וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילופי אש בשכם: חוסלו המחבלים שרצחו את בנות משפחת די בפיגוע בבקעה

עודכן לאחרונה: 4.5.2023 / 12:21

לאחר מצוד שנמשך חודש, כוחות הביטחון חיסלו בשכם שני מפגעים המזוהים עם חמאס שאחראים לפיגוע הירי שבו נרצחו לוסי די ובנותיה מאיה ורינה. האב השכול, ליאו, ביקש לדבר עם הורי המחבלים: "רוצה לשאול אותם למה הם עשו את זה - מה היה החזון?"

בווידאו: חוסלו המחבלים שרצחו את בנות משפחת די בפיגוע בבקעה/מערכת וואלה!

לאחר מצוד ממושך שנמשך אחריהם כמעט חודש, המחבלים שרצחו את בנות משפחת די בחודש שעבר בפיגוע בבקעה, חוסלו הבוקר (חמישי) בעיר שכם, במהלך פעילות מיוחדת של כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ. אין נפגעים לכוחותינו. מלבד המחבלים שחוסלו, שמונה חמושים פלסטיניים נוספים נפצעו.

בהודעה משותפת לשב"כ, משמר הגבול וצה"ל נמסר כי במהלך פעילות משותפת של הגופים במרחב חטיבת שומרון, נהרגו חסן קטנאני ומעאד מצרי, פעילי חמאס, הרוצחים של לאה (לוסי), מאיה ורינה די. "בעקבות מידע מודיעיני ממוקד של שב"כ, לפנות בוקר פשטו לוחמי שב"כ, ימ"מ וצה"ל על הדירה ובחילופי האש נהרגו 2 הרוצחים. בנוסף, נהרג אברהים חורה, סייען בכיר של המבוקשים. בדירת המבוקשים אותרו 2 רובי M16 וקלצ'ניקוב", נמסר.

ממידע שהגיע לידי וואלה! עולה כי כמאתיים לוחמים השתתפו הבוקר בפעילות בשכם, ביניהם לוחמים מהיחידה המבצעית של שב"כ וכוח מסתערבים מצומצם שהיה מחופש לנשים ולגברים מקומיים. גורם צבאי בכיר בפיקוד המרכז אמר לוואלה! כי צה"ל שומר כעת על "רמה התרעתית גבוהה".

לוסי מאיה ורינה די שנרצחו בפיגוע בבקעת הירדן. באדיבות המשפחה
לוסי מאיה ורינה די שנרצחו בפיגוע בבקעת הירדן/באדיבות המשפחה
ליאו די, שתי בנותיו ואשתו נהרגו בפיגוע בבקעה 10 באפריל 2023. ללא, אתר רשמי
"רצינו לדבר עם ההורים שלהם"ץ ליאו די/אתר רשמי, ללא

אבי המשפחה, ליאו די, אמר בריאיון לכאן רשת ב' לאחר החיסול: "מודים לכוחות הביטחון ושמחים שאף חייל לא סיכן את עצמו, זה היה חשוב לי ולמשפחתי. אמרתי לשב"כ שאם היו חיים, היינו רוצים לראיין אותם ולשאול אותם למה הם עשו את זה? מה הרצון שלהם? מה החזון שלהם לעולם טוב יותר ולעתיד ילדיהם? עכשיו ביקשתי משב"כ שבגלל שהם מתים, רצינו לדבר עם ההורים שלהם ולשאול אותם באותה שאלה".

"המסר שלנו לאלה שפגעו בנו, ולמי שמנסים לפגוע בנו, יקח יום, שבוע או חודש - היו בטוחים שנבוא אתכם חשבון. אין זה משנה היכן תנסו להסתתר - נמצא אתכם. מי שפוגע בנו - דמו בראשו", כתב בחשבון הטוויטר שלו ראש הממשלה בנימין נתניהו.

גם שר הביטחון יואב גלנט פרסם ציוץ בו התייחס לנושא: "הערכה רבה לכוחות הביטחון על חיסול חוליית המחבלים שביצעה את הפיגוע הנתעב בחמרה בו נרצחו האם לוסי ובנותיה מאיה ורינה די. כפי שהבטחתי לליאו, אב המשפחה, ידה הארוכה של מערכת הביטחון תגיע לכל מחבל".

ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי הוסיף: "מערכת הביטחון שוב הוכיחה נחישות שחשובה כ"כ במאבק בטרור. בשם תושבי אפרת אני מודה לחיילים ולמפקדים על העשייה הבלתי פוסקת למעננו. יחד נמשיך לחבק את בני משפחת די להתחזק כקהילה ולחזק את היישוב, עמידתנו הזקופה לצד חיסול המחבלים הם המענה הטוב ביותר לטרור".

כלב הימ"מ ״ג׳אנגו״ נהרג בפעילות בשכם בה חוסלו המחבלים שביצעו את הפיגוע בבקעת הירדן, בו נרצחו לאה, מאיה ורינה די ז״ל. דוברות משמר הגבול, אתר רשמי
כלב הימ"מ "ג'אנגו"/אתר רשמי, דוברות משמר הגבול

מוקדם יותר הבוקר, בתקשורת הפלסטינית דיווחו כי כוח מסתערבים שפעל בשכם נחשף על ידי תושבי העיר, שבתגובה - פתחו בירי לעבר הכוח. כמו כן, הפרות סדר אלימות פרצו ברחבי העיר.

במקום התנהלו חילופי אש כבדים בין מחבלים לכוח המסוערב. המסתערבים כיתרו מבנה בו התגורר מוחמד אלעזיזי - אחד ממייסדי "גוב אריות". כמו כן, הכוחות כיתרו את אזור הקסבה, ולוחמי אגוז סגרו את המרחב תוך שהם מונעים בריחה של פלסטינים. עקב היקף הירי המסיבי, כוח משמר הגבול וגדוד של חטיבת גולני עיבו את נוכחותם בסביבת העיר.

במהלך הפעילות בשכם, נהרג כלב הימ"מ "ג'אנגו". במשטרה סיפרו כי הכלב בן ה-7, מנע בגופו פגיעה בחיי הלוחמים בעת הפעילות. "ג'אנגו היה שותף למאות פעילויות של הימ"מ בהם לחם לצד לוחמי היחידה בפעולות לסיכול טרור ומעצר מבוקשים", הוסיפו.

האם לוסי והאחיות מאיה אסתר ורינה מרים די, בנות 21 ו-16 כך יוזכר, נרצחו בתחילת חודש אפריל בפיגוע ירי בכביש 57 סמוך לצומת חמרה שבבקעת הירדן. לאה נפצעה אנוש בפיגוע ומותה נקבע ארבעה ימים לאחר הפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully