וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לאף של שב"ס: מזכ"ל החזית העממית התראיין מהכלא

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 14:04

אחמד סעדאת, ממתכנני רצח השר רחבעם זאבי, מרצה בישראל עונש מאסר של 30 שנה. לוואלה נודע כי לאחרונה הוא התראיין לעיתון אלג'יראי ללא אישור. בראיון טען סעדאת כי אין שינוי בתנאי האסירים למרות דברי בן גביר והתריע מפני אינתיפאדה שלישית. משב"ס לא נמסרה תגובה

אחמד סעדאת, מזכ"ל החזית העממית, ממתכנני רצח השר רחבעם זאבי, הכלוא בישראל ומרצה עונש מאסר של 30 שנה, התראיין באחרונה ללא אישור לעיתון האלג'יראי "אל-חאבאר". סעדאת התייחס למצבם של האסירים הביטחוניים ולמצב בשטחים והתריע מפני אינתיפאדה שלישית, שתהיה "חמורה יותר מקודמותיה".

במענה לשאלת המראיינת האם חל שינוי בתנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים בתקופת "ממשלת נתניהו הקיצונית" השיב סעדאת, "מבחינה מהותית, תנאי האסירים לא השתנו עם עליית ממשלת נתניהו לשלטון, אך המצב עדיין רווי במתיחות למרות הפסקת המתקפה הציונית, ולכן אצבעותיה של תנועת השבויים יישארו על ההדק".

אחמד סעדאת, מזכ"ל החזית העממית לשחרור פלסטין, 2012. יואב ארי דודקביץ', פלאש 90
"התפשרות עם היישות הציונית אינה אפשרית". אחמד סעדאת/פלאש 90, יואב ארי דודקביץ'

במענה לשאלה באילו אמצעים הוא עוקב אחרי החדשות, טען סעדאת כי הודות "למאבק הממושך של תנועת השבויים הלאומית השבויה, נשמרה הגישה לאסירים לטלוויזיה, רדיו, עיתונים וספרים. המציאות הזו מאפשרת לאסירים לעקוב אחרי ההתפתחויות והתמורות הפוליטיות מחוץ לכלא. אם זה מעקב אחר ערוצי החדשות הישראליים, פלסטיניים ותחנות הבידור הערביות כמו MBC Drama, MTV, MBC, וגישה לספרים שהוגבלו לשניים בחודש לכל אסיר".

בהתייחס למצב ביהודה ושומרון ופריחת ארגוני הטרור בשכם ובג'נין, אמר סעדאת כי אמנם חלה התקדמות בשיטות המאבק הפלסטיני החמוש בישראל, אך הדרך ארוכה להשגת משוואה במאזן הכוחות בין הפלסטינים לישראל. הוא הוסיף כי המצב בשטח עלול להתפוצץ בכל רגע לאינתיפאדה שלישית, שתהיה חמורה מקודמותיה. "מדובר בהר געש שעלול להתפוצץ בכל רגע. המצב כיום דומה למה שהיה לפני האינתפאדה הראשונה ב-87". סעדאת המליץ לכלל הפלגים הפלסטינים להתאחד, ובכך ישפרו את הישגיהם במאבק מול ישראל. "התפשרות עם היישות הציונית אינה אפשרית במציאות. 30 שנות משא ומתן על בסיס הסכמי מדריד-אוסלו נכשלו והביאו למצבנו הלאומי הקשה".

משב"ס לא נמסרה תגובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully