וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנעדרת שחולצה מהשיטפונות: "נסחפנו מהכביש לשטח עקב זרם המים"

עודכן לאחרונה: 11.4.2023 / 12:14

שי דהאן בת 20 מטבריה אותרה כמה ק"מ מנחל פארן כשמצבה מוגדר קל והיא עם היפותרמיה קלה. "הם שהו ברכב וברגע שהוא התחיל להתמלא מים הם יצאו מהרכב ונסחפו, היא נסחפה כמה ק"מ כשראשה מחוץ למים עד שנבלמה בסלעים שם אותרה על ידי כוחות החילוץ". בן משפחתה: "זה נס"

חיפושים אחר שני נעדרים בנגב שנסחפו בשיטפון 11 באפריל 2023/מד"א

הצעירה שי דהאן, בת 20 מטבריה, חולצה הבוקר (שלישי) מהשיטפונות בדרום לאחר שאתמול אבד הקשר איתה ועם שני נעדרים נוספים. היא סיפרה כי שלושתם נסחפו עם הרכב מהכביש לשטח בעקבות זרם המים החזק. כוחות חילוץ והצלה איתרו אותה כמה ק"מ מהכביש סמוך לנחל פארן כשמצבה טוב. הצוותים בשטח ממשיכים בפעולות נרחבות לאיתור שני הנעדרים הנוספים, אח ואחות תושבי טבריה.

הצעירה קיבלה במקום טיפול רפואי מצוותי מד"א שפינו אותה לבית החולים סורוקה בבאר שבע במסוק חילוץ של יחידת 669. מד"א הגדירו את מצבה קל, עם היפותרמיה קלה וחבלות בגופה. קרוב משפחתה סיפר כי מיד לאחר החילוץ היא דיברה עם הוריה מטלפון של חובש מד"א ואמרה שהיא בסדר. "קרה לה נס, היא נסחפה בזרם למרחק עצום. לא ברור איך הצליחה לשרוד", אמר.

"היא סיפרה לנו שהם נסחפו עם הרכב", סיפר חובש מד"א אלי שריקי. "תחילה הם שהו ברכב וברגע שהוא התחיל להתמלא מים הם יצאו מהרכב ונסחפו, היא נסחפה כמה קילומטרים כשהראש מחוץ למים עד שנבלמה בסלעים שם אותרה על ידי כוחות החילוץ".

חילוץ הנעדרת מהשיטפונות בדרום, 11 באפריל 2023. דוברות משטרת ישראל
חילוץ הנערה, הבוקר/דוברות משטרת ישראל
חיפושים אחר שני נעדרים בנגב שנסחפו בשיטפון 11 באפריל 2023. מד"א, אתר רשמי
מקום איתורה של הנעדרת שאותרה, הבוקר/אתר רשמי, מד"א

אביה של בת ה-20 נמצא כעת בדרך לבית החולים סורוקה. הוא סיפר כי השתחררה לאחרונה מהצבא והייתה בדרך לחופשה באילת עם בן זוגה, שנהג ברכב, ועם אחותו. "היא עברה חוויה טראומטית וקשה, נסחפה כעשרה קילומטרים במים. המים היו קרים, מזג האוויר מטורף, רוחות חזקות וקיבלה מכות מאבנים וסלעים בדרך. בסוף הצליחה להיאחז בעצם כלשהו, שהיא לא ממש זיהתה, אולי זה היה צמיג. היא ילדה חכמה, חזקה, עם תעוזה".

"אמרה שכל הלילה חשבה על המשפחה וביקשה סליחה אם עשתה משהו לא טוב", סיפר אביה. "היא נינה של הרב חיים פינטו. כל הלילה התפללנו עבורה ועבור החבר שלה ואחותו. אנחנו מתפללים עכשיו שגם הם יימצאו בריאים ושלמים. אנחנו מבקשים מכל עם ישראל לתפלל".

ראש עיריית טבריה בועז יוסף מסר: "זהו בוקר לא פשוט עבור העיר טבריה. בוקר בו עיר שלמה נושאת תפילות לאיתורם בריאים ושלמים של האחים. אנחנו בקשר עם המשפחה, מחזקים אותם ועומדים לרשותם ככל שנדרש. אני גאה בתושבי העיר טבריה שעושים הכל כדי לחזק ולחבק את המשפחה ברגעים הלא קלים הללו. אנחנו עם תקווה גדולה לבשורות טובות".

שיטפונות בנחל עבדת שבנגב. 10 באפריל 2023. ליאור שויימר, רשות הטבע והגנים
שיטפונות בנחל עבדת שבנגב, אתמול/רשות הטבע והגנים, ליאור שויימר

מפקד מחוז דרום בכבאות והצלה איציק עוז מסר: "בדקות האחרונות אותרה וחולצה נעדרת אחת באזור נחל פארן כשהיא במצב טוב. כלל כוחות החילוץ בשטח פועלים בנחישות בכדי לאתר את חבריה הנעדרים. חשוב לציין שתנאי מזג האויר קשים מאוד ומקשים הן על פעולות החילוץ והן על החיפושים בשטח. אני מזכיר ומחדד שוב כי הסכנה עדיין לא חלפה ועל פי התחזיות הגשמים עלולים להתחדש הלילה ועד מחר בצהריים ולכן, אנו מבקשים מהציבור להיות קשובים להנחיות ולהמנע ממעבר באזורים שאינם בטוחים ו/או חסומים בעקבות סחף ושיטפונות".

במהלך הלילה, נפתחו במשטרה למעלה מ-100 אירועים שונים של אזרחים שנקלעו לשיטפונות בנחלי הדרום. עד אמצע הלילה חולצו 60 בני אדם באזור הנגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully