וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבגדי נשים, עם כלבי תקיפה: חיסול המחבלים בשכם, דקה אחר דקה

עודכן לאחרונה: 4.5.2023 / 17:21

הבוקר נכנסו מסתערבי ימ"מ וכוחות שב"כ ללב הקסבה, כדי לעצור את המבוקשים שהרגו את בנות משפחת די. חמושים החלו לירות לעבר הלוחמים - שהשיבו בירי מדויק. לבסוף, לאחר שהכלב "ג'אנגו", שנהרג בפעילות, סרק את המבנה, נכנסו אליו הלוחמים

בווידאו: חוסלו המחבלים שרצחו את בנות משפחת די בפיגוע בבקעה/מערכת וואלה!

לאחר מצוד ממושך שנמשך כמעט חודש, המחבלים חסן קטנאני ומעאד מצרי, שרצחו את בנות משפחת די בחודש שעבר בפיגוע בבקעה, חוסלו הבוקר (חמישי) בעיר שכם במהלך פעילות מיוחדת של כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ. בנוסף אליהם, נהרג גם אברהים חורה, שסייע להם.

במהלך הפעילות בשכם, נהרג כלב הימ"מ "ג'אנגו". במשטרה סיפרו כי הכלב בן ה-7, מנע בגופו פגיעה בחיי הלוחמים בעת הפעילות. "ג'אנגו היה שותף למאות פעילויות של הימ"מ בהם לחם לצד לוחמי היחידה בפעולות לסיכול טרור ומעצר מבוקשים", הוסיפו.

אבי המשפחה, ליאו די, אמר בריאיון לכאן רשת ב' לאחר החיסול: "מודים לכוחות הביטחון ושמחים שאף חייל לא סיכן את עצמו, זה היה חשוב לי ולמשפחתי. אמרתי לשב"כ שאם היו חיים, היינו רוצים לראיין אותם ולשאול אותם למה הם עשו את זה? מה הרצון שלהם? מה החזון שלהם לעולם טוב יותר ולעתיד ילדיהם? עכשיו ביקשתי משב"כ, שבגלל שהם מתים, רצינו לדבר עם ההורים שלהם ולשאול אותם אותה שאלה".

מסתערבים מחופשים לנשים במהלך פעילות מבצעית בשכם. 5 במאי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המסתערבים בשכם, הבוקר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

רצף האירועים - דקה אחר דקה

ממידע שהגיע לידי וואלה! עולה כי כמאתיים לוחמים השתתפו הבוקר בפעילות בשכם, בהם לוחמים מהיחידה המבצעית של שב"כ וכוח מסתערבים מצומצם שהיה מחופש לנשים ולגברים מקומיים.

רק אתמול, לקראת שעות הערב, התגבשה בשב"כ התמונה המלאה בנוגע למיקומם של שני המחבלים, ששהו בלב הקסבה של שכם. לקראת חצות, החליטו בשב"כ להטיל את המשימה על יחידת הימ"מ מאחר והחדירה ללב הקסבה של שכם, שידועה בצפופה ובהיותה "רוויה" בחמושים פלסטיניים, דורשת רמת מקצועיות גבוהה ויכולות הסתערבות. בחצות, אוישו תפקידנים בחפ"ק המבצעים המיוחדים של שב"כ, שם התחילו להתכונן לקראת המבצע המסובך.

סמוך ל-06:30, ראשוני מסתערבי הימ"מ הגיעו לאזור הקסבה והחלו לצעוד בסמטאות. סמוך לשעה 07:05, כמה חמושים פלסטיניים הבחינו באחד הלוחמים, חמוש על גג מבנה, פושט בגדי אישה ולובש מדי צה"ל. הלוחמים ככל הנראה התחפשו כדי להסתיר את הנשק.

זה לקח דקות מהרגע בו הבחינו החמושים בלוחם ועד שניתן אור ירוק מחפ"ק המבצעים המיוחדים לפעולה. בחפ"ק הבהירו ללוחמים שכל הצירים המובילים למבנה המדובר מאובטחים וניתן למנוע בריחה או הגעה של חמושים. זאת, בזכות לוחמי יחידת אגוז שאיבטחו צירי הגעה נוספים, ובזכות צלפים שהוצבו על הגגות.

עוד בוואלה!

איבריה של לאה לוסי די הצילו את חייהם של 5 אנשים: "מעשה אצילי"

לכתבה המלאה
לאחר הפשיטה בה חוסלו שני מחבלים שרצחו את בנות משפחת די, שכם, 4 במאי 2023. רויטרס
שכם לאחר חיסול שני המחבלים/רויטרס

07:08 - פקודת "פעל"

לוחמי הימ"מ והיחידה המבצעית של שב"כ כרזו לשני המבוקשים ולסייען לצאת החוצה מהמבנה ולהסגיר את עצמם. מנגד, אלו פתחו באש משני רובי M-16 ורובה קלאצ'ניקוב. לוחמי הימ"מ והיחידה המבצעית פתחו באש חזרה. במשך דקות ארוכות, התנהלו חילופי אש, כשהכוח בשטח כורז למבוקשים להסגיר את עצמם, אך הם משיבים באש.

לוסי מאיה ורינה די שנרצחו בפיגוע בבקעת הירדן. באדיבות המשפחה
לוסי, מאיה ורינה די, שנרצחו בפיגוע/באדיבות המשפחה

07:19

רעש הירי במקום משך אליו חמושים פלסטיניים. הכוחות במקום השיבו בירי - והצליחו להדוף אותם. שמונה חמושים נפצעו.

גורם צבאי ששוחח עם וואלה! הדגיש כי לוחמי הימ"מ ושב"כ הפגינו רמת דיוק ומקצועיות בבחירת נתיבי החדירה, ובירי המדויק במהלכו לא נפגעו בלתי מעורבים. עוד הדגיש הגורם כי ללא הדיוק של הלוחמים, ייתכן והיינו עדים לכמות גדולה יותר של הרוגים ופצועים. בין היתר, בגלל היקף הירי, וכמות החמושים שהגיעו לסייע להם במרחב.

07:36

טיל ראשון נורה לעבר המבנה. לאחר מכן, בהדרגה, הכוחות ירו עוד שני טילים. כשהשקט שרר בשטח והירי מהבניין לעבר הלוחמים פסק - הוחלט לשלוח את הכלב "ג'אנגו", שלבסוף נהרג בפעילות. לאחר מכן, הותר לכוחות לחדור למבנה.

עוד במהלך הפעילות, הפלסטיניים טענו כי הלוחמים הפעילו כלי טיס בלתי מאויש, כלב תקיפה ורחפן חמוש ברימון. בסריקות שביצעו הכוחות במבנה אותרו שלושה רובים.

כלב הימ"מ ״ג׳אנגו״ נהרג בפעילות בשכם בה חוסלו המחבלים שביצעו את הפיגוע בבקעת הירדן, בו נרצחו לאה, מאיה ורינה די ז״ל. דוברות משמר הגבול, אתר רשמי
הכלב ג'אנגו שנהרג בפעילות/אתר רשמי, דוברות משמר הגבול

07:42 - "קיפול" הכוחות

בסביבות 07:42, הכוחות התחילו בקיפול הכוחות מהזירה וניתוח השטח המיועד ליציאה החוצה. עשרים דקות לאחר מכן, בשעה 08:02, הכוחות הצליחו לצאת מהמחנה, תוך סיוע מגדוד 50 של חטיבת הנח"ל ולוחמי מג"ב, שזרמו אל המקום ואבטחו את צירי היציאה של הלוחמים.

עשר דקות לאחר מכן, בשעה 08:12, מרחב שומרון בשב"כ התקשר לליאו די, אבי משפחת די, ועדכן אותו כי המחבלים שרצחו את אשתו ובנותיו, חוסלו בתום מצוד עיקש וממושך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully