וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים ליוו למנוחות את לאה די שנרצחה בפיגוע בבקעה: "לא מסוגלת לאבד גם אותך"

עודכן לאחרונה: 11.4.2023 / 15:18

לאחר מאבק ארוך על חייה, נקבע מותה של לאה די שנורתה בפיגוע לצד שתי בנותיה יומיים אחרי הלווייתן. בתה הבכורה ספדה לה: "מחמש בנות ירדנו לשתיים - שרנו ליד המיטה שלך שירי שבת ולא התעוררת, אני לא מעכלת שזה נגמר"

בוידאו: מאות מתאספים בבית העלמין בכפר עציון לקראת הלווית האחיות מאיה ורינה די./רוני כנפו

כ-10 אלף בני אדם ליוו היום (שלישי) למנוחות את לאה (לוסי) די שנרצחה בשבוע שעבר בפיגוע בבקעת הירדן. מותה נקבע אתמול, לאחר ימים בהם מצבה היה אנוש והצוות הרפואי נלחם על חייה. הלילה הושתלו איבריה של לאה בחמישה בני אדם - והצילו את חייהם. בפיגוע נרצחו גם שתי בנותיה, רינה ומאיה, שהובאו למנוחות שלשום. בין הנוכחים שהגיעו להלווייה - חברי הכנסת עידית סילמן, אורית סטרוק ושמחה רוטמן.

קרן, בתה הבכורה, ספדה לה: "אתמול התפללתי שתתעוררי, שלא נצטרך לעבור את הכאב פעמיים.
הלב שלי כל כך כואב, אני לא מסוגלת לאבד גם אותך. עכשיו אני צריכה לקבל שני תפקידים בבית שאף אחד לא הכין אותי אליהם. תמיד אמרת לי שאת מחכה לנכדים, להיות סבתא - עכשיו הם בחיים לא יזכו להכיר אותך. מחמש בנות ירדנו לשתיים".

"ירו בך פעמיים, נלחמת על החיים שלך - היית אישה חזקה. מהילדות הלא פשוטה שהייתה לך עד הרגע האחרון", המשיכה קרן. "שרנו ליד המיטה שלך שירי שבת ולא התעוררת, לא מעכלת שזה נגמר. אי אפשר לסכם אותך במילים, I love you mom".

לוסי מאיה ורינה די שנרצחו בפיגוע בבקעת הירדן. באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
לאה עם בנותיה/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחה

עוד הוסיפה הבת קרן: "הלב שלך יפעם אצל מישהו אחר, הכליות שלך, הכבד שלך, הקרניות שלך. את מתה אבל החיים שלך ימשיכו לפעול. לא מאמינה שאצטרך לחיות בלעדיך. מי תעזור לי כשאני צריכה? מי יהיה חזק בשבילנו? אם היה לי חלום רע הייתי נכנסת אליך למיטה, מי תגן עלי עכשיו? הלוואי שהנכדים שלך יהיו דומים לך". בנה של לאה ספד לה: "לא הכרתי אישה חזקה כמוך. עם האיברים שלך הצלת חמישה חיים, ופקחת עיניים לאנשים שלא הצליחו לראות. אוהב אותך תמיד".

אב המשפחה, לאו, פתח את ההספד בשירת "אני מאמין", לאחר מכן אמר כי "היית משמעותית לכולם כאן, אבל בשבילי את החברה הטובה ביותר שלי, השותפה שלי לדרך. עלינו לארץ יחד וטיילנו בעולם יחד. דאגת לבקר כל אישה שילדה באפרת ולעזור לה, היית אמא מדהימה. אתמול בבית החולים ראיתי זוג צעיר עם ילד - רציתי להגיד להם שינצלו כל רגע אפשר אחד עם השני. דאגת לכל אחד מאיתנו, הכנת לכל אחד מאיתנו את המאכלים בשבילו, כתבת לכל אחד מאיתנו פתקים בבקרים".

"לוסי, אני אחכה לך, אתגעגע, אמשיך לאהוב עד אין קץ", הוסיף לאו. "אני מרגיש פספוס על לפחות 25 שנים מאושרות נוספות שיכולתי לבלות איתך, אבל מעדיף להודות על 25 שנים מאושרות שביליתי איתך. את יודעת שאני אוהב אותך, שכולנו אוהבים אותך. אני צריך אותך בחזרה, אני רוצה אותך בחזרה. זה נשמע כמו שינוי קטן, אבל אני לא רוצה לחזור לישון בלעדיך בלילה".

עוד בוואלה!

הנעדרת שחולצה מהשיטפונות: "נסחפנו מהכביש לשטח עקב זרם המים"

לכתבה המלאה
הלוויתה של לאה לוסי די שנהרגה יחד עם שתי בנותיה בפיגוע בבקעה 11 באפריל 2023. רוני כנפו
הלווייתה של לאה די/רוני כנפו

אתמול לאו די, האב ששכל את אשתו ובנותיו, פנה לתקשורת הבינלאומית בבקשה להציג את המורכבות של המציאות הישראלית מול הטרור. בנאום שנשא מהיישוב אפרת הוא גינה את פעולות המחבלים נגד משפחתו: "זה רשע טהור".

לאחר שהציג את עצמו, הוא תיאר את השתלשלות האירועים בפיגוע: "ביום שישי בבוקר נסענו לטבריה לפגוש את המשפחה. התקשרו אלי ושאלו אם אנחנו בסדר, כי היה פיגוע - אמרתי שכן, אבל תנו לי לבדוק רגע עם הרכב של לוסי שנסעה מאחורי. התקשרתי לכל אחת מהן ולא היה מענה. ראיתי את התמונה של הרכב מופצת בתקשורת והסתובבתי מיד, נהגתי כמו מטורף למקום. כבר אז ידעתי ששתי הבנות נרצחו ואשתי פונתה לבית החולים הדסה. הפכנו ממשפחה של שבעה למשפחה של ארבעה".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully