וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל החזית העממית שהתראיין מהכלא הועבר לאגף הפרדה, בארגון מאיימים בהסלמה

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 13:57

אחמד סעדאת, ממתכנני רצח השר רחבעם זאבי שמרצה בישראל עונש מאסר של 30 שנה, יבודד משאר האסירים. בשב"ס לא הודיעו מהו הרקע להחלטה, אך לאחרונה אמר האסיר לעיתון אלג'יראי כי "אין שינוי בתנאי האסירים הביטחוניים תחת הממשלה הנוכחית"

אחמד סעדאת, מזכ"ל ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין העצור בישראל. AP
אחמד סעדאת, מזכ”ל ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין/AP

מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת, ממתכנני רצח השר רחבעם זאבי שמרצה בישראל עונש מאסר של 30 שנה, הועבר הבוקר (שני) מתאו שבאגף הכללי בכלא רמון לאגף הפרדה, שם יבודד משאר האסירים. סעדאת הועבר יחד עם אסיר ביטחוני נוסף. בעקבות החלטת שב"ס, בארגון איימו בהסלמה.

בשב"ס לא הודיעו מהו הרקע להחלטה, אך לאחרונה סעדאת התראיין ללא אישור שב"ס לעיתון האלג'יראי "אל-חאבאר". במהלך הריאיון, סעדאת התייחס למצבם של האסירים הביטחוניים, למצב בשטחים ואף התריע מפני אינתיפאדה שלישית, שתהיה "חמורה יותר מקודמותיה".

במענה לשאלת המראיינת האם חל שינוי בתנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים בתקופת "ממשלת נתניהו הקיצונית" השיב סעדאת, "מבחינה מהותית, תנאי האסירים לא השתנו עם עליית ממשלת נתניהו לשלטון, אך המצב עדיין רווי במתיחות למרות הפסקת המתקפה הציונית, ולכן אצבעותיה של תנועת השבויים יישארו על ההדק".

אחמד סעדאת, מזכ"ל ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין העצור בישראל. AP
"תנאי האסירים לא השתנו". סעדאת/AP

הבוקר, שב"כ חשף כי כוחות הביטחון סיכלו תשתית טרור של ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין ביהודה ושומרון, שביצעה את ניסיון הפיגוע בביתר עילית במרץ האחרון, ותכננה פיגועים נוספים. שישה פעילים בארגון נעצרו.

בחקירתם נחשפה מעורבותם בהנחת המטען באוטובוס בעיר החרדית, החל משלב ההכנות, חלוקת התפקידים, גיוס המפגע ועד להנחת המטען. נגד המחבלים יוגשו כתבי אישום בגין עבירות ביטחוניות חמורות של ניסיון גרימת מוות בכוונה, ייצור חומרי נפץ, חברות בהתאחדות בלתי מותרת ועוד.

עוד התגלה בחקירה, כי בכיר הארגון שמתגורר בלבנון הכווין אותם לניסיון הפיגוע, לצד הנחיות שקיבלו מבכירים נוספים בארגון שכלואים בישראל. בנוסף, בחקירה עלה כי גויסו לחזית העממית פעילים ברחבי יהודה ושומרון שתכננו לקדם פיגועים בטווח הזמן המידי.

  • עוד באותו נושא:
  • שב"ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully