וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איבריה של לאה לוסי די הצילו את חייהם של 5 אנשים: "מעשה אצילי"

עודכן לאחרונה: 13.4.2023 / 18:13

יומיים לאחר השתלת האיברים של לאה די שנרצחה בפיגוע בבקעת הירדן, מצבם של המושתלים משתפר והם מודים למשפחת די על הבחירה. "ידעתי שבמידה ואקבל השתלת לב, הדבר יהיה כרוך בטרגדיה של מישהו אחר. זה מעשה באמת אצילי", סיפרה ליטל, שקיבלה את לבה של לוסי

מבצע ההשתלות בבלינסון מתרומת משפחתה של לאה די/דוברות בית החולים בלינסון

מצבם של המושתלים מתרומת האיברים של לאה (לוסי) די משתפר, כך הודיע היום (חמישי) בית החולים בילינסון. בזכות החלטתו של ליאו די, בעלה של לאה שנרצחה בפיגוע בבקעת הירדן בשבוע שעבר, ניצלו חייהם של חמישה אנשים: ארבעה מהם הושתלו בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה ואחת בבית החולים שיבא תל השומר. לאחר ההתאוששות מהניתוח, הם הודו למשפחת די על החלטתם וסיפרו על התהליך.

במהלך מבצע ההשתלות הושתל לב באישה בת 51, כבד בצעיר בן 25, ריאות באישה בת 58 ושתי כליות בגברים בני 58 ו-39. מהמרכז הלאומי להשתלות נמסר כי קרניות עיניה יושתלו בהמשך.

לוסי מאיה ורינה די שנרצחו בפיגוע בבקעת הירדן. באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
לוסי מאיה ורינה די שנרצחו בפיגוע בבקעת הירדן/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחה

ליטל ולנסי, בת 51, מושתלת הלב של לאה (לוסי) די, מספרת: "בשמונת החודשים שחיכיתי להשתלה, ידעתי שבמידה ואקבל השתלת לב, הדבר יהיה כרוך בטרגדיה של מישהו אחר. שיהיה מחיר לחיים החדשים שאני מקבלת.

ליטל,אמא לשני בנים, אובחנה לפני כמה שנים עם אי ספיקת לב. בחודשים האחרונים מצבה התדרדר והיא נזדקקה להשתלה דחופה. בעקבות מחלתה פעולות פשוטות כמו להסתובב בבית או לעלות מדרגות בודדות הפכו בלתי אפשריות. "זה מעשה באמת אצילי, אני לא יודעת אם יש בן אדם שיכול לעמוד בניסיון כל כך קשה, אבל אם כבר עומדים בניסיון כזה ואפשר בתוך כך לתת לאנשים לחיות חיים טובים, זו ברכה", הודתה למשפחת די.

ד"ר טוביה בן גל מנהל המערך לאי ספיקת לב במערך הקרדיולוגי בבילינסון סיפר כי בלי ההשתלה חייה של ליטל היו בסכנה: "לליטל נותרו שבועות ספורים לחיות והיא הייתה תלויה בטיפול תרופתי שהאפקטיביות שלו הלכה ופחתה. לולא תרומת הלב, מצבה של ליטל היה מוסיף להתדרדר במהירות וחלון ההזדמנויות להשתלה היה נסגר".

עוד בוואלה!

אחרי שנרצחה בפיגוע: איבריה של לאה די הושתלו והצילו חיים

לכתבה המלאה
מימין לשמאל: ד"ר טוביה בן גל מנהל המערך לאי ספיקת לב במערך הקרדיולוגי בבילינסון, ד"ר בן בן אברהם רופא בכיר ביחידה לאי ספיקת לב במערך הקרדיולוגי, מושתלת הלב ליטל ולנסי, פרופ' דן ערבות מנהל מערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון, פרופ' ירון ברק מנהל היחידה להשתלות בית חזה במערך לניתוחי לב בבילינסון.. דוברות בית החולים בלינסון, אתר רשמי
מושתלת הלב ליטל ולנסי וצוות ההשתלה לאחר הניתוח/אתר רשמי, דוברות בית החולים בלינסון

אחת הכליות הושתלה במרדכי אלקבץ, גבר בן 58, נשוי ואב לארבעה ילדים. אלקבץ ממתין במשך שבע שנים להשתלה. "את ההודעה על ההשתלה קיבלתי ביום ההולדת שלי, אחרי שנים רבות שבהן אני חי בקושי. פתאום הגיע הטלפון ולא הצלחתי לעמוד בהתרגשות. נסעתי משלומי לבילינסון במהירות ותוך שעתיים כבר הייתי כאן בבילינסון. יש פה אצילות נפש של האבא, נשאר לי רק להתפלל לעילוי נשמתה של לוסי די ז"ל", הוא סיפר בהתרגשות.

ד"ר אביעד גרביץ, רופא בכיר במחלקת השתלות בבית החולים: "הגיבורים האמיתיים הם משפחותיהם של התורמים, הם האנשים שבאמת מגיעה להם התודה. מי שעושה את המעשה האצילי הזה ומעניק בזכות זאת חיים". ד"ר גרביץ הודה לצוות בית החולים: "אני שמח שהניתוחים כולם עברו בהצלחה, ומעריך את צוות בית החולים שלצידי כאשר ערב חג שני ברציפות מתגייסים כולם כדי לבצע השתלות מצילות חיים".

לאה נפצעה אנוש בפיגוע ירי בבקעת הירדן ביום שישי בשבוע שעבר ומותה נקבע ביום שני. גם שתי בנותיה, רינה בת ה-16 ומאיה בת ה-20, נרצחו בפיגוע. אבי המשפחה נסע ברכב אחר לפניהן יחד עם שני ילדים נוספים. המצוד אחר המחבלים עדיין נמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully