וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנרצחה בפיגוע: איבריה של לאה די הושתלו והצילו חיים

עודכן לאחרונה: 11.4.2023 / 20:50

במהלך הלילה הושתלו איבריה של האם, שנרצחה לצד שתי בנותיה רינה ומאיה בפיגוע הירי בבקעת הירדן. לבה של לאה הושתל בבת 51, כבד הושתל בבן 25, ריאות בבת 58 ושתי כליות בגברים בני 58 ו-39. "המעשה של המשפחה האצילית הוא נקודת אור בחושך והם הצילו חיים"

בוידאו: מאות בבית העלמין לקראת הלווית האחיות מאיה ורינה די/רוני כנפו

איבריה של לאה (לוסי) די, שנרצחה בפיגוע בבקעת הירדן לצד שתי בנותיה, הושתלו הלילה (שלישי) בחמישה בני אדם והצילו את חייהם. מבצע ההשתלות נערך בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, לאחר שאתמול נקבע מותה של האם, שאושפזה במשך ימים בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים.

לוסי מאיה ורינה די שנרצחו בפיגוע בבקעת הירדן. באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
לוסי מאיה ורינה די שנרצחו בפיגוע בבקעת הירדן/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחה

לבה של לוסי הושתל בליטל ולנסי בת ה-51 שסבלה זמן רב מאי-ספיקת לב קשה. "פעולה פשוטה כמו לעלות מדרגות, הייתה עבורי בלתי אפשרית", סיפרה. מנהל מערך ניתוחי לב וחזה בבית החולים, פרופ' דן ערבות, אמר כי "מדובר בלב שני שאנחנו משתילים בשבוע האחרון בעקבות טרגדיה נוראית. המעשה של המשפחה האצילית הוא נקודת אור בחושך והם הצילו חיים של חולים רבים".

במהלך מבצע ההשתלות הושתל כבד בצעיר בן 25, ריאות באישה בת 58 ושתי כליות בגברים בני 58 ו-39. את מושתלי הכבד והכליות ניתחו ד"ר אביתר נשר וד"ר ולדימיר טנק, רופאים בכירים במחלקת ההשתלות של בית החולים. מהמרכז הלאומי להשתלות נמסר כי קרניות עיניה ישתלו בהמשך.

אנשי רפואה רבים גוייסו למבצע ההשתלות בהם מתאמות השתלות, אחים ואחיות חדר ניתוח, רופאים מרדימים, סניטרים, אנשי מעבדה, אנשי מחלקת הרנטגן והפתולוגיה. "לצד הטרגדיה הגדולה, ליטל בדרך לחיים חדשים", אמר מנהל היחידה לאי ספיקת לב במערך הקרדיולוגי בבית החולים, ד"ר טוביה בן גל.

עוד בוואלה!

צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו בג'נין מחבלים שתכננו לבצע פיגוע בשעות הקרובות

לכתבה המלאה
מושתלת הלב ליטל ולנסי, פרופ ערבות ופרופ ברק בעת השתלת הלב. דוברות בילינסון, אתר רשמי
העניקה חיים לחמישה בני אדם. מבצע ההשתלות בבית החולים/אתר רשמי, דוברות בילינסון

ד"ר לירן לוי, מנהל שירות השתלות ריאה במרכז הרפואי שיבא: "אני מודה למשפחת די ומוריד בפניהם את הכובע על קבלת ההחלטה האצילית הזו בסיטואציה טרגית ועצובה. הצעד הזה הוא לא מובן מאילו. מתן חיים ברגעים כאלה הם ההנצחה הטובה ביותר ובמידה מסוימת מאפשרת את המשך דרכו וחייו של התורם".

"אנו ניצבים בפני סיטואציה קשה שבה קובעים מוות נוראי וטרגי של בחורה צעירה שנרצח בפיגוע ובמקביל, מעניקים חיים לאישה אחרת שסובלת ממחלת ריאות סופנית וקשה. המעבר בין שני העולמות הוא כמעט בלתי אפשרי ואנו מתמודדים איתו בכל פעם שיש השתלה. הריאות הושתלו באישה בת 58 עם COPD שהמתינה זמן ממושך להשתלה. איכות החיים שלה גרועה ביותר, קוצר נשימה ומחלה ריאתית מתקדמת וההשתלה הזו היא התקווה היחידה שלה. כולנו תקווה כי ההחלטה האצילית של המשפחה לתרום את הריאות תשפר את איכות חיה ותאריך אותם", סיפר.

אביהן של האחיות שנרצחו בפיגוע הירי, נסע יחד עם שני ילדיהם הנוספים ברכב אחר מלפניהן בזמן הפיגוע. כששמע על האירוע מיהר לשוב למקום, והיה עד למראות הקשים. אחות נוספת, בת 18, לא יצאה לחופשה שהיו בדרכם אליה והגיעה ראשונה לבדה לבית החולים.

מושתלת הלב ליטל ולנסי, פרופ ערבות ופרופ ברק בעת השתלת הלב. דוברות בילינסון, אתר רשמי
"ליטל בדרך לחיים חדשים". מושתלת הלב ליטל ולנסי/אתר רשמי, דוברות בילינסון

המצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע עדיין נמשך. בעקבות הנחיית הרמטכ"ל הרצי הלוי, תוגברו הכוחות באזור והוקמו מספר דו ספרתי של מחסומים סביב יריחו ובנימין כדי לאתר את החוליה.

גורם צבאי סיפר כי מהממצאים בזירה עולה כי הרכב שבו נסעו הנשים נורה על ידי המחבלים, שאף עשו וידוא הריגה לאחר מכן. לדברי הגורם, במערכת הביטחון לא פוסלים אפשרות ל"פיגוע מתוחכם", שבו המחבלים נסעו ברכב, פגעו בכוונה במכונית הישראלית וגרמו לה לסטות מהכביש. אחרי כן יצאו מהרכב ופתחו באש לעבר הנוסעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully