יונתן זינדל, פלאש 90
חתן וכלה/פלאש 90, יונתן זינדל

הלילה אישר שר הביטחון מצב מיוחד ביישובי עוטף עזה, בעקבות חיסול שלושת המפקדים הבכירים של הג'יהאד האסלאמי ברצועה עם פתיחת מבצע "מגן וחץ", והחשש מתגובה קשה של ארגון הטרור. התושבים הונחו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים. הרשיות החלו בפינוי מרצון של תושבים, ועד כה יצאו עשרות משפחות מהמועצה האזורית חוף אשקלון והמועצה האזורית אשכול מעוטף עזה.

על פי הנחיות פיקוד העורף, בעוטף עזה נאסרה התקהלות של יותר מעשרה אנשים בשטח פתוח ושל יותר ממאה במבנה סגור. הלימודים, שברוב המסגרות לא תוכננו להתקיים בכל מקרה, לא יתקיימו באף מסגרת. כך גם הלימודים במרכז האקדמי ספיר. עם זאת, התושבים יכולים להגיע לעבודתם, כל עוד ניתן להגיע מהמקום למרחב מוגן בזמן הנדרש.

חלק מהמשפחות בעוטף כבר יצאו מהאזור מרגע היוודע על התקיפה בעזה. "ברגע ששמענו את המטוסים באוויר היה ברור שזה מתחיל, אנחנו כבר מתורגלים והמטרה הייתה לצאת מהאזור לפני שמתחיל ירי", אמר אחד התושבים. "הגיע הזמן שישראל היא זו שתיזום ולא תיתן לארגוני הטרור לקבוע לנו את סדר היום. נותנים לצה"ל את מלוא הגיבוי וכמה זמן שצריך - העיקר שנזכה לשקט ארוך ולקצת חיים נורמליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully